Huisdieren

@mama van lot Ja onze hond is anderhalf jaar ;) Hij moet savonds zoiezo altijd in zijn kooitje want we hebben ook een parkiet en die is er savonds altijd uit !! En helaas gaan die 2 niet samen !! Mijn hond vindt dat te mooi speelgoed ;) Het kan praten, vliegen en rennen ;) Wat is nou mooier !? En mijn vogel is niet lief tegen hem, want hij bijt altijd in zijn neus......... gevolg hondje in de kooi haha
Dus dat is hij gewend en dat zal straks ook zo zijn. Ik laat hem absoluut niet samen met de baby idd.. ik vertrouw hem gewoon niet daar in. het is best een fel hondje (dwerg pincher) en doet veel met zijn tandjes..... het is altijd wel speels,, maar ja voor een baby kan dat echt niet ! Mijn andere hond van bijna 10 (woont bij mijn ouders en is een grote labrador/bordeaux dog kruising) en is een goede sul en doet geen vlieg kwaad.. dus daar zou ik eerder de baby mee vertrouwen.. maar dan nog... zoals Angel idd ook zegt.. het blijven beesten en altijd onvoorstelbaar ! Ook al ken je ze nog zo goed !!!

Heel herkenbaar allemaal :) mijn drie katten liggen tegenwoordig op/tegen me aan. Als ik naar zolder hobbel gaat de tussendeur dicht en dan schreeuwt de oudste kat het uit. Terwijl ie dat bij mijn man helemaal niet doet.
Tevens heeft de oudste kat af en toe wat stress verschijnselen. We grappen altijd dat onze kleine meid de poes aan het pesten is maar bij het maken van de grap gisteren kreeg ik een harde trap van mevrouw. Alsof ze het even bevestigde :)
Heel leuk hoe dieren er op reageren.

grrr gister heel verhaal getikt, staat het er niet op

wij hebben 4 katten, ze zijn net als bij de vorige zwangerschap heel rustig, bij mijn man doen ze gek en aandacht vragen en bij mij alleen liggen.
ik heb wel het idee dat ze dit keer beter weten wat er komen gaat

de vorige zwangerschap was het vooral de kater van mijn beste vriendin die heel erg reageerde, direct van zolder aan komen rennen als ik er was en perse op schoot willen liggen. maar nooit op de buik! hij deed alles om mijn bolle buik te ontwijken.
Zij was echter ook zwanger en daar banjerde hij gewoon over de buik! ik was blijkbaar specialer hihihi
helaas is hij onlangs overleden, hij heeft deze zwangerschap nog wel meegekregen.

Het mooiste vond ik de periode na de zwangerschap: ik kom thuis en ga met mijn baby op de bank zitten, direct 1 kat in de andere arm erbij liggen en zo zat ik te wachten op de kraamhulp

Ze gingen altijd direct uit de box als ik Mara erin legde en als Mara bij mij op de bank lag, gingen de 2 jongsten er bij liggen. 1tje ontpopte zich echt als een waakhondje. En haar af en toe controleren en kusje geven zo lief. Ze werd echt opgenomen in de groep.
Mara staat op bijna alle babyfoto's met Dove haar prive kat. Samen spelen en knuffelen. Dove is zelf nl ook babyniveai, beetje maffe gestoorde kat. Vindt babytv en babyspeelgoed super.
De oudjes vonden het maar ff wennen en eng, maar dat is er helemaal af, alle 4 zijn ze gek met MAra, eten uit haar hand, komen bij haar zitten en zijn niet snel bang voor haar. Als ze wild doet lopen ze heel rustig weg.

Wij hebbne er trouwens wel voor gezorgd dat er kat-veilige plekken zijn waar ze rustig kunnen liggen zonder gestoord te worden door een baby of dreumes!!! dat is heel belangrijk, en ze moeten ook hoger kunnen zitten. Zo respecteer je hun rust en plek in het huis. Verder hebben we ze zelf laten aangeven of ze in de buurt durfden komen of niet.
Mara is stapelgek met ze en ik hoop dat het zo harmonieus blijft met de komst van deze dame

Heb je een open keuken?
tip: er bestaan speciale "trap"hekjes tot wel 4mtr lang hiervoor. evt zelfs met hondenluikje. Zo hoef ik mij nooit zorgen te maken dat mijn kids aan de hete oven komen, het gas opendraaien, in de kattenbak zitten of water en brokjes van de katten pakken. De katten kunnen altijd rustig eten of naar de wc. En ik kan rustig koken en tegelijk mijn kind in de gaten houden.

groetjes sabine

Terug
Bovenaan