Huishoudelijke taken tijdens zwangerschap

<p>Hoihoi, </p><p> </p><p>Graag wilde ik weten in hoeverre ik huishoudelijke taken kan doen tijdens de zwangerschap, voornamelijk eerste trimester ben ik benieuwd na. Momenteel doe ik gewoon stofzuigen /dweilen gewoon hoe ik voorheen ook deed.</p><p> </p><p>wie weet hier meer over??</p>

Je kunt gewoon alles blijven doen. Mocht je een kattenbak hebben, die mag je niet doen. En in de tuin werken met handschoenen aan.

Je mag gewoon alles doen. Kattenbak wordt afgeraden om te doen tenzij je handschoenen gebruikt. Ik doe de kattenbak ook gewoon alleen wel met latexhandschoentjes. Ik ben momenteel 38+4 dagen, ik moet rust nemen en rustig aan doen maar ik ben te eigenwijs ? en doe nog altijd alles in huis ( schoonmaken, stofzuigen, koken, dweilen, stoffen, wassen en elke hoekjes en gaatjes moet gewoon schoon wezen haha. Zelf raad ik je het wel af wanneer je aan het einde bent om zoals mijn zoveel te doen. 

Ik doe ook nog alles hier! 
Zou je adviseren om dadelijk direct te beginnen met alles checken en schoonmaken zodat tegen de tijd dat je met verlof gaat alles zover klaar hebt en het alleen hoeft bij te houden dat is echt een fijn gevoel :) 
En luister naar je lichaam als niet gaat vraag dan ook om hulp ipv maar door te gaan.

Geniet van je zwangerschap !

Wat de rest ook zegt: in principe mag je alles gewoon blijven doen! Op het begin is dat vaak ook geen enkel probleem. Blijf wel op jezelf letten, zeker als je wat verder in je zwangerschap bent. Als het fysiek te zwaar wordt, kun je beter hulp inschakelen dan doorbikkelen. Je wil niet uitgeput zijn tijdens je bevalling, of zelfs te vroeg bevallen omdat je te weinig rust pakt!

Ja zoals iedereen al zegt: alles mag gewoon. Ik voel me de hele zwangerschap eigenlijk al heel goed dus het lukt mij nog steeds alles te doen zoals ik dat ervoor ook kon (behalve de kattenbak, die doet mijn vriend). Mijn vriend en ik verdelen het sowieso altijd al dus dat is nu ook zo.
Als je je minder goed voelt moet je dat wel aangeven. Het is belangrijk in deze periode goed naar je lichaam te luisteren!
Fijne zwangerschap!

Uhhh, gewoon alles?? Ik ben nu 34 weken zwanger van mijn tweede kindje en alles gaat gewoon door tot de dag dat ik moet bevallen ;) 
Nu het zo warm is, poets ik wat minder dan normaal, maar stofzuigen/dweilen/wassen/opruimen etc gaat gewoon door. Je kunt moeilijk voor elk dingetje hulp inschakelen? En mijn dochter van 1.5 jaar heeft ook gewoon de hele dag aandacht nodig. Geloof me, dat vraagt meer energie dan het huishouden ;)
Geniet maar van je 1e zwangerschap, bij een 2e kom je er nog wel achter dat het andere koek is. Dan kun je echt niet meer zoveel rust nemen, en daar moet je je ook gewoon bij neerleggen! 
Er zijn genoeg vrouwen met een gezin van 4 kinderen ofzo, bedenk maar eens hoe druk die zijn tijdens een zwangerschap.. die gaan ook gewoon door! ?

Terug
Bovenaan