Huishoudelijke taken tijdens zwangerschap

Gewoon doorgaan met wat je altijd doet, alleen goed luisteren naar je lichaam! Ik ben nu ruim 40 weken en kan het niet laten om te blijven ' 'nestelen' ondanks dat mijn man mij erg goed helpt! Maar ik blijf van alles zien dat volgens mij opgeruimd moet worden? met gevolg s'avonds harde buiken! Eigen schuld!  

Zoals de rest zegt, je kan gewoon doen wat je altijd doet, tenzij je veel klachten hebt van bijv. bekken. Dan zou ik wat voorzichtiger zijn. Let ook op welke schoonmaakmiddelen je gebruikt. Bij giftige/chemische schoonmaak middelen is het belangrijk om de ruimte goed te luchten, of om een alternatief te zoeken. 

Ik ben nu 38 weken en doe eigenlijk alles nog, behalve dweilen. Dat is een te nare beweging voor mijn buik. Stofzuigen laat ik wel liever aan mijn man over, maar ik kruip nog steeds regelmatig het konijnenhok in om het schoon te maken :p.

Ik zit nu ook nog in de eerste trimester en kan gewoon alles doen. Merkte wel dat ik futloos was en moe waardoor ik minder deed, maar dat gaat nu weer een stuk beter.
Afgelopen week heb ik wel een ochtend te veel gedaan icm de warmte en weinig drinken en dat heb ik de rest van de dag geweten? dus luister wel naar je lichaam. Maar alles is gewoon mogelijk hoor!
Of je moet het als excuus gebruiken dat je zwanger bent en het niet meer kan zodat je vriend alles kan doen?

Je mag alles en je zult het blijven doen tot het bittere eind, maar heb het wel als zwaarder ervaren in verschillende fases. Echt respect voor vrouwen met een fysiek zwaar beroep zoals in de zorg, schoonmaak en kinderopvang! En inderdaad als je al kinderen hebt. Ik kan nog tussendoor even zitten of pauze nemen.
Eerste fase ben je doodmoe en/of misselijk en duurt alles langer. Tweede trimester had ik enorm last van bandenpijn waardoor stofzuigen en dweilen enzo heel pijnlijk werd. En nu in het derde trimester voelt alles zwaar en pijnlijk ?. 
Je kunt natuurlijk een schoonmaakster inhuren of voor af en toe. Dat is wel fijn. Doe ik nu met 38 weken voor het eerst :)

Gewoon alles! Zolang je geen klachten ervaart zou ik vooral niet stil gaan zitten mbt huishoudelijke taken. Dan blijft je conditie goed en zul je ook beter de zwangerschap doormaken! 
Ik ben nu bijna 36 weken en vandaag nog grondig de badkamer deuren geboent vandaag (glanzen weer mooi!) hoekjes en lades helemaal uitgezocht en schoongemaakt!
Alleen zware dingen tillen laat ik aan mijn man over :) 

Gewoon alles! Zolang je geen klachten ervaart zou ik vooral niet stil gaan zitten mbt huishoudelijke taken. Dan blijft je conditie goed en zul je ook beter de zwangerschap doormaken! 
Ik ben nu bijna 36 weken en vandaag nog grondig de badkamer deuren geboent vandaag (glanzen weer mooi!) hoekjes en lades helemaal uitgezocht en schoongemaakt!
Alleen zware dingen tillen laat ik aan mijn man over :) 

Terug
Bovenaan