Huishouden! tips!?

Wie o wie heeft nog goede tips om tijd te besparen of om iets gemakkelijker of leuker te maken?!

Ik poets zelf vaker de badkamer als de kinderen onder de douche staan, zo kan ik ze toch in de gaten houden en mezelf meteen nuttig maken,,haha
Ik heb echte waterratten die er graag een tijdje onder staan dus heb ik mooi tijd om de wc-wastafel ed te poetsen!

Met drie jongens krijg ik vaak de broeken groen en bruin terug, die smeer ik in met ossegalzeep (evt inwrijven met de hand of nagelborstel) even laten inwerken en alle vlekken zijn eruit!

Voor de moeders met ook al oudere kinderen die kunnen lezen; ik laat soms de oudste voorlezen en ga er dan zelf bij zitten, voor iedereen leuk en de oudste leert er ook van, hij begint nu ook steeds meer met gevoel voor te lezen!!

Nou alle tips of ideeen zijn welkom,,;-)
Gr MJ

ik poets de badkamer, en onze slaapkamer als nathalia slaapt.
beneden verdieping doe ik samen met nathalia.
dan maken we er echt een feestje van.
(kinder) muziek op, nathalia een doek en een lege fles cillit bang, en ik een doek en volle cilit bang.

ik doe echt alles met cillit bang!!!
hier geen emmers met sop, vind ik gevaarlijk met een kindje.

liefs, do

Oke, kon ;t niet laten!

Ik ''maak' mijn kids heel zelfstandig, niet uit luiheid maar omdat er hier 4 kids lopen.Zodra er een beker om gaat rennen ze inmiddels zelf naar de keuken voor een handdoek en eindigt die handdoek na het dweilen in de vuile wasmand.
Borden en bekers brengen ze zelf naar de keuken na het eten, alleen hun kamer opruimen krijg ik er nog niet echt in ha ha!!!Ze doen het wel, maar op hun manier...Dus la (onder hun bed) eronder uit trekken, alles in 1 keer erin kwakken en la weer terug schuiven....Ze helpen zelfs met wasrekken afhalen, dat doet kind 2 en nummertje 1 vouwt het op.(En nog netjes ook!)Dat hoeft natuurlijk niet van mij maar vinden ze wel heel leuk.Net als de droger leeghalen.
Ze mogen hier niet in de keuken komen, dus da's mijn afdeling.
Wat ik alleen moeilijk vind is boven opruimen, stofzuigen voornamelijk.Want als Luka niet slaapt, slaapt Lenthe wel.Heb geprobeert de kids allebei in hun eigen box te laten beneden en als een gek over de 1e etage te stormen met stofzuiger (heb gelukkig wel 2 stofzuigers, hoef ik ook niet op en neer te slepen) maar het is echt het vergeten kindje hier baal ervan want wil geen dagenlange stofbende op de kinderkamers....Als manlief vroeg thuis is (19:00 uur) dan raced hij vaak met de stofzuiger over de verdieping als ik 4 kids onder de douche door laat lopen.Maar vaak is hij veel later thuis....'s Morgens werkt hij tot 10:30 uur thuis en zou het kunnen, maar Luka en Lenthe slapen hier gemiddeld tot 10:00 uur, en dan ga ik niet stofzuigen, want als ze niet uit zichzelf wakker worden, zijn ze niet te genieten!!!
Kortom, in 't weekend gaat helaas het schoonmaakwerk hier door, dan is papa thuis en kan ik even door 't huis.Doe dat dan hooguit een uurtje, want het blijft wel weekend natuurlijk!En binnenkort gaan de oudste 2 op zwemles, dus nog minder quality time over...
Groetjes Roos.

Ik laat ook wel eens mijn oudste voorlezen op haar bed, met haar zusjes erom heen.
Tijdens het koken laat ik de oudste, Noa mijn boodschappenlijstje schrijven voor de dag erna.Ze stopt het dan in mijn handtas en als ik de dag erna de kids naar school heb gebracht rijd ik meteen ndoor naar suprmarkt.

nou hier een echte schoonmaakmiep.. Het verbaast me echt dat ik het met 2 kinderen, nog steeds zo poetserig ben, maar misschien veranderd dat als ze groter worden.

Maar ik heb wel een tip.. Een schoonmaakster?? Ik heb er ook één.. Echt geweldig en luxe.. whahah. De rest van de week hou ik het zelf bij en stof en stofzuig iedere dag.. Erg hè.. Maar helpt het als ik zeg dat we een hond hebben.. hahah

De ene week doe ik boven alles en de andere week beneden.
Eerst deed ik de boel elke week maar jah we zijn maar met zn drietjes.
Er zijn natuurlijk wel dingetjes die ik iedere week probeer te doen zoals op vrijdag altijd effe stoffen en dweilen voor het weekend en de koelkast voor de weekendboodschappen, en de wc natuurlijk vaker.

Verder dweil ik altijd met vloeibare groene zeep, ruikt lekker schoon en alles gaat er zo mee weg en maak ik schoon met allesreiniger.

De ramen binnen doe ik 1 keer in de 2 weken want Daniel kan er nog steeds niet van af blijven grrrr
en buiten 1 keer in de maand.
Deze maak ik schoon met spiritus en een klein scheutje spoelglans voor in de vaatwasser.

De oven/magnetron spuit ik altijd in met ovenreiniger van HG en dat laat ik dan intrekken (officieel geloof ik 5 min maar laat atijd lekker kwartier staan) en daarna afnemen met heet water en hij glimt weer.

Haha, schoonmaaktips zijn bij mij in ieder geval van harte welkom, in mijn ogen is het nog steeds een noodzakelijk kwaad.

Liefs Marina

ps; laat mijn emmer altijd in de gootsteen staan dan kan Daniel er niet zo goed bij

Hallo

Super die tips, ik heb 3 jongens en weet soms echt niet waar ik de tijd vandaan moet halen om iets te doen. Ik loodus ook verschrikkelijk achter dus alle tips zijn welkom

Liefs Frida

Hey hier 'helpt' Jordy ook super mee met poetsen. Die vindt dat echt leuk!!!!! Hahahahaha zei al: Die gaat later een meid heel blij maken.....

Als hij knoeit met drinken gaat hij ook al zelf een handdoek halen in de keuken! Hangt die erna ook weer mooi terug.......! Zegt dan " oh oh knoeit'' en rent voor een handdoek.

gr

Terug
Bovenaan