Huishouden! tips!?

bekker toen jij je bericht plaatste verdeen mij hele tekst van mijn scherm,raar joh,,
hoop dat het zo blijft bij jordy, hier nam de interesse na een jaar of 3 wel af,,haha
Roos, zou het verschil maken dat jij ook 3 meiden hebt rondlopen, hier laat ik ze ook helpen hoor, boodschappen opbergen, schone was naar boven brengen, eigen bekers opruimen, een x stofzuigen,
Dat boodschappenbriefje is wel een goed idee, de oudste kan nu ook nederlands schrijven dus meteen een goede oefening voor hem en tijdens het koken weet ik altijd beter wat ik nodig heb!
@do, dat is het voordeel als je er 1 hebt, bij sliepen ze nl niet op dezelfde tijden, grr, altijd wel 1 wakker, ik gebruik trouwens alleen citronella en dethol is niet zo agressief voor die kleintjes en ruikt heerlijk, vind ik dan.
suno, ik denk dat mijn man me al aanziet komen met een poetsvrouw, ik ben dan ook thuis dus kan het ook wel zelf al zou ik wel iemand voor de strijk willen daar heb ik echt een bloedhekel aan!
ben trouwens ook wel een echte poetsmiep hoor!
He mini werkt dat goed dat scheutje glansspoel? ik gebruik altijd alleen spiritus voor de ramen zal het eens gaan proberen, heb ik dadelijk de schoonste ramen van de straat,,hahah
En ach frida, achter lopen doen we allemaal want tegen de tijd dat je klaar bent begint de ridel gewoon weer opnieuw, maar net als jij kan ik altijd tips gebruiken ,heb ik misschien weer eens tijd om te lezen,dat doe ik zo graag!

Gr MJ

heyhey

ja, das idd nog een voordeel dat ik heb, dat nathalia nog slaapt smiddags, en dat ze nog alleen is.
waarschijnlijk zal ik het van de zomer ook om moeten gooien allemaal hahaha (mn schema bedoel ik dan he)
maar als ik er nu 2 of meer zou hebben lopen, denk ik dat ik op een zaterdag ochtend ( als papa er is) even snel de boven verdieping doe.

hoe oud zijn je kids?
wel fijn dat ze je wel goed helpen. scheelt je toch weer dan toch.
ruimen ze hun eigen kamer ook op? dat zou je ook weer werk schelen.

hihihi ja, een schoonmaakster....
ben er persoonlijk niet zo van.
natuurlijk is het fijn dat je dan zelf wat minder werk heb, maar iedereen maakt toch anders schoon, en zet dingen dan weer op een andere plaats enzo.
nee hoor, laat mij zelf maar schoonmaken.
maar idd.... iemand voor die pokke strijk :mad: zou wel heel goed van pas komen.
heb alleen nog niet iemand gevonden die dat wil doen voor mij hahahahaha.
had wel een vriendin die elke week kwam strijken (omdat zij t leuk vond, en ze ook wist dat t mij heel veel pijn in mn donder kost, dat strijken) maar door een ruzie tussen onze mannen, hebben we elkaar nooit meer gezien.

tja... t weet allemaal wat he, dat huishouden hihi
helaas pindakaas, t hoort er allemaal bij.
ik doe echt alles elke week. niet zoals marina de ene week boven, de andere week beneden.
alles moet hier continu stof vrij zijn, ivm allergien bij mij in de fam, die nathalia ook kan opbouwen en dat wil ik natuurlijk voorkomen.

en idd roos... bang! en t vuil is weg hahaha
ben echt zeer tevreden over cillit bang!
maak er echt alles mee schoon (ook mn ramen!)

liefs, do

Ik doe allesreiniger met water in een spuitfles (plantenspuit of lege ruitenreiniger) en dat spuit ik dan op het schoon te maken ding. En dan met een doekje erover heen.
Dat werkt echt supersnel. En alles is veel minder nat dus sneller droog.

Hoi do,
Mijn jongens zijn 9-4-2 jaar en ze kunnen idd goed helpen, als het ze zint dan,,haha
Eigen kamer opruimen doen ze ook wel maar dan is het meer zoals roos beschrijft, lade open alles erin, tot sokken aan toe en dan weer dicht,,klaar!
Maar dat snel klaar zijn valt soms tegen, dat is het enige nadeel aan groot wonen,,haha, het is veel werk!
En de jongens spelen heel veel buiten dus stofzuigen en dweilen moet ik hier bijna dagelijks!
Dat zelf poetsen heb ik idd ook wel een beetje, weet niet hoe een ander poetst, ik pak bv voor alles een schone doek ed, terwijl ik er ook ken die na de woonkamer met dezelfde doek de badkamer poetsen, maar ik heb er verder ook geen hekel aan ofzo, alleen is het veel, maar dat wordt dadelijk wel minder als de jongste over 9mnd naar school gaat!

@reisa, mijn man doet het id wel zo, ik weet niet het wordt natuurlijk net zo schoon, maar ik vind een emmer prettiger! maar sneller is het zeker!

Gr MJ

Mijn hemel, plaatst hij weer mijn bericht niet, hebben jullie dat ook zo vaak? moet elke keer denken wat had ik nou geschreven!!

Do, mijn jongens zijn 2-4-9 jaar en ze helpen me idd goed, wel als het ze uitkomt hoor en vaak niet helemaal naar mijn zin dus doe ik het dan zelf stiekem na! haha
Eigen kamer opruimen doen ze ook wel maar dan meer zoals roos het zegt, la open alles erin, tot de vieze sokken aan toe lade dicht en klaar,, ;-(
Dat met een schoonmaakster heb ik ook wel, weet niet hoe een ander poetst, ik ken er ook die doen eerst de woonkamer en dan met dezelfde doek de badkamer, en ik doe bijv de wc met een schuursponsje, dus blijf het ook lekker zelf doen, maar al blijf ik erbij dat de strijk best iemand anders mag doen,,haha

@reisa, zo doet mijn man het idd ook en het wordt natuurlijk net zo schoon al geef ik de voorkeur aan een emmer sop! al is jou manier idd veel sneller!

Gr MJ

Ja dat poetsen dat is me toch wat. De dagen dat ik werk poets ik thuis helemaal niks. Ben dan blij dat ik 's avonds tegen half 9 lekker op de bank kan ploffen met een goed boek of voor de tv.
Op donderdagmiddag als onze meid slaapt dan poets ik beneden alles. Stoffen doen we ook wel eens samen, maar stofzuigen doe ik als ze in bed ligt. Ze zet dat ding namelijk de hele tijd uit en rent dan hard lachend weg. Ze heeft dan de grootste lol. De badkamer doe ik 1 keer in de 13 dagen of 3 weken, net hoe het uitkomt. Maar dat doe ik in de tijd dat ze slaapt.
Boven doe ik meestal in het weekend als mijn man thuis is. Even snel stoffen en stofzuigen. Ja ik ben eerlijk dat dat er ook wel eens bij inschiet. Meestal stofzuigen we dan wel, vaak doet mijn man dit ook als ik onze meid in bad zet.
Boodschappen doe ik samen met Lara op vrijdag ochtend. Dan maken we het rondje van supermarkt, groenteboer en bakker. En dan zijn we lekker klaar. De vrijdagmiddag is voor mezelf als zij in bed ligt. Dan kan ik ook even heerlijk relaxen.
STrijken vindt ik vreselijk maarja het moet gebeuren jammer genoeg. Ik strijk meestal op zondagmiddag als onze meid lekker in bed ligt. Dan loopt ze me ook niet in de weg, want ik vind dat toch maar gevaarlijk.
Ik vind dit ritme wel lekker en als ik een keer niet schoongemaakt krijg om welke reden dan ook, dan doen we het in het weekend even snel samen.

Groetjes Anne

Ik stofzuig als Laura in de kinderstoel zit fruit te eten, we hebben een kat en een houten vloer, moet dus vaak stofzuigen anders zie je hele plukken voorbij komen. Annemiek van 2,5 weken oud slaapt rustig door de stofzuiger heen. Manlief ruimt 's avonds de keuken op en de vaatwasser in, ook maakt hij toilet en badkamer schoon. Ramen wassen doe ik niet zo vaak (vier keer per jaar ofzo) met allesreiniger.

Wat een schoonmaakverhalen, haha
Wel leuk om te lezen dat de een heel precies is en de ander het wel schoon wil hebben maar het met de franse slag wel afkan, haha

@bekker; Hier is Daniel ook heel hulpvaardig, zo wil hij altijd heel graag helpen, tafel dekken, stoffen, was opvouwen en hij wil zo dolgraag helpen met eten koken maar jah dat vind ik te gevaarlijk.
Manlief heeft gisteravond heb ik de wok laten roeren en hij vond het helemaal te gek!
(mama zat met geknepen billen haha)
@mj; spoelglans doe ik er in omdat je veel minder snel strepen krijgt als alleen met spiritus en om alles met kranten (deed mn oma) na te vegen om de strepen weg te halen is me weer te veel van het goede ;-)
@do; eerst maakte ik ook iedere week alles schoon maar op de therapie (heb ik gehad vanwege depressie) kwam al snel duidelijk naar voren dat ik alles gewoon te goed wil doen en om mezelf nu meer "rust" in mn hoofd te geven doe ik de het om de week (uitgezonderd stoffen, dweilen, koelkast en de wc)
@reisa; ga het zeker eens proberen met de plantenspuit, het lijkt me namelijk wel supermakkelijk! Dankjewel!
@anne; Daniel hier en de stofzuiger, het is echt een ratje dan, dan ben je aan het zuigen en trekt hij de stekker eruit rent hard weg, gaat hard zitten lachen en als ik hem er weer in doe komt ie weer aan gerend.... en zo gaat het dan.... die kleine deugnietjes!
Verder speelt hij zo graag met de stofzuiger, alleen vind mama dat geen succes omdat hij met de stofzuigermond overal tegen aan gaat slaan, in zijn beleving althans alles aan het zuigen is.

En dames; ik durf het bijna niet te schrijven haha maar ik vind strijken wel leuk en strijk eigenlijk op onderbroeken/boxershorts/handdoeken na, alles.
Dit doe ik vaak s'avonds als Daniel op bed ligt.
Strijkplank voor de tv en aan de slag.

Manlief doet altijd de vaatwasser en het aanrecht hier na het eten, en neemt Daniel eigenlijk dan altijd mee onder de douche zodat ik na het eten koken/ eten eigenlijk op soms wat strijkwerk na niets meer hoeft te doen, echt heerlijk!

Iedereen veel schoonmaakplezier,
Liefs Marina

Terug
Bovenaan