huishouding ?!

Met kinderen kun je nooit echt plannen. Zo zijn ze ziek of willen ze de hele dag je aandacht. Dan schiet het huishouden er wel eens bij in. Wat ik doe is dat als onze dochter van 23 mnd. een dutje gaat doen, dan ga ik meestal zelf aan de gang zodat als ze wakker ik niet altijd aan het schoonmaken ben. Meestal ben je dan toch wel gemiddeld 2 a 3 uur bezig. Dat is echt niet overdreven veel!Plannen mag maar gaat niet altijd op.Wat wel fijn is als je alles kan bij houden dan heb je het minste lang werk.
Groetjes Angelique
 
Marcella, ik zit met het zelfde probleem. Lijk wel alsof ik altijd bezig ben het netjes en schoon te krijgen, maar het is nooit klaar. Ik ook vraag mij af hoe het moet als de kleine er is! Mijn man en ik zijn ook altijd aan het knutselen en aan het rommelen in huis,2 sloddervossen bij elkaar. Ik wil in iedergeval de werkster van mijn schoonouders vragen of die 14 dagen voor ik ben uitgerekend ons huis een grote beurt wil geven, ik hoop dat mijn moeder instinct mij verder helpt als de kleine is geboren!

Liefs
Lot
 
Ik vind de huishouding ook echt een groot probleem. 1 uur per dag? ik ben er zeker 3 uur mee bezig en dan strijk ik heel weinig. Ik lees dan ook graag jullie tips!

Wie weet een goede planning voor een nieuwbouwhuis met 3 etages en een tuin?
 
Je moet Het gezin als onderneming kopen van Mariangeles Nogueras. dat gaat over effectief het huishouden doen, uitbesteden wat kan, vooruit koken, lijstjes maken, zorgen dat manlief en kids ook een beetje meehelpen enzovoorts. Je hebt er heel veel aan!
 
een aantal tips die bij mij goed werken:
- op elke verdieping dezelfde schoonmaalmiddelen, stofzuiger en doekjes, etc, dan hoef je niet onnodig trap te lopen en te tillen
- een doos beneden bij de trap en eentje boven, alles ingooien wat naar beneden of naar boven moet, hoef je nooit extra te lopen.
- strijken en wasopvouwen bij de tv
- kook zo nu en dan een extra grote portie, kan dan de diepvries in, bespaart veel tijd
- schema voor het sanitair, poets wc/badkamer op vaste tijden en dagen, bijvoorbeeld elke maandag en vrijdag
-schema voor stofzuigen
groetjes, kim


 
Hoi,

Als je het engels een beetje beheerst is deze website misschien iets voor jou:
www.flylady.net
Veel tips hoe je snel en efficient je huis bij kunt houden. Het gaat daarbij om "babysteps" dus kleine stapjes, dus niet uren achter elkaar poetsen maar hooguit 15 minuten.

Veel succes!
 
Ik werk, dus 20 uur per week zou geeneens kunnen. Op zaterdag in een uurtje even w.c's en badmaker. Voor de rest 's avonds even stofzuigen en van dat kleine geneuzel.
Wij nemen straks een werkster die de grote klussen kan doen, zodat we wat meer tijd voor onszelf (en het kind) overhouden. Ik vind 20 uur wel heel veel hoor, of woon je soms in een kast van een huis? Ik heb jarenlang bij alphahulp gewerkt en ik meer wel dat ik daardoor supersnel en efficiënt werk. En het is toch ook niet zo dat het hele huis op hetzelfde moment schoon hoeft te zijn?
 
Terug
Bovenaan