Huisvrouwen verlof?

Ik ben een huisvrouw en nu bijna 34 weken zwanger van mijn 2e kindje, om me heen hoor ik vriendinnen al praten over hun verlof... Maar wanneer mag een huisvrouw met verlof???
En hoe doen vrouwen dat die wel met regelier verlof gaan die hebben toch ook een huishouding?

Mijn "werk" gaat hier maar door, mijn zoontje gaat niet naar een opvang toe, en ik heb er een opvang kindje soms meerdere erbij om wat geld te verdienen...
Moet ik die maar af gaan zeggen en het toch rustiger aan gaan doen, zodat ik nog een middagslaapje met onze grote "kleine" man kan doen?
Ik heb vanaf week 18 last van bekkeninstabiliteit, gelukkig dat ik geen "reguliere baan" heb anders trok ik het niet, en een vriendin van mij helpt gelukkig wat in de huishouding met name de grovere dingen. 4 weken geleden heb ik er ook spit bij gekregen en mijn lichaam schreeuwd om rust...
Mijn man heeft niet echt een antwoord omdat hij het niet weet, mijn moeder weet het ook niet, vroeger kreeg je namelijk al veel meer hulp van zussen en schoonzussen, tantes en dat soort mensen, maar ja die van mij werken gewoon heel de dag.

Dames ik moest gewoon even mijn verhaal kwijt, dat ik zo fijn aan dit forum dat je dat zomaar kan delen.

Groeten Esther.

verlof is gewoon puur dat je vrij bent van je werk dus niet verplicht meer aan het werk hoeft... dus als je idd oppaskindjes heb is dit het moment met 34 weken of 36 weken om daar even tijdelijk uit te stappen.... maar goed sommige doen het totdat ze gaan bevallen is ieder voor zich

huishouoden zal hier gewoon door moeten gaan heb een zoontje van 5 die toch dagelijks op school moet staa en naar de nodige clubjes gaat dusja.... echte verlof als met de eerste van lekker niks meer doen zit er niet in!!!! voor mij veranderd er ook weinig omdat ik vaak avonden en weekenden werk en nooit doordeweeks dus ik zal weinig van mn verlof merken!!

ent je het huishouden zal gewoon door moeten gaan wel of geen verlof....

Indd het verlof is er gewoon voor dat je dan niet meer verplicht aan het werk hoeft. Ik zou als jou lichaam zo om rust schreeuwt en met je spit en BI erbij echt aanraden om dat oppaskindje vanaf 34 of 36 weken even af te zeggen en je rust te nemen.
Want je huishouding gaat indd ook gewoon door. En je zoontje is er natuurlijk ook nog. Ik zou ook lekker me rust pakken als je grote kleine man op bed ligt.

Hier gaat het huishouden ook gewoon door en de zorg voor me grote kleine man.Ik ga vaak even een uurtje op bed als me kleine man 's middags ook even op bed gaat. Ik hoef alleen volgende week nog te werken en ga dan ook met verlof. Voor dingen die me niet meer goed lukken, helpt me man me erg veel in de huishouding en soms me moeder of schoonmoeder.

Succes met de laatste loodjes en probeer een beetje je rust te nemen

Liefs marielle 33 weekjes

Ja, idd, ik mag dan wel vanaf volgende week zwangerschapsverlof hebben, maar mijn werk was het minst zware gedeelte. Inderdaad, het huishouden blijft gewoon doorgaan, de honden moeten uitgelaten worden en ik heb een drukke drie-jarige om me heen dartelen.

Ik ben echt zo blij -ja, en ik geef het ook gewoon toe!- dat onze dochter twee dagen in de week naar de opvang blijft gaan! Anders zou ik het echt niet trekken.

Heel veel sterkte met de laatste loodjes, ik kan me voorstellen dat die in jouw geval wel heel erg zwaar zijn!

ook hier gaat gewoon alles door helaas! iedere dag vroeg eruit om mijn zoontj naar de basisschool te brengen en weer halen en weeer brengen en natuurlik weer halen..dat vind ik al zeer frustrerend met mijn bekken en rug!
dit doe ik dan wel in de auto,want lopen trek ik al helemaal niet meer!

slapeloze nachten en nog een mannetje van 4 die ook zijn aandacht wilt..bekken klachten..pfoeee wat zou ik graag een dagje even willen time-outen ;-)

als jij vind dat je wat mee moet rusten zou je idd eens even mischien die oppaskindjes kunnen weglaten (mits dat kan natuurlijk!!!!!) en even je rust nemen! mischien ook eens aangooien bij familie of vrienden of iemand je zou kunnen helpen ofzo? (al vind iedereen dat natuurlijk wel vervelend om te vragen!)
mijn vriend neemt gelukkig veel van de zware huishoudelijke taken over,omdat hij gewoon ziet dat ik het nog maar amper trek!
ben echt psychisch en lichamelijk dan ook he-le-maaaal op!

ik wens je heeel veel sterkte de laatste weekjes! ik leef met je mee!

Liefs Kim 34wkn.6dgn

ook hier gaat gewoon alles door helaas! iedere dag vroeg eruit om mijn zoontj naar de basisschool te brengen en weer halen en weeer brengen en natuurlik weer halen..dat vind ik al zeer frustrerend met mijn bekken en rug!
dit doe ik dan wel in de auto,want lopen trek ik al helemaal niet meer!

slapeloze nachten en nog een mannetje van 4 die ook zijn aandacht wilt..bekken klachten..pfoeee wat zou ik graag een dagje even willen time-outen ;-)

als jij vind dat je wat mee moet rusten zou je idd eens even mischien die oppaskindjes kunnen weglaten (mits dat kan natuurlijk!!!!!) en even je rust nemen! mischien ook eens aangooien bij familie of vrienden of iemand je zou kunnen helpen ofzo? (al vind iedereen dat natuurlijk wel vervelend om te vragen!)
mijn vriend neemt gelukkig veel van de zware huishoudelijke taken over,omdat hij gewoon ziet dat ik het nog maar amper trek!
ben echt psychisch en lichamelijk dan ook he-le-maaaal op!

ik wens je heeel veel sterkte de laatste weekjes! ik leef met je mee!

Liefs Kim 34wkn.6dgn

Mijn baan als huisvrouw die ik naast mijn gewone baan heb, gaat inderdaad gewoon door.. Ik weet dat veel vrouwen die geen baan buistenshuis hebben, actief zijn in allerlei dingen. Die dingen zou je gewoon ook ff moeten stoppen in deze fase van de zwangerschap. Wanneer mijn meiden naar school zijn doe ik ff een slaapie. Je zou misschien eens kunnen vragen of iemand anders je zoontje haalt en/of brengt. Voor een ander is dat een minder grote opgave dan voor jou?
Maar het is in mijn ogen toch niet zo dat een huisvrouw het zwaarder heeft doordat het huishouden gewoon doorgaat..dat is echt bij werkende moeders ook zo. Ik hoop dat het je gaat lukken de dingen zo in te richten dat je toch wat rustmomenten kunt pakken.
x Taraneh

Terug
Bovenaan