Hoi Esther,
Ja, het is zwaar... voor iedereen. Werkend bij een bedrijf of werkend thuis. Maar zoals een paar dames hier, zou ik ook toch op een gegeven moment (dus bij 34 of 36 weken) met de ouders van de oppaskindjes afspreken dat je met verlof gaat. Ik neem aan dat je na je bevalling ook niet gelijk de oppaskindjes weer in huis neemt?
Je moet die oppaskindjes zien als een bedrijf. En ook met een eigen bedrijf zal een zwangere vrouw op een gegeven moment stoppen.
Ik heb ook bekkeninstabiliteit, werkte 24 uur per week, heb een zoon van bijna 3 en gewoon een huishouden. Mijn zoon gaat dus wel naar het kdv, dat zijn voor mij de dagen om uit te rusten. Voor het huishouden heb ik tijdelijk hulp gekregen van mijn moeder (die werkt zelf ook en heeft een druk leven, maar wil me toch graag helpen). Mijn man neemt een aantal taken over. In het weekend onderneemt hij veel met onze zoon. En telkens als mijn zoon gaat slapen (die slaapt 's middags nog) neem ik ook mijn rust (liggen en al dan niet slapen).
Probeer creatief te zijn met je tijd en laat je huishouden een beetje voor wat het is. Als niemand je kan helpen, is er misschien wel iemand die zo af en toe op je zoontje wil passen?
Heel veel sterkte.
Gr. tamara
(februari mama)