Huisvrouwen verlof?

Hier gaat het huishouden ook gewoon door hoor, wanneer ik bij 36 weken met verlof ga. Het enige verschil is dat mijn dochter dan 2 dagen naar het kdv gaat, dus iets meer rust!

Ik zou zowiezo met verlof gaan wat je oppaskindjes betreft. Heb je ook al goed afgesproken met dat gezin vanaf wanneer je weer gaat oppassen?

Ik ben nu nog een werkende vrouw, over 3 weekjes ga ik met verlof. Maar nu na mijn 40 uur werken per week, heb ik ook thuis mijn huishouden (nog geen kinderen!!). En dan hebben wij nog een boerenbedrijf, waar je toch automatisch zo nu en dan ook wat doet en inspringt. Daar krijg ik ook geen verlof voor. Helaas gaan die dingen gewoon door.

Maar nogmaals ik zou wat die oppaskinderen met verlof gaan. En dan je rust pakken als je het pakken kan.
En ik ben inmiddels wel zo ver dat ik mijn moeder zo nu en dan vraag of ze even de douche of de keuken wil doen. Moest even over een bepaalde drempel heen om zoiets te vragen, maar het brengt mij veel rust.

Hoi Esther,

Ja, het is zwaar... voor iedereen. Werkend bij een bedrijf of werkend thuis. Maar zoals een paar dames hier, zou ik ook toch op een gegeven moment (dus bij 34 of 36 weken) met de ouders van de oppaskindjes afspreken dat je met verlof gaat. Ik neem aan dat je na je bevalling ook niet gelijk de oppaskindjes weer in huis neemt?

Je moet die oppaskindjes zien als een bedrijf. En ook met een eigen bedrijf zal een zwangere vrouw op een gegeven moment stoppen.

Ik heb ook bekkeninstabiliteit, werkte 24 uur per week, heb een zoon van bijna 3 en gewoon een huishouden. Mijn zoon gaat dus wel naar het kdv, dat zijn voor mij de dagen om uit te rusten. Voor het huishouden heb ik tijdelijk hulp gekregen van mijn moeder (die werkt zelf ook en heeft een druk leven, maar wil me toch graag helpen). Mijn man neemt een aantal taken over. In het weekend onderneemt hij veel met onze zoon. En telkens als mijn zoon gaat slapen (die slaapt 's middags nog) neem ik ook mijn rust (liggen en al dan niet slapen).

Probeer creatief te zijn met je tijd en laat je huishouden een beetje voor wat het is. Als niemand je kan helpen, is er misschien wel iemand die zo af en toe op je zoontje wil passen?

Heel veel sterkte.

Gr. tamara
(februari mama)

Hoi Esther,

Ja, het is zwaar... voor iedereen. Werkend bij een bedrijf of werkend thuis. Maar zoals een paar dames hier, zou ik ook toch op een gegeven moment (dus bij 34 of 36 weken) met de ouders van de oppaskindjes afspreken dat je met verlof gaat. Ik neem aan dat je na je bevalling ook niet gelijk de oppaskindjes weer in huis neemt?

Je moet die oppaskindjes zien als een bedrijf. En ook met een eigen bedrijf zal een zwangere vrouw op een gegeven moment stoppen.

Ik heb ook bekkeninstabiliteit, werkte 24 uur per week, heb een zoon van bijna 3 en gewoon een huishouden. Mijn zoon gaat dus wel naar het kdv, dat zijn voor mij de dagen om uit te rusten. Voor het huishouden heb ik tijdelijk hulp gekregen van mijn moeder (die werkt zelf ook en heeft een druk leven, maar wil me toch graag helpen). Mijn man neemt een aantal taken over. In het weekend onderneemt hij veel met onze zoon. En telkens als mijn zoon gaat slapen (die slaapt 's middags nog) neem ik ook mijn rust (liggen en al dan niet slapen).

Probeer creatief te zijn met je tijd en laat je huishouden een beetje voor wat het is. Als niemand je kan helpen, is er misschien wel iemand die zo af en toe op je zoontje wil passen?

Heel veel sterkte.

Gr. tamara
(februari mama)

Zou inderdaad die kindjes afzeggen als het je teveel wordt. Ik werk zelf ook niet, maar vind het best pittig, en Martijn onze zoon is dan al 8! Moet wel elke dag naar school en heb geen auto, dus moet nu lopen met die sneeuw. En dat gaat bijna niet.
'smorgens neemt de buuf hem mee als er sneeuw ligt en verder springen mijn ouders in. Ook tussen de middag en als ik naar de v.k moet of therapie. DAt is met sneeuw bijna niet te doen. Anders kon ik nog wat fietsen, langzaam....
Maar het is inderdaad wel oplossingen bedenken...
Succes ermee, er zijn vast wel mogelijkheden...

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb vandaag met de moeder van de oppaskindjes gesproken en die had er gelukkig alle begrip voor, minder oppassen dus voor mij. Ik ga wel nog een aantal uur door in de week maar niet meer 4 soms bijna hele dagen. We hebben nu de afspraak alleen op maandag en vrijdag. Dus komt er wat rust in de tent!
Tof van jullie om mij een blikje achter de schermen te gunnen van een regluier werkende moeder(s), ik kon me er echt geen voorstelling van maken. Toen ik getrouwd ben moest in noodgedwongen stoppen met werken.
Esther.

Terug
Bovenaan