huizen dillema

Hallo!
Ik heb advies nodig!
We hebben ons droomhuis gevonden.
Eindelijk...want we moeten in januari al ons huis uit.
Maar ons droomhuis lijkt toch niet ons droonhuis te zijn.
Door de straat (echt een hele mooie glooiende straat die eindigd in het bos) lopen hoogspanningskabels.
Je ziet ze niet. Er staan hoge bomen voor. Je ziet ze alleen als je op zolder staat.
We hadden afgesproken morgen de makelaar te bellen met een bod.
Want echt... het huis is super en we vinden nu natuulijk toch niks meer wat er aan kan tippen.
maar toch voor alle zekerheid vandaag even gaan "googlen" over die hoogspannings kabels.
Wat een teleurstelling. Er is zelfs een platform opgericht. Uitonderzoek is gebleken dat er MOGELIJK een tal van aandoeningen te wijten zijn aan die kabels. (slapenloosheid... cara... alzheimer)
Maar het meest schrok ik van het bericht dat MOGELIJK een kind dat vlakbij die kabels woont, 2x zoveel kans maakt om leukemie te krijgen. Het is dus niet wetenschappelijk bewezen. Maar de raad van gezondheid adviseert nu kinderen niet dicht bij zo'n kabel te laten opgroeien. HELP! Ik weet niet wat ik moet doen! Hopelijk kunnen jullie ons helpen..

Thanks!

Ik zou er persoonlijk niet gaan wonen, wij hebben zelf onze kinderen verder weg op de creche gedaan zodat ze niet bij de hoogspanningskabels op creche moesten.

groetjes Maris

Oei das een lastige! Aan de ene kant denk ik ach..maaar aan de andere kant denk ik dat het toch blijft knagen. Wat voor een soort organisaties publiceren hierover? Kijk want over alles is wel wat te melden. Chips is kankerverwekkend, rokende ouders ook.... Enne het is je droomhuis!! Maaar om eerlijk te zijn, ik denk dat ik het niet zou doen. Ben ook zo'n muts hoor en als ik het verhaal van Maris hoor is het dus een bekend probleem.

gr.Ing

Hoever staan ze echt van je huis af? en aan de voorkant neem ik aan dus ver van de achtertuin? ik zou me er niet zo druk om maken eigenlijk... maar goed ieder voor zich! Hier was laatst een heel programma op de televisie over mobiel bellen. Als je elke dag een mobiele telefoon voor een half uur aan je oor hebt schijn je ook een grotere kans op een hersentumor te hebben...
Ik heb eigenlijk steeds meer het idee dat je niks meer mag/kan of je krijgt er wel kanker van..............

Maar goed, kan me wel voorstellen dat je nu aan het twijfelen bent gebracht!
Sterkte met beslissen!

Pfff, wat een moeilijke zeg, ik heb ook zo 1,2,3 geen antwoord.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf vrij nuchter ben in dat soort dingen en wat hier boven ook al gezegd wordt, het lijkt wel of je overal k... van kan krijgen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je toch twijfelt vooral als je dat soort verhalen leest. Heel moeilijk vooral omdat het verder echt jullie droomhuis is.
Ik zou zeggen laat je nog even goed informeren en succes met jullie beslissing.

Groetjes van Sonja

Hoi hoi ben ik weer! Ik vertelde mijn man over jullie dilemma. Wat blijkt dat je de hoogte van de spanning kan meten. Een klant van hem wilde ook een huis kopen en liep tegen hetzelfde probleem aan. Hij heeft een meting laten doen en wat bleek... De straling was in zijn huis niet anders dan in huizen die niet bij hoogspanningskabels stonden. De expert die de meting gaf aan dat het er met name in zit of je een paal dicht bij je huis hebt of niet omdat daar de straling vandaan komt. De kabels die ertussen hangen schijnen dus niet teveel schadelijke straling af te geven. Kortom ipv een bouwtechnische keuring een meting uit laten voeren???

Deze man woonde trouwens 30 meter vanaf de kabels en tegenwoordig is de minimale afstand 90 meter. Ik hoop dat je er iets mee kan. Bieden onder voorbehoud van de meting?

gr.Ing

Hoi Ing en alle andere natuurlijk!

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het echt zooooo moeilijk. Als het alleen mezelf zal aangegaan, zal ik het geen probleem vinden. Maar ik neem de beslissing ook voor mijn kinderen.
Inge: Kan je man navragen hoe die collega die meting heeft laten doen. Dus wie dat heeft gedaan?
Het zal enorm helpen!
Alvast bedankt!

hey,

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar heb even voor je gegoogled..

misschien heb je er wat aan:

stralingmeten.nl
http://www.ohm-electrocare.nl.

je kan altijd eens bellen voor wat informatie?

Ik hoop dat het allemaal wel meevalt en dat je echt je droomhuis hebt gevonden!

Terug
Bovenaan