Hulp bij aflezen temperatuursgrafiek

<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Ik hou sinds een tijdje mn temperatuurgrafiek bij. Deze bepaal ik iedere ochtend voor het uit bed gaan.</p><p>Ik snap echter totaal niet wat ik zie want in de plaatjes op internet zie je een keurige lage lijn en dan een stijging en dan een lijn die hoger blijft. ik heb dat niet...</p><p>Is mijn eisprong nog niet geweest?</p><p>P.S. Bij de piek op dag 17 was ik ziek</p>

Je grafiek is niet zichtbaar. Maar om even je andere vragen te beantwoorden. Het hoeft geen keurige lage lijn te zijn. Ik heb ook schommelingen tussen 36.3 en 36.7 voor mijn eisprong. Ik weet inmiddels dat mijn eisprong pas heeft plaatsgevonden als mijn temp naar 36.9 of hoger gaat. Je temperatuur moet dan wel hierbij in de buurt blijven voor minimaal 3 dagen en niet weer zakken. Kijk eens naar een app als fertility friend. Wel in het engels maar echt heel goed in het interpreteren van temperatuur kaarten. Deze app geeft voor je aan of die denkt dat je eisprong heeft plaatsgevonden.

Je ziet ook pas een temp stijging NA de eisprong. Terwijl je VOOR de eisprong sex zou moeten hebben in het ideale plaatje, de dag van. Maw temp is redelijk onbetrouwbaar als je zwanger wilt raken. Ik zou dit altijd combineren met ovulatietesten. 

Dank je wel ElsieJoy. De grafiek is nu wel geupload als het goed is. Lastig dat je niet gewoon een afbeelding kunt toevoegen hier.

Liesle: dank je wel voor de tip. ik gebruik nu ook een app maar die werkt niet handig voor de temperatuur vind ik (zie mijn grafiek, die komt uit die app). Mijn grafiek schommelt echter net maar 1 tiende maar veel meer dus weet niet zo goed wat ik ermee moet..

Ixxomi: ik gebruik ook ovulatietesten maar die laten nooit een piek zien. Nu al 3 dagen een vaag streepje.. nooit een donkere streep gezien nog. En ik weet inderdaad dat de stijging NA de eisprong komt maar ik heb dus nooit een duidelijke stijging gezien zoals op de voorbeeldplaatjes..

Als ik je grafiek zo zie ben je inderdaad nog aan het wachten op je ovulatie. Is de rode balk je menstruatie? Je kunt wel mooi zien dat je temp daarvoor hoger was. Maar hij gaat wel al vrij vroeg voor de rode balk weer naar beneden. Bij mij gebeurt dat meestal pas op de dag dat mijn menstruatie begint.

IMG]https://www.mupload.nl/img/9zrfd2.png[/IMG
Dit is mijn grafiek van toen ik de eerste keer zwanger raakte. Dan zie je ook een hoop schommelingen, maar uiteindelijk wel een duidelijke verhoging gevolgd door een positieve test. Het kan dus ook heel lang duren. Misschien heb je hier meer aan dan aan de standaard voorbeelden.

Dank je wel! Dat geeft zeker een duidelijker beeld dan al die perfecte lijnen op internet. Lief dat je deze wilde delen. Misschien dan toch maar even wachten nog.. pff vind het lastiger er niet teveel mee bezig te zijn. Hoe kan je het nou loslaten als je zo moet focussen op vruchtbare dagen :(

Terug
Bovenaan