Hulp bij aflezen temperatuursgrafiek

Ja ik herken het. Ik ben heel onregelmatig, bij de eerste ook al. Wij willen over een tijdje voor een tweede gaan dus ik probeer nu ook weer 'in touch' te komen met mijn lichamelijke signalen. Hopelijk weet ik dan straks een beetje wanneer het go time is :p

Oh spannend zeg Liesle. Voor mij is het mn eerste keer dus vind het allemaal erg spannend en nog erg lastig om de signalen van mn lichaam te begrijpen. Iedereen om me heen lijkt zomaar zwanger te worden vanuit het niets en ik zit met temperaturen en ovulatietesten en mn afscheiding te bekijken enz :)
temperatuur is nog steeds laag dus denk dat ik nog altijd voor mn eisprong zit. Maar zal me ook niets verbazen als ik opeens ongesteld word.

Bij mij duurde het ook echt wel een aantal cycli voor ik er een beetje een pijl op kon trekken, en na de eerste zwangerschap is er ook weer wat veranderd. Maar ik weet nu in ieder geval dat mijn temperatuur echt 36.9 of hoger moet worden. En dat ik over het algemeen laat ovuleer. Maar mijn cycli liepen echt uiteen van 21 tot 57 dagen ?. Maar omdat ik de vorige keer de eerste ronde zwanger was heb ik dat verder nooit laten onderzoeken. We gaan het zien of het deze keer weer zo snel mag gaan. Je lichaam kennen kan iig sowieso goed helpen!

Dus jij hebt eerst een paar cycli gehad waarin je je lichaam leerde kennen en dus zorgde dat je niet zwanger werd en toen je eenmaal snapte hoe je lichaam werkte raakte je eerste ronde zwanger?

Hoop echt voor je dat het weer zo snel gaat. Vraag me af of groot je kans is om zwanger te worden als je precies op de goede dag/dagen vrijt...

Wij hadden inderdaad bewust een tijd genomen om te ontpillen. Ook omdat mijn man nog wat tijd wilde om aan het idee te wennen. Dus die periode heb ik inderdaad gebruikt om alvast mijn signalen te leren kennen. Toen we ervoor gingen was ik meteen zwanger, wat echt geluk was. Ik geloof dat de kans per cyclus nog steeds niet heel groot is, ik dacht ongeveer 15 % per cyclus. Maar om die kansen te hebben is het natuurlijk super belangrijk om goed te weten wanneer je ovuleert en dat is een stuk lastiger als het zo varieert ?. Je hebt het niet in de hand maar je lichaam kennen kan dus zeker geen kwaad. Hopelijk is het jullie snel gegund!

Inmiddels een duidelijke shift in temperatuur dus zeker een eisprong gehad. Nu tijdens deze fase echt hele constante temperaturen en mooi trappetje zichtbaar. Kan zo'n trappetje duiden op zwangerschap?
https://www.mupload.nl/index/?ref=08iq8k' border='0' target='_blank'>

Ik zou zeggen pas op hiermee. Het klopt niet altijd en bij iedereen. Mijn huisarts en de gynaecoloog bij wie ik was zeggen allebei dat het niet heel betrouwbaar is. 
Bij mij klopt het ook niet. Ik krijg geen daling bij mijn eisprong, terwijl ik wel een eisprong heb. Mijn basale temp is tussen de 36.7 en 37 en na mijn eisprong blijftie wel hoger dan 36.9. Maar op 1 keer na nooit hoger dan 37.1 mijn temperatuur zakt ook pas weer onder de 37 halverwege en soms pas aan het einde van mijn ongesteldheid. 

Het kan inderdaad, maar het zou ook niet zo kunnen zijn. Volgens mij is het vooral belangrijk dat het hoger blijft. Bij mij betekent een daling dat ik ongesteld word die dag. Maar wat mimiRosie zegt klopt ook, bij sommige vrouwen zet de daling pas in tijdens de menstruatie. Nog heel even geduld dus en dan testen. Maar fijn om te zien dat je eisprong toch gekomen is :)

Terug
Bovenaan