Hulp bij deze namen gevraagd!

Even reageren op Angela, hihi
Boaz en Ezra zijn beide bijbelse namen,
net per se buitenlandse dus.
Wij zijn een oernederlands gezin.
Maar nu weet ik het nog niet, hahaha

In elk geval bedankt voor de hulp,
ben blij dat meer mensen ezra een jongensnaam vinden.

Hoi,
Ik vind Ezra wel voor een meisje kunnen, ook al is het een Bijbelse jongensnaam. Onze nu nog jongste heet Mattanja, dat is ook eigenlijk een Bijbelse jongensnaam, maar zij is een meisje.

Waarom maak je er niet Boaz en Ruth van ;-) , Loïs is ook leuk, of Thirza, of Thamar

Succes ermee! Het weet wat die namen, je geeft ze voor hun hele leven mee...........
Francien

Ik vind Ezra ook een meidennaam!
Ik heb hierover met mijn man ook wel eens een discussie...
Vaak dat we verschillend denken over het feit dat het voor een jongen of een meisje kan!

Je moet natuurlijk overeenkomen met je man of vriend, maar voor de rest zou ik me van niet te veel zorgen maken...

Nog veel succes ermee!
Liefs,
van ons

Hoi,
Ezra is inderdaad een (mooie) jongensnaam maar de verwarring komt van Esra of Esraae wat een Arabische meisjesnaam is.

Boaz is een stoere en leuke jongensnaam die ook alleen op die manier gebruikt wordt (zover ik weet en ik heb een leerling die zo heet). Wat ik wel leuk vind is als je bij een meisjesnaam de Z weer terug laat komen aangezien dat een aparte letter is die niet veel gebruikt wordt bijvoorbeel Liz of Izzy.

Een leuke site voor namen is ook www.20000-names.com

groetjes,
Nadia

hoi,

mijn naam is esra en ezra lijkt er natuurlijk veel op deze naam komt geloof ik ook bij veel joodse mensen voor, want de zoon van filmmaker tim krabbe en liz snoyink heet ook ezra ikzelf zou een jongen een andere naam geven hoewel de betekenis van deze naam toch wel erg mooi is,alleen omdat mijn naam zelf esra is vind ik het teveel op een meisjesnaam lijken, veel succes met je keuze.

groetjes

Terug
Bovenaan