Hulp bij flesvoeding!

Gewoon 180+6 en niet afgieten. Afgieten doe je alleen de eerste maand, als je kindje nog heel klein is en je steeds ophoogt met 10cc. Daarna niet meer.
Ik werk op een kinderdagverblijf (al 9 jaar) en heb nog nooooit een fles afgegoten. Dus180+6 wordt ongeveer 200cc en als dat dan net niet opgedronken wordt, geeft dat toch niet? En als het wel op gaat, ook prima toch?
 
[quote quote=10322568]
Huh? Afgieten? Gewoon 180+6 geven
[/quote]
Hi,
Als ik 180+6 maak kom ik uit op 210. Stel dat ze die helemaal opdrinkt zou ze van 170 naar 210 gaan. Die overgang lijkt me te groot? Maar ik kan het ook mis hebben hoor. ?
 
[quote quote=10322578]Ik zou niet gaan rommelen in de verhoudingen. Wij geven 190 en gieten dus ook af. Vanaf het begin af aan altijd al afgegoten als het nodig is. Ik weet zeker als wij de fles helemaal geven dat hij die ook helemaal op zou drinken terwijl dat echt nog teveel is voor hem. Zou gewoon 180+6 doen en afgieten[/quote]
Ja precies dit dus. Maar omdat ik zovaak lees dat mensen niet afgieten en alles aanbieden lijkt het mij dat er dan teveel voeding wordt aangeboden.. ? Plus de kraamhulp zei ook altijd afgieten maar soms lees je zoveel andere dingen dat je ervan gaat twijfelen haha.
 
[quote quote=10322694]
Huh? Afgieten? Gewoon 180+6 geven Hi, Als ik 180+6 maak kom ik uit op 210. Stel dat ze die helemaal opdrinkt zou ze van 170 naar 210 gaan. Die overgang lijkt me te groot? Maar ik kan het ook mis hebben hoor.
[/quote]
Ik had nooit van afgieten van de fles gehoord ? Ik kijk naar mijn kind. Hoofd wegdraaien bijv betekent dat ze genoeg heeft. Dan stop ik dus ook. Van 180+6 liet ze telkens staan, dus ben ik naar 150+5 gegaan (we zijn bv aan het afbouwen). Ze is dan tevreden. Nu voor de nacht 180+6 gegeven en dat ging wel op. Doe vooral wat goed voelt!
 
[quote quote=10322698] Ja precies dit dus. Maar omdat ik zovaak lees dat mensen niet afgieten en alles aanbieden lijkt het mij dat er dan teveel voeding wordt aangeboden.. ? Plus de kraamhulp zei ook altijd afgieten maar soms lees je zoveel andere dingen dat je ervan gaat twijfelen haha.[/quote]
Wij hebben het zo inderdaad van de kraamhulp ook geleerd. Van het consultatie bureau mogen we officieel niet meer geven dan 180cc per x, maar wij zaten toen al op 175ml (door johannesbroodpitmeel). Dus mochten we nog max ophogen naar 190cc. Ik denk dat als wij alles aan zouden bieden hij alle flessen zo opdrinkt.. hij heeft nog nooit een fles laten staan. 
Maar je moet vooral doen wat goed voelt. Alleen je moet wel de verhoudingen aanhouden zoals op het pak staat. Die zijn precies afgemeten op alles wat ze nodig hebben. 
 
Terug
Bovenaan