Hulp bij scheren

<p>Hallo Dames,</p><p>kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen :( </p><p>Ik heb enorm gevoelige benen tijdens deze zwangerschap (bij de eerste niet gehad). Iedere keer als ik mijn benen heb geshoren, of het sochtends is of savonds, dit is het resultaat.. zie foto.. :( </p><p>https://www.mupload.nl/img/q2mchj04mqma.jpeg</p><p>Weet iemand wat helpt om dit tegen te gaan ? Wellicht Veet gaan gebruiken ofso.. </p>

Hoi! 
Scheer je wel onder de douche met scheerschuim? En heb je ook al een nieuw mesje geprobeerd? 
Ik heb ook een hele gevoelige huid en die ziet er net zo uit als ik scheer zonder schuim of met een iets ouder mesje. Ontharingscreme zou ik sowieso laten staan, dat is geen succes met een gevoelige huid!

Ik heb dat ook... hele droge, pijnlijke rode benen. Hier scheer ik 1x per week mijn benen en het helpt om een scherp mesje te gebruiken. Hoe botter het mesje, hoe meer pijn het daarna doet.
Ontharingscreme doet nog meer pijn, zit vol chemicalien. En ik gebruik scheerschuim voor de gevoelige huid. 
Ik scheer s avonds en doe daarna geen strakke spijkerbroek aan. Met blote benen naar bed en insmeren met Drs Leenarts herstellende bodycreme! Dat is echt fantastisch spul!! Sinds ik dat gebruik heb ik helemaal geen last meer...

Ik heb dat ook... hele droge, pijnlijke rode benen. Hier scheer ik 1x per week mijn benen en het helpt om een scherp mesje te gebruiken. Hoe botter het mesje, hoe meer pijn het daarna doet.
Ontharingscreme doet nog meer pijn, zit vol chemicalien. En ik gebruik scheerschuim voor de gevoelige huid. 
Ik scheer s avonds en doe daarna geen strakke spijkerbroek aan. Met blote benen naar bed en insmeren met Drs Leenarts herstellende bodycreme! Dat is echt fantastisch spul!! Sinds ik dat gebruik heb ik helemaal geen last meer...

Bij mij gebeurt dit als ik zonder scheergel scheer mer alleen water en niet voldoende water (bijv even snel aan de wasbak). Is dat bij jou toevallig ook zo?
Wat bij mij helpt is eerst warm douchen zodat de huid/ haartjes wat zachter zijn. Dan scheerschuim/gel voor gevoelige huid en idd een scherp mesje zodat je niet hoeft te duwen.
Je zou nog zo'n mesje met aloë vera erin kunnen proberen met scheerschuim maar heb het idee dat die daar niet helemaal voor gemaakt zijn en dus sneller "dicht" gaan zitten. 
Na het douchen droogdeppen ipv wrijven en erna niet meteen een panty aan (dit kan ook voor irritatie zorgen) eventueel nog talkpoeder erop maar ook weer geen creme en zeker niet geparfumeerde. 

Nu ik er over nadenk heb ik ook best een gevoelige huid haha maar door bovenstaande altijd te doen eigenlijk zelden last van. 

Succes ermee en veet zou ik eerst kijken of dat wel verstandig is tijdens de zwangerschap, daar zitten mega veel chemische toevoegingen in. 

ik heb ooit gelezen dat je ook het beste een scheermes kan gebruiken met maar 2 mesjes omdat anders bij ieder mesje aan de haren wordt getrokken om hem zo kort mogelijk af te scheren, wat voor irritatie kan zorgen. 

Hi,
Geen Veet gebruiken hoor! Als je een gevoelige huid hebt is dat veel te chemisch. 
Ik had de laatste tijd ook steeds meer last met scheren, rode plekken en een soort eczeem erna. Ben nu over gestapt op epileren, echt 100x beter, geen schuim of iets nodig, en blijft ook nog veel langer weg?

Terug
Bovenaan