Hulp gevraagd bij bv + vaste voedingschema

Mijn dochter is ruim 6 maanden en sinds een week of 3 probeer ik wat bijvoeding te geven. Ik weet echter gewoon niet wanneer ik dat moet doen.... misschien hebben jullie tips? Zo ziet mijn dagschema er ongeveer uit:

7.45-8.15 bv
oudste naar school brengen
ca. 8.45 uur thuis
9.00 - 9.45 bv (valt vaak in slaap)
naar bed tot 12.30
12.30-12.45 bv
Om 13 uur oudste naar school brengen
13.45 uur terug
14.00-14.45 bv
15.00 uur oudste ophalen
15.45 uur thuis
***** heeee een momentje rust! ;-) Kunnen we ff koken en natuurlijk de oudste voorzien van een natje/droogje of rond 16.45 ophalen bij een vriendje.
17.00-17.30 uur bv
18.00 zelf eten & de kleine een groente hapje
18.30-19.00 bv
De kids in bad
19.45 bv en daarna meteen naar bed

Pfffff, ik kom er gewoon niet uit. Wanneer moet ik in godsnaam fruit aanbieden? En brood? Ik eet zelf 's ochtends en tussen de middag al tijdens het voeden... Hoe doen jullie dat?
 
hoi,
ik kan je helaas niet helpen want ik zit met het zelfde probleem ik heb dan geen oudste kind die naar school moet maar geef wel 6 maanden bv en wil graag gaan bijvoeden ik ben dus ook opzoek naar een soort schema dus ik lees mee.
groetjes laila
 
Pff....heel moeilijk inderdaad.
Misschien kun je het combineren met de borstvoeding?
Dus misschien eerst drinken aan de borst- wat vaste voeding- daarna nog een slokje borstvoeding?
Of eerst wat vaste voeding en daarna borstvoeding?
 
Hoi,
Mijn 'BV-schema' zag er  bijna hetzelfde uit.
Ik gaf op een gegeven moment na de voeding van 14.00 uur ongeveer na een half uur/uur fruit en toen ze goed fruit  ging eten, werd het eerst fruit en daarna borst (vanaf een jaar water/thee).
De BV voeding van 09.00 uur verving ik door pap. Dat ging gelijk goed.
Vanaf 7 maanden gaf ik rond 12.30 uur BV en daarna een korstje brood. Toen het brood eten goed ging, en dat was al vrij snel, werd het eerst een boterham eten en daarna (meestal na een half uur) nog  de borst (vanaf een jaar half volle melk/water/thee. Ze drinkt dan tussen de 100 en 150 ml).
Succes.
Irene
 
hoi,

kun je de bv van 9.00 weglaten en dan fruit geven? Je geeft nu 6x bv, maar misschien kun je naar 5x en dan fruit in de plaats? Als je het dan niet red met je borsten tot 12.30 kun je die misschien iets eerder geven(om 11.30 bijv)  of zit je dan met het ophalen van je oudste klem?
Ik gaf bij mijn 2e toen 5x bv en fruit(zie ik nu in mn cb-boekje). Nu met de derde zit ik ook met halen en brengen van school, dus dat wordt straks ook passen en meten. Maar ik ben nu 6 weken geleden bevallen dus ik heb nog even de tijd om een schematje voor dan te maken.

succes!!

bianca

 
hoi,

ik zit nog eens goed naar je schema te kijken, maar je geeft zelfs nog 7x bv, en je bent 3kwartier bezig met halen/brengen van je oudste kindje, en je moet ook nog ergens je huishouden en boodschappen doen toch??

Als ik jou was zou ik echt een heel ander schema gaan maken, waarin je meer rust en tijd krijgt, want dit schiet niet op. Je jongste kan echt met minder borstvoedingen nu, dus ik zou wat gaan afbouwen.
Hierbij een voorbeeldschema:

7.45 bv
9.30 fruit
11.30 bv
14.30 bv
17.30 groente en bv
20.00 bv

ik heb geprobeerd om je  dagritme een beetje aan te houden, maar misschien kun je je eigen tijden hierop een beetje aanpassen om wat meer structuur aan te brengen in je dag.Je bv zal hierdoor ook wat minder worden, dat krijg je als ze meer vast voedsel gaan eten. Ik weet niet of je dit ook wilt, anders zul je een ander schema moeten maken.

Ik gaf met 8 mnd nog 4xbv en groente en fruit
met 11 mnd 3xbv en groente, fruit en broodje

hopelijk kan ik je hiermee helpen,

groetjes bianca
ik heb 14 mnd bv gegeven.
 
Hoi mwvtje, hoe gaat het nu met je schema? Het is gewoon altijd even goed zoeken naar een schema dat in jouw geval gaat werken. Hier heb ik er ook best een tijdje over gedaan om een fijn ritme te vinden. Nou ja, ritme...... ahum, er zit niet echt een vast schema in (heeft Leah ook niet nodig). Ik heb nog 3 andere kindjes die op school zitten en inderdaad gehaald en gebracht moeten worden naar veel dingen. Het is soms puzzelen, maar het lukte toch redelijk goed. Wat vooral lastig is/was, zijn de slaapjes. Goed dat je nog regelmatig borstvoeding geeft, zeg. Het fruithapje en groentehapje kan je dan nog echt als bijvoeding zien (Leah is nu ruim 14 maanden en krijgt 's ochtends vroeg nog een borstvoeding en 's middags na haar slaapje nog. Het wordt dus wel een stukje makkelijker na het eerste jaar, vind ik zelf).
Het valt me wel op dat je kindje nog lang borstvoeding krijgt, half uur tot 3 kwartier. Drinkt jouw kindje nog zo lang? Mijn dochter was altijd binnen 5-10 min klaar met drinken. Bij mij hielp het ook om veel dingen vantevoren (als dat kon) voor te bereiden. Vaak at ik warm tussen de middag bijvoorbeeld. Of maakte het ruim op tijd. Het moet namelijk allemaal wel leuk blijven, toch? Succes!!
 
Terug
Bovenaan