Hulp gevraagd bij bv + vaste voedingschema

quote: bianca26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-05-2009 11:06:27'));

hoi,

ik zit nog eens goed naar je schema te kijken, maar je geeft zelfs nog 7x bv, en je bent 3kwartier bezig met halen/brengen van je oudste kindje, en je moet ook nog ergens je huishouden en boodschappen doen toch??

Als ik jou was zou ik echt een heel ander schema gaan maken, waarin je meer rust en tijd krijgt, want dit schiet niet op. Je jongste kan echt met minder borstvoedingen nu, dus ik zou wat gaan afbouwen.
Hierbij een voorbeeldschema:

7.45 bv
9.30 fruit
11.30 bv
14.30 bv
17.30 groente en bv
20.00 bv

ik heb geprobeerd om je  dagritme een beetje aan te houden, maar misschien kun je je eigen tijden hierop een beetje aanpassen om wat meer structuur aan te brengen in je dag.Je bv zal hierdoor ook wat minder worden, dat krijg je als ze meer vast voedsel gaan eten. Ik weet niet of je dit ook wilt, anders zul je een ander schema moeten maken.

Ik gaf met 8 mnd nog 4xbv en groente en fruit
met 11 mnd 3xbv en groente, fruit en broodje

hopelijk kan ik je hiermee helpen,

groetjes bianca
ik heb 14 mnd bv gegeven.



Je kunt niet zomaar zeggen dat dit kindje teveel borstvoeding krijgt of met minder toekan elk kind is in dit opzicht anders.
Met 6 maanden is 8 voedingen vrij normaal hoor, al zullen er ook kinderen zijn die met 4 tevreden zijn. Bij veel vrouwen betekent 4 of minder voedingen dat er te weinig gegeven wordt, waardoor de productie staakt.
Bij borstvoeding kun je het beste ook na de introductie van bijvoeding gewoon op verzoek blijven voeden. En als je met schooltijden e.d. zit kan dat natuurlijk ook best wel eens op jouw verzoek.
Maar staar je niet blind op een schema. Zoals ik al eerder schreef, ik voedde volledig op verzoek, en gaf gewoon wat bijvoeding op een moment dat ik zelf ook at (ontbijt, koffietijd, lunch, theetijd, diner, avondsnack).
Ik geef 10 jaar borstvoeding.
 
hoi dirksmama,

volledig op verzoek voeden werkt echt niet met meerdere kinderen die ook naar schoolgaan.En ik heb zelf helemaal geen schema waar ik me aan houd, maar ik kan me voorstellen dat als je veel weg bent om kids te halen/brengen en je hebt ook nog andere dingen te doen, dat het dan handig kan zijn om voor jezelf een schema te maken, zodat je meer overzicht hebt in de dag. En zeker als een baby niet 5-10 min. drinkt maar een tijdje bezig is. Dan kun je toch niet volledig op verzoek voeden en je kind dan maar bij het schoolhek laten staan, want je bent aan het voeden. Ik kan me niet voorstellen dat het zo werkt. Als ik mijn kind op moet halen, zorg ik ervoor dat mijn baby gedronken heeft voordat ik ga of het komt zo uit dat het daarna ook kan, dus moet ik dat plannen. Of zie ik het nu verkeerd??

gr, bianca
 
quote: bianca26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2009 15:27:12'));

hoi dirksmama,

volledig op verzoek voeden werkt echt niet met meerdere kinderen die ook naar schoolgaan.En ik heb zelf helemaal geen schema waar ik me aan houd, maar ik kan me voorstellen dat als je veel weg bent om kids te halen/brengen en je hebt ook nog andere dingen te doen, dat het dan handig kan zijn om voor jezelf een schema te maken, zodat je meer overzicht hebt in de dag. En zeker als een baby niet 5-10 min. drinkt maar een tijdje bezig is. Dan kun je toch niet volledig op verzoek voeden en je kind dan maar bij het schoolhek laten staan, want je bent aan het voeden. Ik kan me niet voorstellen dat het zo werkt. Als ik mijn kind op moet halen, zorg ik ervoor dat mijn baby gedronken heeft voordat ik ga of het komt zo uit dat het daarna ook kan, dus moet ik dat plannen. Of zie ik het nu verkeerd??

gr, bianca



Zoals ik al schreef, je kunt ook af en toe op JOUW verzoek voeden als dat met de schooltijden beter uitkomt!
 
Dames!
Dank jullie wel voor alle adviezen :)
Ik moet Dirksmama even bijvallen...ik geloof ook niet dat je kunt zeggen dat je kleintje niet zoveel bv nodig heeft. Enne, jullie ook niet als je haar tekeer hoort gaan hoor, hihi. Ik ben het in ieder geval niet van plan, blijf gewoon op verzoek voeden (en ja,dat is ook op mijn verzoek anders was het noooit gelukt met die schooltijden tussendoor)
Het gaat nu redelijk met het schema. Sinds vorige week drinkt ze ineens een stuk korter, is denk ik de leeftijd. Sommige voedingen duren nog wel 45 minuten maar bijvoorbeeld die tussen de middag als ik de oudste thuis heb nog maar 10!! So hee, dat is een verandering!! Dat maakt bv geven meteen een stuk gemakkelijker en leuker.
Ik geef nu rond 14.30 uur fruit en rond 17.30 uur groente. Brood is nog beperkt tot een korstje als snack als het uitkomt, ik wil gaan proberen de boterham 'in te voeren' na de voeding van 9.00 uur. Ze blijft ook vaak nog even wakker nu terwijl ze voorheen altijd aan de borst al in slaap viel.
Het lijkt er dus op dat het vanzelf goed komt door haar leeftijd. Al blijf ik erbij dat het wel lijkt alsof die kleintjes heel de dag alleen maar eten! En huilen want dat ligt ze nu te doen dus ik ga haar snel in de kinderwagen 'gooien' en grote broer ophalen.

Dank dank dank!
 
Hoi,

Ik heb zelf ook lang bv gegeven en ik heb vanaf 6mnd meestal net na (kan ook voor) de bv fruit aangeboden, het begint meestal maar met een aantal hapjes, als ze toch te vol zit kun je evt ook een half uurtje na de voeding doen!
Brood zou ik persoonlijk mee wachten tot 8mnd!

Succes Gr MJ
 
Terug
Bovenaan