hulp gevraagd: slapen en voedingsschema

Tjee moon voed je nog 8 keer joh!? Respect hoor.
Hier wordt nog 3 keer geslapen op de dag.
7.30 fles 240cc
9.00 - 11.00 slaapje
11.30 fruit
12.00 fles 240cc
13.00 - 15.00 slaapje
15.15 koekje & diksap 30cc
16.00 fles 240cc
17.00 - 18.00 slaapje
18.15 avondeten
19.00 papfles 220cc
19.30 of 20.00 slapen tot 7.30.

Wij deden eerst het laatste slaapje niet, maar dat trok ze steeds net niet. Nu dus een extra uurtje en dan wat later naar bed. Gaat perfect!!

Dank jullie wel voor alle reacties!

@ sjaar: Hij heeft dan geen honger, maar is wel echt wakker dan. 's nachts komt hij ook wel een aantal keer maar dan is het speentje geven en verder slapen. Maar als hij 's morgens wakker is, is hij ook echt wakker en als je hem er niet uit haalt kun je er om de twee minuten heen (hij rolt op z'n buik en kan maar via 1 kant terug, dus al gauw zit de bedrand in de weg)

Ik liet hem altijd zelf z'n slaaptijden uitzoeken en dat deed hij heel goed, ze waren heel regelmatig. Dat zal vanzelf misschien ook wel weer terug komen.

Gisteren heb ik hem, zoals sonja28 ook doet (goeie tip van je), nog even van 17:00 - 18:00 laten slapen. Dat hielp heel veel, hij was 's avonds een stuk fitter en bleef zelfs op tot 21:00 uur!!

Hij is ook al twee weken erg verkouden, dat helpt natuurlijk ook niet voor het ritme. Hij was er bijna vanaf, maar t is deze week weer erger geworden.

Wel fijn om even alle voedingstijden te zien van jullie, dan weet ik weer dat t wel aardig klopt wat ik doe. Ik doe namelijk ook maar wat. Nog maar even afwachten hoe t verder gaat. Hij is vandaag precies 6 maanden. Met 7 maanden weer naar t consultatiebureau. Vanaf dan met brood stoeien, ben heel benieuwd.

Hoi mamma,

Ik ben geadviseerd om alle hapjes etc. vlak voor een fles te doen. Ze krijgt dus 2x voor voeding tijd eerst hapjes:

08.00 papfles
10.00-11.30 slapen
12.00 eerst fruit, dan flesvoeding
14.00 start koekje + limonade
14.30-16.00 slapen
16.00 fles
19.00 hapjes groente
19.30 fles
20.00 slapen tot 07.30/08.00

Ik probeer een 2uurs schema aan te houden, 2 uur wakker, 2 uur slapen. Maar Lis is een hele actieve en wakkere baby, dus slaapt vaak wel iets minder dan in het schema staat, haze slaapjes.

Misschien handig om 1 dag op verzoek te voeden en daarna op dat ritme door te gaan? Zo heb ik ook een ritme gemaakt. En vaak doe ik ook maar wat hoor, ik ben niet zo van de Rust, Rein, Regelmaat....... Maar ik heb altijd gezegd dat je het beste naar je eigen gevoel kan luisteren, die heeft mij tot nu toe niet in de steek gelaten!

Terug
Bovenaan