Hulp gezocht bij namen keuze!

We twijfelen tussen de namen Annemijn, Feline en Jolein. Met name de eerste 2 namen. We houden van Nederlandse namen, niet te bijzonder, maar ook niet waar er ontzettend veel van voorkomen. Liefst 2 of 3 lettergrepen. We houden van een beetje elegant/stijlvol en lief, maar liever niet té kak of hockey naam. Er mag ook een beetje pit in zitten.

Welke naam vinden jullie het leukste en waarom?
 
Jolein vind ik het leukst! Lekker vrolijk en je hoort het weinig. Feline vind ik ook leuk!

Annemijn vind ik dan weer een beetje ouderwets of truttig klinken, niet mijn naam.

Verder: Fiene/Fieneke, Isabel, Vieve, Emmelie?
 
Ik ben het heel erg met degene boven me eens! Jolein is echt leuk. Feline ook!

De andere naam vind ik ook een beetje ouderwets :)
 
Als je een naam wil die wat unieker is, dan zou ik niet voor Feline kiezen. Ik werk op een school en ken daardoor zo al 3 Feline's. Ik vind Jolein erg leuk! Annemijn doet wat ouderwets aan inderdaad.
 
Feline kwam een aantal jaar geleden wel echt veel voor. 
Annemijn vind ik dan juist wel weer leuk ? Als je het iets bijzonderder wilt: Annemoon
zo zie je maar dat je eigenlijk gewoon af moet gaan op wat je zelf het mooist vind klinken. Jolein vind ik een beetje klinken als iemand die ik niet zo mag ? Maar dat is heel persoonlijk! 
Wij hebben een kennis die een dochter van inmiddels 21 hebbe die Annabel heet. Vond ik altijd wel mooi. 
Diede vind ik ook erg mooi. Of Minke, Myrthe, in die hoek. 
Naomi, Elise, Valerie, Tamar
 
Ik vind ze alledrie heel mooi! Feline hoor ik trouwens wel vaker ☺️
Isabelle of Jasmijn vind ik ook leuk in het rijtje passen. Annabel of Annabelle ook mooi inderdaad.

Ik heet zelf Annemijn én krijg zelfs op m’n 27e nog steeds af en toe complimenten van mensen die aangeven dat ze het zo’n leuke/vrolijke naam vinden die je niet veel hoort ☺️
 
Terug
Bovenaan