Hulp gezocht

<p>Hallo iedereen,</p><p>Ik vraag normaal niet zo snel hulp aan anderen, maar zit echt met mijn handen in het haar. Mijn vriend en ik hebben pas een huis gekocht. De verkoop is nog niet helemaal rond, de compromis is getekend. We zouden na de verhuis in februari stoppen met de pil, maar blijkbaar ben ik al zwanger, 8 weken nu. Mijn vriend weet het nog niet. Ik durf het hem niet te vertellen. De laatste weken gaat het heel slecht tussen ons. Hij drinkt ongelooflijk veel en wordt dan, vooral verbaal, maar soms ook fysiek agressief. Hij komt niet overeen met mijn kat en heeft op kerstavond gedreigd haar te vermoorden omdat ze hem gekrabt had. Mijn kat is heel bang van hem als hij dronken is. Nu zegt hij weer dat de koop van het huis niet doorgaat als mijn kat niet weg gaat en als ik niet evenveel inbreng, wat ik echt niet kan. Ik wil heel graag dat gezinnetje, maar ben bang dat ik dat niet ga krijgen. De huur van mijn appartement is opgezegd. Als mijn vriend beslist de relatie stop te zetten, sta ik op straat. Ik wou hem volgend weekend vertellen over mijn zwangerschap, maar durf bijna niet. Kan iemand me helpen? Moet ik het hem vertellen? Moet ik de koop gewoon laten doorgaan en zien hoe het gaat? Wat met de schulden als de koop niet doorgaat?</p>

Wat een moelijke en lastige situatie waar je in zit. Lijkt me voor jezelf zeker belangrijk dat je zorgt dat je veilig bent en daarvoor zorgt. Zorg ook dat je steun hulp uit je omgeving krijgt. Onder deze omstandigheden de koop maar door laten gaan is een lastige beslissingen. Schulden wil je niet zonder huis, maar in een onveilige situatie stappen ook niet. Kijk goed naar wat de ontbindende de factoren zijn van het verlopige koopcontract, misschien dat er daar nog mogelijkheden inzitten.Sterkte en veel wijsheid. 

Wat vervelend zeg!! Wat is de reden dat hij de laatste weken zo doet? Is dat alleen als hij drinkt of ook wanneer hij nuchter is? Weet familie er van? Je moet er voor zorgen dat jij en je kind veilig zijn. Probeer er met hem over te praten. Gaat dat niet, dan zou ik het met familie bespreken of eventueel met een vertrouwenspersoon (huisarts misschien?). Dat je zwanger bent moet je sowieso tegen hem vertellen. Doe dat dan wel als hij niet gedronken heeft. Het is super moeilijk, maar ga geen huis kopen als je er niet voor 100% achter staat. Succes en sterkte! 

Ik wil je niet kwetsen maar wil je echt met zo’n persoon verdergaan? In het leven krijg je vaker te maken met situaties die stress of spanningen veroorzaken, dus daar hebben we allemaal wel es last van, maar verbaal en fysiek geweld is gewoon not done lieverd. Het zegt wat over de geestestoestand van je vriend, ik zou persoonlijk geen kind met zo iemand willen want kinderen halen vaak het bloed onder je nagels vandaan, en dan is het wel net zo handig als de ouder op zo’n moment verstandig is en rustig blijft. Ik kan niet zeggen wat je moet doen, maar denk er goed over na! Misschien kun je even bij je ouders terecht of is je oude huisje nog beschikbaar? 

Hey, Wat een super nare situatie zit je in. Kan je achterhalen wat de reden is waarom je vriend zoveel drinkt? Heeft hij stress van werk of wellicht van het nieuwe huis etc?? Allereerst zou ik ervoor zorgen dat jij je veilig voelt en bent. Hoe lastig de situatie ook is, vind ik wel dat je moet vertellen dat je zwanger bent. Ik denk dat als je met hem samen gaat zitten en met hem gaat praten er namelijk al veel oplossingen komen.  Ook zou ik bij jezelf nagaan of je nog toekomst met hem ziet voordat je het huis koopt, sta je er niet achter dan niet doen.Succes en sterkte! 

Vind de dingen die hij tegen jou zegt vrij heftig...kijk we zeggen allemaal wel eens lelijke dingen als we boos zijn, maar als hij geen excuses maakt, ziet dat hij een probleem heeft, en zo is...van zichzelf...dan zou ik heel snel je huurbaas bellen of je je huisje terug kan krijgen en anders naar ouders tijdelijk. Zoinzo is het misschien fijn als je een goede band hebt om even naar je ouders te gaan, die zijn er altijd...kan je even je ei kwijt en nadenken... heftig veel sterkte  

Hey meis, ik heb zelf in een relatie gezeten met een man die veel dronk en daardoor vervaal en fysiek agressief tegen mij deed en ik zou echt heel snel vertrekken als ik jou was. Ik ben veelste lang gebleven waardoor ik zelfs in het ziekenhuis ben beland. Zo’n relatie kun je niet herstellen hij heeft te veel problemen die hij zelf op moet lossen. Daarna moet je beslissen of je het kindje wil houden of niet dat kan alleen jij. Maar pas echt op met zo’n man want dat kan echt heel verkeerd aflopen ik ben nog jaren door hem gestalked ik zou echt heel snel me spullen pakken en vertrekken  heel veel sterkte xx

Hoi,Wat een nare situatie en ik kan je dan ook alleen maar het advies geven: stop ermee! Deze jongen is niet goed voor jou en zal jou (en een eventueel kindje) niet gelukkig gaan maken! Klinkt misschien heel hard, maar iemand die op zo'n manier met zijn relatie/het kopen van een huis/jouw kat/drank omgaat is gewoon niet stabiel en daar zit geen toekomst in! Stop ermee nu het nog (redelijk makkelijk) kan! Ja, het is even aanpassen en weer iets voor jezelf qua woonruimte regelen, maar niet onmogelijk als je er direct naar handelt! Kom op, actie ondernemen!Wat betreft je zwangerschap; ik snap dat dit heel dubbel is nu, maar maak voor jouzelf de keuze die jij wil! Alleen je kindje opvoeden of verstrikt raken in een relatie die je niet gelukkig gaat maken? Want.. als je nu al niet eerlijk durft/kan zijn naar je vriend, wat voor basis heb je dan??Sorry voor mijn hardheid, maar hopelijk spoort het je aan om zelf actie te ondernemen en niet te gaan zitten afwachten! Je hebt je geluk zelf in de hand! Sterkte!  

Terug
Bovenaan