hulp (in de huishouding)?

A

Anoniem

Guest
hoi meiden!

iedere woensdag is het opa-dag en dan past mijn vader op mijn dochter en is de woensdag lekker van mij... heerlijk. als er  (grote) klussen gedaan moeten worden vraag ik meestal hulp van mijn moeder (of zij biedt het al aan...) en dan kunnen we dubbel zoveel doen! en soms hebben we geen zin om te poetsen en gaan we lekker ff de stad in! moet ook gebeuren ;)

hoe doen jullie dat? vragen jullie ook hulp als je denkt hoe en wanneer  moet ik dat in hemelsnaam doen?

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

p.s. manlief gaat vroeg de deur uit en is laat thuis dus ik doe eigenlijk alles in huis..

Hoi Debby,

Dat heb je slim bekeken zeg!
Ik vraag niet om hulp. Ik ben meer het type dat zichzelf wegcijfert.... Gelukkig ziet mijn moeder het soms wel en springt ze een keer bij. Zo kwamen we een keer terug van een weekendje weg en was mijn keuken gepoetst!! Om de week past ze een ochtend bij mij thuis op, meestal ligt er strijk en die doet ze dan. Laatst was ik 'geblesseerd' en werd ook heel mijn was en strijk bijgehouden, dus ik vind wel dat ik een super lieve moeder heb.
Mijn man is dikwijls ook van de morgen tot de avond weg, dus het komt allemaal op mijn schouders neer. Ikzelf werk 20 uur. We hebben 2 kleine kinderen (onder de 3!) dus dan kun jij wel raden hoe ons huis er af en toe uitziet? Ik kan me er vreselijk druk over maken, want ik wil niet waar de kinderen bijzijn lopen te poetsen, ik wil lekker met de kinderen kunnen spelen, maar.......wanneer moet ik het huishouden doen? Als de kinderen 's middags slapen en 's avonds als ze in bed liggen. Maar op die momenten heb ik het zelf ook gehad. Ach, ik PROBEER me er niet druk om te maken en lekker te genieten van de kinderen. Als ze straks naar school gaan krijg ik weer wat meer tijd en kan ik dingen in het huishouden plannen!

x

Ik hou helemaal niet van huishoudelijke taken, maar als ik zo hoor dat je een hele dag de tijd heb voor deze taken denk ik toch.. ohhh wat heerlijk.. gewoon ff lekker door het huis heen zonder gestoort te worden!!!

Tja hoe ik het doe.. hmm als Jennifer slaapt en in het weekend als manlief thuis is!
Echte grote klussen schieten er nog weleens bij in. zoals de keuken helemaal uitsoppen ofzo..is echt alweer een keertje nodig. maar ja er moet zoveel gebeuren.
Soms vraag ik weleens aan m'n vriend of hij met  Jennifer ff weg kan gaan, dan kan ik ff wat doen. Maar omdat hij ook errug druk is (avondstudie) kan dat niet altijd.

Laatste tijd is het best een stuk lastiger geworden omdat Jennifer bij alles wat ik doe wil helpen..(!!).   nou ja 'helpen' hihi...

gr. ilone

Ik ben blij te lezen dat het vrijwel over hetzelfde is!!!!!!!!!!! Ik ben niet de enige die met dit probleem kampt. Hihihihi. Mijn man zegt wel eens: Waarom maak je nou niet schoon als ik op mijn werk ben? Maar dat lukt me dus nauwelijks. Mijn meisje wil ook meehelpen of ik moet haar in de gaten houden. Ik ging vorige week de ramen zemen en ze pakte meteen toen de ramen nog nat waren  met haar vingertjes aan het raam... Zo blijf je dus bezig. Soms gaat mijn man even met haar wandelen, zodat ik even door het huis kan racen om op te ruimen of schoon te maken. Maar mijn handen jeuken om dus ECHT schoon te maken, maar dat lukt niet! Alleen de standaard dingen zoals stofzuigen en het toilet schoonmaken dat lukt wel met mijn meisje erbij. Nu is mijn nichtje aan het logeren en kan ik wat meer doen. Vanochtend het extra klepje bij de droger schoongemaakt. Was echt nodig. Zoveel stofresten enz. Inderdaad als ze op school zit heb je weer tijd om echt schoon te maken. Maar dan verlang je weer terug naar de tijd dat je meisje nog lekker rond liep te keutelen in huis...

Ja hoor het is overal hetzelfde..hihi..

Ik denk dat wij Jennifer een klein keukentje geven voor Sinterklaas. Als ik dan de aardappelen schil kan zij ook mooi 'rommelen'in haar keukentje!!!
Iemand anders die dat ook al in gedachte had...???

gr. Ilone

Hier is het ook altijd een geren om schoon te maken. Als ik het geld zou hebben zo ik 1 keer per week iemand inhuren.
Soms wordt het me te veel en vraag ik schoonmoeder of moeder om te helpen. Of mijn man natuurlijk, die doet niet veel uit zichzelf.

groetjes Maris

Gelukkig ben ik niet de enige!!
Ik probeer zoveel mogelijk te doen, want ons huis staat te koop, dus ik moet wel, Maar op maandag is mijn moeder hier aan het oppassen en die wil bijna altijd wel strijken en anders doe ik dat op woensdag als Jesse ligt te slapen.

Op dinsdag doe ik altijd de WC en Badkamer als de kleine man ligt te slapen....en stofzuigen doen we altijd samen (elke dag trouwens)....hij hobbelt dan wat achter me aan en ik pest hem dan met de stofzuiger....het duurt wel wat langer maar goed het lukt me wel! Alles boenen doe ik eigenlijk automatisch elke dag, en de keuken hou ik gewoon heel goed bij!

Mijn man heeft een takenlijstje, anders moet ik het steeds aan hem vragen om iets te doen of hij vergeet het weer....dus vandaar nu een lijstje pal voor z'n neus bij de computer! Zo helpt hij ook een beetje....hij moet dus 6 keer per week eten koken!

en op dagen dat ik late dienst heb en jesse is naar de creche dan wil ik ook weleens een grote schoonmaak houden!

het enige wat erbij inschiet is dweilen....dat lukt dus niet altijd, maar dat staat voor aanstaande donderdag op de planning!

Volgens mij is het een kwestie van bijhouden, maar af en toe hebben we ook weleens zin om niets te doen!

Groetjes
Angel

hoi

ik ben nogal een poetser , maar wil niet steeds poetsen als Bram er ook bij is dus ik doe mijn huishouden vlak voor ik naar bed ga......ik weet het klinkt vreemd maar dat vindt ik gewoon het makkelijkste
ik stof alles alle dagen af, doe alle dagen de badkamer en de w.c en alle dagen stofzuigen en dweilen.........dit deed ik al vanaf dat we zijn gaan samenwonen en in al die jaren heb ik het gewoon als een vast ritme te pakken
voordat Bram er was deed ik het altijd s'morgens als ik uit bed kwam of meteen na mijn werk maar omdat ik anders de hele tijd bezig ben en ook tijd aan Bram wil besteden doe ik het s'avonds en ik vindt het ideaal
ik ben ongeveer 3 kwartier bezig en dan is alles weer schoon en netjes en als we uit bed komen s'morgens kan ik meteen alle aandacht naar Bram toe doen en hoef ik me nergens meer druk om te maken en als Bram op bed ligt s'middags haal ik soms nog even een stofzuiger erdoor als er veel kruimels liggen van Bram zijn koekje of liga en verder heb ik dan lekker tijd voor mezelf......
als ik echt grote dingen wil doen zoals de keuken uitsoppen of de slaapkamers een grote schoonmaakbeurt te geven doe ik dit als mijn man thuis is op zaterdag zodat hij al zijn aandacht aan Bram kan geven en ik de handen vrij heb
mijn man helpt trouwens ook veel mee s'avonds om op te ruimen en te stofzuigen
op het werk verklaren ze me soms voor gek maar ik kan nu eenmaal niet over rommel of dat iets vies is en ik wil ook gewoon alles zelf doen omdat ik het ook wel leuk werk vindt

liefs ilona

Terug
Bovenaan