hulp (in de huishouding)?

Ik werk zelf 3 dagen, doe alle boodschappen en al het poetswerk. ja hoe doe ik dat. Mijn moeder of schoonmoeder heeft me nog nooit bijgesprongen!!!!!!! Dus jullie hebben wel geluk!!! hahah

Ja ik doen ook veel als Rik gewoon wakker is hoor! Hij helt me dan lekker mee of gaat lekker zitten spelen. Het leukste vind ie het als ie mee mag helpen!! En ja verder alles tusendoor! Pfff ja als ik het geld had, dan zou ik ook iemand laten komen, maar ja dat zal niet gaan.

X Saskia

Ik doe mijn huisje als mijn dochtertje ligt te slapen. We wonen maar klein, dus ik ben er ook zo doorheen. Verder stofzuig ik iedere dag, doe ik eens per maand de ramen lappen, en iedere dag de toilet, en was enzo.

Ik heb geen hulp in de huishouding nodig. Mensen doen het dan toch niet zoals ik het wil. Ik vind alleen het eten koken lastig. Dan jengelt Eline en sta ik tussen de pruttelende pannen. Meestal zet ik dan de tv aan en vraag aan de oudste of hij een beetje met haar wilt spelen. En vaak maak ik de groente en aardappelen al schoon als ze nog op bed ligt. Dan hoef ik het echt alleen nog maar te koken en het vlees te bakken.

Mijn moeder is ook niet echt een type die zal meehelpen met schoonmaken. Zelfs toen ik bevallen was, en mijn toenmalige vriend intern zat, bood ze het niet aan. En ik ben te trots om om hulp te gaan vragen.

ik geloof dat ik zeker verwend wordt met zulke lieve behulpzame ouders!
misschien dat het ook wel iets te maken heeft dat ik al lang in de wao zit en soms er echt niets uit mijn handen komt...

De afspraak is dat wij het huishouden zoveel mogelijk samen doen, maar de praktijk is dat ik het leeuwendeel doe. Ik irriteer me er ook meer aan als het niet opgeruimd is, dus ga ik het doen. Maar het is hier niet super netjes hoor, met 2 kinderen en 2 honden en een kat blijf je altijd bezig...... Metname Vinzkan in een korte tijd een hele hoop rommel maken, hij gooit dingen door de kamer heen als ie in de box zit en hobby's: hele speelgoedmand uitpakken in de kamer en papier scheuren haha
Het is nou niet bepaald een hobby van me, dus als ik het geld had gehad zou ik zou graag een hulp in de huishouding inhuren. Maarja zo rijk zijn we niet haha. Is ook relatief, want als we 1 auto zouden hebben kunnen we het wel betalen. Maar ik heb liever een eigen auto.

Waar ik soms van baal is de was...als ik net alles weg heb is s'avonds de mand alweer halfvol.
Wij krijgen weinig hulp van ouder etc. Mijn schoonmoeder heeft me wel een keer geholpen met schoonmaken toen ik zwanger was van Vinz, nu helpt ze nooit meer. Ze heeft ook net een nieuwe heup gekregen. Mijn moeder heeft reuma en een rugafwijking, zij krijgt al haar hele leven alfahulp in de huishouding. Ik heb leren poetsen van 1 van haar hulpen.Ik ga wel heel soms bij mijn moeder poetsen, als haar hulp ziek is of toen de vorige niet op kwam dagen.

Groetjes Marije

Terug
Bovenaan