hulp in huishouding...?

A

Anoniem

Guest
Een tante van mij die alleen is komen zitten na het overlijden van mijn oom zoekt er nog een baantje bij(schoonmaken)...
Nou zat ik te twijvelen mischien is het wel wat voor ons.
Op mijn werk zit het er nog niet in dat ik minder als drie dagen kan werken,en zo heb ik mischien wat meer tijd voor ons gezin...en straks als we nog een kindje mogen krijgen zou het al helemaal fijn zijn.
maar wat ik weet kost het al gauw 10 euro per uur ...
eigenlijk redt ik het nu ook wel,,,maar toch...
vroeg me af heeft iemand van jullie hulp in de huihouding en hoe bevalt het en wie overweegt het ook wel eens?

Hier gelijk een reactie dan maar:
Wij hebben een hulp in de huishouding en ik vind het heeeeeerlijk! Ze komt 3,5 uur per week en gaat als een tornado door het huis. Wij betalen haar 9 euro per uur, en dat is ze echt waard. Niet dat ik nu tijd overhou ofzo, maar ik besteed de tijd thuis over het algemeen liever aan andere dingen (en dan heb ik het nog niet over wassen, strijken, boodschappen, koken en 2 lekkere schatjes opvoeden........ druk genoeg dus).

Nee serieus, ik ben echt blij dat we ons deze luxe kunnen permiteren...
Alleen nog even in reactie op jou berichtje: ik weet niet of ik een familielid zou laten schoonmaken. Ik heb liever een 'vreemde', waar je ook weer makkelijker afscheid van neemt als het niet zo gaat als je gedacht had.

Maar goed, het scheelt echt zoveel!!

Groetjes
Susan

Ooit heel lang geleden (wat lijkt het alweer lang geleden) toen ik nog fulltime werkte had ik ook een poetsdame (zo noemde ze zichzelf) Een heel lief mens. En ook echt een tornado, ze legde altijd een briefje neer wat ze de week erop wilde doen en moest er soms zo om lachen. Want dan had ik op een avond de douche schoongemaakt en dan kwam zij een dag later voor het andere boen werk en dan volgde er een briefje dat ik toch echt mijn douche matje moest gaan wassen (was ik dat net vergeten) Heerlijk.....

nu ben ik lekker thuis en doe ik mijn boenwerk zelf maar soms verlang ik wel terug naar haar. Mijn hulp was een uitbaatster van de plaatselijke kroeg. Maar omdat ze overdag niet veel te doen had had ze er een paar huisjes bij. Ik weet ook niet of ik iemand van de familie zou laten boenen in mijn huis. Maar ja het is dan wel vertrouwd. Het heeft zo zijn voors en zijn tegens.....

Als ik in je schoenen zou staan dan zou ik haar of iemand anders lekker jou huisje laten boenen. Want je houd wel een klein beetje tijd over.

Jolanda

Hiya!

Terwijl ik dit typ zijn "mijn" dames het huis aan het doen...YaY! Meestal zijn ze met z'n 4en, haha wat helemaal nergens op slaat want ik heb een appartement met 2 slaapkamers en een badkamer, dus ze doen er zo ongeveer 30 minuten over. Ze komen (maar) eens in de twee weken en doen dan ook de wat grotere dingen (badkamer helemaal schrobben, speciaal spul op de hardhouten vloer boenen, zelfs mijn fornuis gaat helemaal uit elkaar) Ik vind het een geweldige luxe en wij betalen 40 dollar wat prima te doen is vind ik.

Ajuus, ilja

is heerlijk... altijd gehad... dus als je je het kan veroorloven en je wilt het graag, waaorm niet...

Ik heb iemand die 2 uur in de week komt om het grovere werk te doen. De ene week wordt de badkamer helemaal gesopt, dan weer de ramen gezeemd, kortom de dingen waar ik dus niet aan toe kom. Verder doet mijn schoonvader ook heel veel voor ons. Als ik zeg dat mijn gordijnen gewassen moeten worden, zitten ze bij wijze van spreken al in de wasmachine. Hij heeft aan een half woord genoeg.
Fabio eet ook zo'n 2 á 3 keer per week bij hun. Dan is ie daar van ± 16.30 uur tot 18.30 zodat ik even kan stofzuigen of de boodschappen doen.
Ik heb dus echt niet te klagen, want ik werk zelf niet.

Groetjes van Cissy

Ohhhhh ik is jaloers!!!!!!!!!!!!
Ik heb er ook al aan zitten denken.... Ik ga nu 3 dagen werken en heb geen zin om op mijn vrije dagen het hele huis te moeten doen. Ik wil ook wel de leuke dingen blijven doen. EN bovendien zouden we best 30 euro per week kunnen missen nu.... Dusss....Wat mij betreft: Doen!!! En ik denk dat een tante juist ideaal is! Ik denk niet dat die je zo snel zal belazeren....

Liefs Annet

hoi hoi

Als je het financieel redt en als je het graag wilt zou ik het gewoon doen.
En als je goed kan opschieten met haar dan is het ws een goede optie...
Wat je eventueel wel zou kunnen doen is een zakelijke overeenkomst tekenen met de voorwaarden, zodat je achteraf geen problemen krijgt over de financieenen of het opzeggen..

ps en ik ben best wel jaloers als ik hoor dat best veel dames hier hulp in de huishouding hebben.. maar ja dat gaat nu even nog niet....
We redden het hier ook wel zonder hulp, mijn mannetje  helpt mij goed en ik houd het heel goed bij allemaal, maar soms.........zou het wel heel fijn zijn  ....

liefs tobi

Terug
Bovenaan