Hulp nodig

Mijn voedingschema ziet er zo uit

07.00 u fles
10.00 u fles
13.00 u fles
16.00 u fles
19.00 u fles
23.00 u fles

Ik wil heel graag naar 5 flessen.. hoe hebben jullie dit gedaan en wat was jullie voedingschema toen! En hoe merk je dat ze meer wil drinken Senna drinkt eigenlijk maar 120 cc de rest laat ze staan.. Ik heb friso comfort vanwege de krampen kan het daar aan liggen??

Heel erg bedankt.

Chantal
 
Hoi,

Onze dochter krijgt sinds ongeveer een maand 5 flessen per dag. Wij geven ook de Comfort.
Ze is nu 15 weken en weegt ruim 5700 gram.
Dit is ons schema:
06.30 uur 200 cc
10.30 uur 180 cc
14.30 uur 180 cc
18.30 uur 180 cc
22.00 uur 200 cc

Onze dochter bleef op een gegeven moment 's nachts zelf doorslapen.

Succes
 
Mijn dochtertje drinkt gewoon veel te weinig maar ze groeit wel goed, morgen komt er iemand langs van het CB en zal ik het bespreken. Ik laat het morgen wel even weten.. Ik ben nog steeds nieuwschierig naar jullie reactie's ik moet het toch overduidelijk anders gaan aanpakken!
 
Waarom wil je naar 5 flessen?

Wil jij dat?
Wil je kindje dat?
Is het de buitenwereld die vind dat 5 flessen genoeg moet zijn?

Als je kindje het goed doet met 6 flessen en daar tevreden mee is, waarom zou je dat dan willen veranderen? Wil je dan liever wat meer tijd tussen de flessen, en ipv na(bijv) 3 uur een fles geven, een uur met een ontevreden kind zitten, om maar de tijd te rekken naar 4 uur? Wie schiet daar wat mee op?

Er zijn nu eenmaal kindjes die liever vaker kleine beetjes drinken, als kindjes die  4x een grote slok willen. Ieder kindje is anders, net als ieder mens anders is. Eet jij precies evenveel als die mevrouw van de overkant die even oud en even groot/zwaar is. En beide op dezelfde tijden?

Eerlijk gezegd vind ik het ook erg onnatuurlijk om een kindje in een ritme van 5x drinken te dwingen (tenzij een kind het zelf aangeeft).
Hoe vaak eet/drink jij zelf wat? En dan stop je toch ook als je genoeg op hebt. (om dan een uurtje later weer een nieuw kopje koffie in te schenken)

Zo werkt het ook bij die kleintjes hoor, je kunt ze niet dwingen meer te drinken, en dus langer ermee te doen. Als ze genoeg hebben, is het genoeg. En als ze dorst/honger hebben na (aantal) uur, dan is dat zo. Dat kun je niet voorkomen door er de voeding ervoor meer in te gieten.
 
Het CB en ik vind dat 5 flessen voldoende moeten zijn! En Senna geeft aan dat ze ook wel met 5 flessen toe kan, aangezien we dat al een keer hebben gedaan voor een ruime periode alleen na haar prikken was het helemaal mis. En nu drinkt ze maar 100 ml per keer. Doordat ik haar te weinig heb laten drinken en niet even heb doorgezet krijgt ze nu te weinig. Mij is geleerd mijn gevoel te volgen en die zegt dat het beter is om weer naar 5 flessen te gaan want dat was beter ik wil alleen graag adviezen van andere mama's wat voor schema's die volgen.
 
Hoi Chantal,

Je doet het prima toch?
Je luistert duidelijk naar wat je kindje aangeeft. Vijf voedingen is heel normaal. Ze moeten toch uiteindelijk het normale ritme gaan oppakken en dat is s'nachts niet drinken maar doorslapen. En als je 's nachts blijft voeden is het heel normaal dat je kindje overdag minder goed drinkt. Het word immers voortdurend gevoed en heeft een verzadigd gevoel. Ik zelf geef ook Friso comfort. Mijn dochter drinkt ook minder als ze zou moeten maar je kindje geeft zelf heel duidelijk aan wanneer het genoeg heeft en als ze keurig vier uur tussen de voedingen heeft is het immers prima. Wat ze op de pakken voeding aangeven is natuurlijk gemiddeld per kind. De een drinkt meer en de ander drinkt minder.

Groetjes Ina
 
hoi chantal.

mijn zoontje jesse sliep na 4 weken door en toen gaf ik hem 6 voedingen ,
( 5:00 - 9:00  - 12:00 - 15:00 - 18:00 - 22:00 ) de eerste en laatste voeding rekte ik steeds om er 4 uur tussen te hebben.toen hij 6 weken oud was ben ik naar 5 voedingen gegaan, ik begon toen met s`avond iets meer te geven dat hij s`ochtens tot 6:00 sliep,daar na had ik het schema ( 6:00 - 10:00 - 14:00 - 18:00 - 22:00 ) na 2 dagen werkte het al.

groetjes kim
 
Terug
Bovenaan