hulpeloos

Wat ik al eerder hier lees heb ik ook een paar keer bij Yari gedaan
Namelijk even wat sudocrme op de termometer, even in de billetjes en er kwam een echte poepexplosie.
Je moet dit niet te vaak doen want dan krijgen ze luie darmen.........
Maar als Yari echt veel last had deed ik dat wel.
We zijn toen naar de homeopaat geweest met de vraag of hij hier iets aan kon doen.
Ik heb 2 korreltjes van hem meegekregen en in de fles gedaan, sindsdien poept hij elke dag 1 of 2 keer terwijl hij voorheen 1x in de 5 dagen poepte.
Aan de homeopaat betalen wij 40 euro en krijgen dan 33 euro vergoed en dit is dus maar 1 malig geweest,
Sterkte ermee en hopelijk poept hij snel zodat hij er geen last meer van heeft,
Groetjes Marina.

inderdaad thermometer in de kont, en wat wij geleerd hebben van de verloskundige omdat merel ook niet wilde poepen in het begin; dotje watten nat maken in warm water, voetjes omhoog houden zodat billen omhoog komen, en dan dat watje wrijven/drukken net boven het poepgat.
Bij merel kwam er toen zo alles uitgelopen...

hopelijk komt ie uit zichzelf..is niet fijn als je ziet dat je kindje wel wil maar dat het niet lukt!
succes.

Hoi,

Merijn had hier ook heel veel last van. Een thermometer over een stuk harde zeep schrapen en dan in zijn kontje doen. Je kunt er op wachten, echt waar. Inderdaad niet te vaak doen, want dan worden de darmen lui. Ik weet niet of het ook voor flesvoeding kindjes geldt, maar op een gegeven moment is het niet erg als ze maar één keer in de 10 dagen ontlasting hebben. Zo schrijven ze het, maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je ziet dat hij er zo'n moeite mee heeft, dat je hem wilt helpen, dat had ik destijds ook.

Succes met alle tips.

Groetjes FOnske.

Emma, nu vier maanden, heeft ook in het begin vreselijk last gehad van moeizame ontlasting. Nu nog wel eens, maar gelukkig niet meer zo vaak. Bij haar was de ontlasting echt keihard en daardoor kwam het niet op gang, echt superzielig. Wij hebben haar veel 'geholpen' met poepen door idd een thermometer in haar kontje te duwen, daardoor kwam de persreflex op gang. Ook zijn er homeopathische druppeltjes verkrijgbaar, Kindicol, die maken de ontlasting zachter. Het hielp ook wel eens om vaak te 'fietsen' met 'r beentjes en als ze eenmaal aan het poepen was, haar benen goed richting buik duwen, en wat water bij de voeding (heeft flesvoeding) of als ze de flessen niet leegdronk, af en toe wat water tussendoor.
Heel naar om te zien dat je kindje zo'n last heeft, succes ermee!

Hey Jantine,

Wat bij mij hielp tegen de darmkrampjes is een homeopatisch middel wat bij de drogist te krijgen is van VSM, dat is speciaal tegen darmkrampjes en dan is die van ons met 5 min. stil en dan komen de winden en scheetjes vanzelf, en de poep natuurlijk. Hij mag er 3 druppels van tot max 6 x per dag. Er moet wel een uur tussenzitten. Het is voor kinderen van 0-6 jaar, dus ook voor oudere kinderen ideaal. Onze Kay heeft aan 1 x 3 druppels genoeg!

Succes....  ik volede me ook heel hulpeloos, maar nu gaat het een stuk beter.

Kusss Hèlen

Terug
Bovenaan