Hupsakee

hoi KT,

denk niet meteen dat je een slechte moeder bent hoor hahahahaha, mijn dochtertje was toen de tijd helemaal weg van de teletubbies, dus als ik wat anders moest doen dan zette ik haar daar voor en dan vond ze het best, mijn zoontje intereseert zich daar helemaal niet voor, ik heb het al weleens geprobeerd, maar dat werkt niet zoals toen bij mijn dochtertje, ik zou messchien wel een ander filmpje kunnen proberen messchien houdt hij gewoon niet van de teletubbies.

groetjes susanne

Hoi,

Ik doe het ook wel eens hoor als ik echt geen tijd heb of bijv. aan het bellen ben.

Niet heel vaak, als het 1 keer per twee weken voorkomt is het veel maar het werkt tenminste wel.

KT, daardoor ben je echt geen slechte moeder hoor!
Denk dat bijna alle moeders dat wel eens af en toe doen
je moet nu eenmaal ook eten koken, afwassen, opruimen.....en dan moet je toch IETS he...

Enne Issie, goed dat je je schema hebt omgegooid en naar je kleine hebt geluisterd! Is af en toe best moeilijk he!
Hier gaat het tot nu toe nog goed zo:
8.00 fles, 12.00 fles, 16.00 fles, 18.30 groente, 20.00 fles
Tussendoor ergens het fruithapje, maar vaak slaapt ze zo goed dat ze die overslaat.

Hoe gaat het bij jullie met het nieuwe schema? Al aan gewend?

Hoi meiden,

Isis slaat zo nu en dan ook haar namiddag slaap over, maar lang niet altijd. We zijn nog beetje zoekende naar haar schema mét bijvoeding. Afgelopen week sliep ze iedere ochtend ongeveer 1,5 uur, vanmorgen ruim 2 uur. Ze zal zelf wel aangeven wat ze nodig heeft.........mocht ze nu een keer niet gaan slapen voor 19:00uur geef ik haar een badje en dan rond 19:30 uur de fles en rond 20:30 uur naar bed. Als Isis moe is en ze kan de slaap niet pakken kan ze zich moeilijk zelf vermaken, op schoot gaat wel, maar bijv. in de box     krijssssseen! Begin nu beetje door te krijgen dat dit ook weer kan veranderen, gelukkig kan ik ook weer de humor er van in zien. En als ik naar Isis kijk.blaakt van de gezondheid! Wat ik ook opvallend vind is als ik haar ga troosten is ze veel meer bewust van mijn aanwezigheid, wat niet altijd goed uitpakt...............nog harder huilen als ik wegga
x Esther

Hoi hoi,

Nou, we zijn eindelijk weer een beetje op schema. Pffft...vermoeiend hoor.

In het begin van de week kon ik bijna niks hebben, en vroeg ik me ook
af of ik het allemaal nog wel zo leuk vond. Maar nu het weer goed gaat
ben ik weer helemaal verliefd...Hahahaha...

Het ziet er nu zo uit:

7.30u fles (180 Nutr. 2 en twee schepjes rijstebloem)

9.00u slapen

11.00u fruit (vers, 150 gr.) en soms een beetje sap.

12.30u fles (180 Nutr. 2)

13.00u slapen

16.00u uit bed.

Dan soms nog een halve liga.

16.30u groente (150 gr.) en een kleein beetje yoghurt.

17.30u slapen

18.30 bad of wassen

19.00u fles (180 Nutr.2 en 4 schepjes rijstebloem)

19.30u naar bed.

Ik heb het idee dat hij heel de dag eet een slaapt maar goed. Het werkt
en hij zal het wel nodig hebben. Hij is nu zeer tevreden en slaapt
s'morgens zelfs wat langer. Niet verkeerd natuurlijk.

Dus...ik ben blij dat alles weer goed gaat.

Hey Issie!
Ziet er goed uit toch!
Tja, af en toe is het erg vermoeiend...en dan is het heel even wat minder leuk...maar zodra dan alles weer goed gaat ben je dat ook zo weer vergeten he!
En ook ik heb af en toe het idee dat ze alleen maar eet en slaapt, maar goed...

Heb jij (of anderen) dat ook wel eens, dat mensen vragen: ligt ze nu alweeer in bed?? of: gaat ze nu alweeer naar bed??? Ze is net 1.5 uur wakker geweest!!
Dan ga ik me nog schuldig voelen ook nog!! Belachelijk natuurlijk, want ik weet gewoon dat ik haar er een groot plezier mee doe als ik haar optijd in bed leg...anders kan ze niet slapen en dan is ze echt helemaal in de war.
Dussss ik blijf gewoon lekker doen wat ik (wij) het beste vind hoor!

Maar goed, fijn dat het nu weer lekker loopt! Geniet er maar lekker van!!!

Ja, stom he, dat mensen dat zeggen. Mijn zoontje heeft echt nog zoveel
slaap nodig. Hij is na 1,5 uur gewoon moe. Ik ga me dan ook schuldig
voelen, maar ja, als hij langer wakker blijft weet ik dat hij niet meer
in slaap komt.

Je moet echt gewoon je eigen ding doen. Jij weet wat het beste is voor je kindje!

Ja dat doe ik ook zeker!!! Maar soms denk ik dan wel van: ben ik nu overdreven ofzo?? Dat ik zoveel mogelijk rust en regelmaat voor haar wil??
Laatst zei iemand: "Sins je bevalling kom jij echt nergens meer, je zit alleen nog maar binnen met haar""!
Pffff, dan heb ik meteen het gevoel dat ik me moet verdedigen ofzo, snap je?
En natuurlijk blijf ik nu meer thuis dan voor de bevalling (ik heb een baby!!!! En met een baby kun je nu eenmaal niet altijd zomaar weg!!!) maar ik kom echt wel genoeg buiten hoor!
Maar goed, degene die dat zei is altijd wel al heeeeeeel erg makkelijk geweest met hun eigen kind! Ze gingen echt overal en op elk tijdstip heen waar ze wilden en hun dochtertje sliep (en nu nog) ook gewoon overal. Of dat nu bij mensen thuis is of in een cafe of op een feest. Maar goed, waar maak ik me ook weer druk om he! Hahaha!!

Iedereen doet het op zijn/haar eigen manier en hoe het het beste voor het kind is! En ieder kind is anders!

Terug
Bovenaan