Huurhuis

Hoi!

Ik ben bijna 7 weken zwanger, ongepland maar niet ongewenst. Nu hebben we wel een probleem, we wonen allebei nog bij onze ouders. We zijn dus druk bezig met het zoeken naar woonruimte, we staan wel al ruim 2 jaar ingeschreven bij diverse woningbouwverenigingen. Het wil nu nog niet echt lukken, heeft iemand tips of is er iemand die dit ook meegemaakt heeft? Ik zit er nl. nogal mee, ik wil niet dat ik straks bij 8 mnd nog moet gaan verhuizen...
 
Hoi Esther,

gefeliciteerd!
De meeste woningbouwverenigingen geven wel voorrang als je zwanger bent volgens mij, dus meld het gewoon en kijk of dat helpt.

Heb ook wel eens gehoord dat iemand de opmerking kreeg... ach mevrouw er kan nog zo veel misgaan, dus dek je ook alvast in tegen enige botheid.

Succes.
 
hoihoi
tegenwoordig is zwanger zijn geen reden meer om urgentie te krijgen
weet niet hoe t bij andere woningbouwgevallen gaat maar toen ik 3 maanden was moest ik mijn "woonpas"(klantnummer dus) aanpassen van 2 naar 3 personen
(ik heb gewoon vette mazzel gehad dat de woningbouw had besloten om de flat te verhuren aan een begeleidwonen project en ik dus wel urgentie kreeg)
als dat dan niet helpt bij hun zou je kunne zoekn bij een paticuliere vehuurder maar dan zit je vaak wel met 3 keer de huur wanneer je een huis aanneemt dus borg huur en bemiddelings kosten
hoop natuurlijk dat het lukt bij een wonigvereniging succes ermee

 
Misschien moet je ook eens aan kopen denken? Particuliere huur is echt heel duur en ik kan het weten, want ik heb paticulier gehuurd en intussen verhuur ik particulier. Ik had namelijk net een appartement gekocht toen ik zwanger raakte. Ook niet gepland, wel gewenst. Met het grote luxe-probleem dat ook mijn vriend net een appartement had gekocht. Groter dan het mijne, dus daar gingen we wonen en het mijne verhuren we voorlopig, brengt straks weer een leuk centje op als we het verkopen.

Maar goed, dit even terzijde... Ik weet dus van zowel huren, verhuren en kopen en misschien moet je toch eens kijken of je niet ergens iets kunt kopen. Ik weet niet of jullie allebei werken, maar zo ja, dan kun je voor jullie beider inkomens samen de hypotheek laten berekenen. Als je straks als de baby er is minder gaat werken, verdien je ook minder en moet je natuurlijk nog wel je lasten kunnen betalen, dus hou daar rekening mee in de hypotheekberekening. Deze berekening maken zo overigens vrijblijvend voor je bij De Hypotheker.

Het is overigens best een goed moment om te kopen, omdat de rente extreem laag is, waardoor je minder aan lasten betaalt.

Misschien toch de moeite waard om je eens te laten voorlichten hierover? Heb je nog meer keus ook dan wanneer je op de woningbouw moet wachten. Ligt er natuurlijk ook aan in welk deel van het land je woont en of je midden in de stad wilt wonen of ook wat verder van het centrum af...

Succes in ieder geval!
 
ik woon zelf in zaandam en denk maar niet dat ze je een woning geven hoor als je zwanger bent echt dus niet mijn enige optie was onderhuur en dat heb ik ook gedaan ik kon niet anders en ik ben ook nog eens alleen maar goed ben nu net verhuisd sta wel ingeschreven en het is van een vriendin dus dat scheelt wel maar anders had ik het niet geweten
want het was bij mij ook niet gepland maar ben nu alweer 23 weken en alles gaat goed gelukkig en ben er nu erg blij mee

veel succes
 
probeer eens bij een particuliere verhuurder,zijn de huizen vaak wel iets duurder maar meestal ook ruimer dan het gemiddelde huurhuis...op internet kun je zeker wat vinden over particulier huren in jou regio (google particulier huren,woonplaats invullen) en anders misschien met een verklaring van je huisarts dat je zwanger bent voor de woningbouw,wie weet dat je voorrang krijgt.....proberen kan altijd natuurlijk!!!

veel succes!!!
 
Hallo,
Bij ons is zwangerschap ook géén reden voor urgentie. Wij wilde ook een grotere woning, maar kregen er geen omdat we geen kinderen hadden. Mevr. van de woningbouw vertelde er gelijk bij dat zwangerschap ook geen reden was.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan