Huurhuis

Anoniem van 9.34; een huurhuis van particuliere verhuurder is vaak net zo duur als de netto maandelijkse lasten van een koophuisje en voor beide heb je een jaarcontract nodig (voor hypotheek met intentieverklaring, maar die krijg je bijna altijd van je werkgever, omdat hij daar toch niet aan vastzit) en dan kun jij het huis kiezen wat je zelf wil, in plaats van dat de verhuurder voor jou moet kiezen.
 
Ik heb ze bij de woningbouw botweg eens tegen een vrouw horen zeggen, die zwanger was en op straat zou komen te staan: daar had u maar eerder aan moeten denken!
Dus verwacht dar in ieder geval geen hulp. Ik weet natuurlijk niet in welke plaats je woont en hoe lang de wachtlijsten zijn, maar je kunt wel eens gaan vragen bij de woningbouw hoe groot je kansen zijn op een woning en of er nog andere mogelijkheden zijn. Bij ons hebben ze blijkbaar altijd nog wat huizen voor tijdelijk verhuur achter de hand. Maar bekijk inderdaad ook de mogelijkheid om te kopen eens. Verhuizen met 8 maanden is inderdaad niet ideaal (heb ik ook gedaan), maar als het niet anders kan....
Heel veel succes!
 
Wel goed dat je er nu al achter bent gekomen dat je zwanger bent, dat geeft je nog wat tijd.

Er is echter nog iets waarom ik je kan aanraden wel zo snel mogelijk actie te ondernemen... Niet alleen omdat het zwaar is met 8 mnd, maar ook omdat er al zoveel verandert in je leven, dat het wel prettig is om al een paar maanden samen te wonen voor de baby echt komt. Mijn vriend en ik woonden ook niet samen toen ik zwanger raakte. Inmiddels wel sinds 4,5 maand en ik ben echt blij dat we even de tijd hebben gehad om nog samen samen te wonen zeg maar. En helemaal voor jullie lijkt me dat wel een goed plan, omdat jullie vanuit jullie ouderlijk huis gaan. Ik woonde al 9 jaar op mezelf en mijn vriend ook zoiets, dus dan ben je al gewend aan een heleboel dingen die je zelfstandig moet doen en regelen. Voor jullie geldt dat natuurlijk nog niet in die mate en dan komt er straks ook nog een babietje bij. Ik wil je ab-so-luut niet ontmoedigen hoor, maar aanmoedigen om wel even wat te ondernemen. Daar pluk je straks de vruchten van!

En bedenk ook op momenten dat je het even niet ziet zitten: de meeste dingen komen toch vaak bijna als vanzelf wel goed! En wat ik je ook nog wil aanraden nu er zoveel voor jullie gaat veranderen: vergeet elkaar niet! Wij hebben heel bewust af en toe echt een fijn avondje voor ons samen gepland, even naar een restaurantje, dagje Efteling, dat soort dingen, zodat we niet vergaten dat we naast aanstaande ouders die heel veel moesten regelen ook nog vriendje en vriendinnetje waren die van elkaar houden en verliefd op elkaar zijn. En dat is echt fijn geweest, want die rustige romantische momenten slepen je door de momenten dat het even wat minder leuk lijkt allemaal.

Sterkte en succes en het lukt je wel!
 
Terug
Bovenaan