Hydrofiel doeken

Misschien ligt het niet aan de doeken maar aan iets anders in de was? Doekjes, dekentjes die pluizen...

ik heb er hier in ieder geval nog nooit last  van gehad en na 2 jaar heb ik ze al op heel veel verschillende manieren gewassen en gedroogd. 

Ik was de doeken gescheiden van monddoekjes, kleding etc. 
Blijft echt gek. Zo te lezen ben ik de enige die er last van heeft. Wat heb ik dan toch verkeerd gedaan. Lees dat andere wel wasverzachter gebruiken. Ik heb speciaal voor baby’s wasmiddel en wasverzachter. Ga toch zonder proberen. 

Hoi
Ik vind die van de wibra niet fijn die worden zo hard na t wassen gebruik die alleen nog maar in de kinderstoel mee af te doen en was ze altijd zonder wasverzachter ze gaan daar door minder vocht opnemen geen idee waardoor je hydrofiele luiers zijn  gaan pluizen ik gooi ze altijd in de droger als ze zijn gaan pluizen zullen ze in de droger achter zijn gebleven

Misschien je wasmachinefilter eens schoonmaken als je dat nog niet gedaan hebt. En daarna de machine reinigen door een lege trommel op 90 graden te laten draaien met een vaatwastablet in de machine. Daarna kun je weer gewoon wassen. 

Hi,
deurrubber inderdaad gechecht en schoongemaakt. Filter nog niet. Dat is wel een goeie. Alleen heb ik de pluizen echt op de hydrofiel doeken. En op geen enkele kleding. Maar ga de filter zeker schoonmaken. En een lege trommel draaien. Wederom enorm bedankt. 

Wat ervelend dat ze pluizen. Wij hebben doeken van de Zeeman en de Hema. Worden gewassen op 40 graden met wasmiddel en wasverzachter. Daarna gaan ze de droger in en ook nog nooit pluis gehad. We gebruiken Neutral en Robijn. De doeken gaan de was in met de rest van de baby spullen (kleertjes, douche cape'jes, doeken, slaapzakje etc). Succes met ontpluizen ?

Terug
Bovenaan