Hydrofiele luiers

Het ligt er denk ik ook aan hoe vaak je alles wilt wassen. Wij hebben standaard een hydrofielluier onder z’n hoofdje (in bed, in de box, in de kinderwagen) en die verschoon ik iedere dag en soms om de dag. Na het badje/douchen gebruik ik er twee. In de luiertas zitten er nog twee, handig voor het voeden als ik ergens anders ben. Dan heb ik er nog een op het aankleedkussen voor ongelukjes tijdens het verschonen. Die kan dus ook vaak in de was ? 
Wij hebben 20 kleine en 4 grote. Hier worden de doeken elke twee dagen ongeveer gewassen (daarna in de droger en niet strijken, dus ze kunnen vrij snel weer in de kast). Wij hebben ze wel eens bijna op gehad (dat er nog een in de kast lag), dus ik zou er echt genoeg kopen. 
Qua merk heb ik er een aantal van jollein met leuke figuurtjes erop. De doeken van de Hema vind ik zelf iets minder fijn. Van prenatal eigen merk dan weer wel. 
 
Ik heb er ontzettend veel. Bij ons eerste kindje had ik er al 36 gewone witte gekocht bij baby-dump eigen merk. Allemaal witte. Ik wilde er niet zonder zitten, en niet de was te moeten draaien om de doeken optijd weer in de kast te hebben. Ook omdat ik ze altijd ophang, dan blijven ze mooier van formaat en structuur! Uiteindelijk bleek onze zoon een buikslaper waardoor ik nog van die XL doeken erbij heb gehaald als hoofdonderlegger. Die kon ik goed onder het matras stoppen. En nu gebruikt hij de doeken als slaapdoek. Dus gemiddeld gebruik ik nog 4-5 doeken per dag. Ik ben nu uitgerekend van de tweede en heb nog weer 24 doeken erbij gehaald. Ook weer allemaal wit. En ook om dezelfde reden, ik wil er gewoon niet zonder zitten als ik ze nodig ben! En heb overal dan ook een stapeltje liggen! Maar ik was er al achter dat ik echt extreem veel doeken heb?
 
Koop er sowieso genoeg!
Ik gebruik de XL variant eigenlijk nooit, ik baker ons kleintje dan ook niet in. 
De normale doeken gebruik ik wel veel. Als theedoekje voor mijn kolfonderdelen. Als leklapje bij het borstvoeden. Voor over de schouder bij een boertje doen. Heb er altijd 1 bij de hand. Heb er ook altijd 1 of 2 in de luiertas. Boven bij de commode en beneden bij het verschoonkussen ligt er ook 1 evenals een spuugdoekje. 
Ik heb af en toe flink lekkage door het borstvoeden. Dan gaat hij direct daarna in de was. 
Met het badderen van de baby gebruik ik er 2 of 3.
De hydrofielwashandjes gebruik ik soms ook wel als spuuglapje. Maar heb zeker 12 echte spuugdoekjes (handdoekstof) 
Ohja, gebruik het ook onder het hoofdje bij het spelen op de babygym, in de wieg en in de kinderwagen. Ook onder het hoofdje in de wipstoel. (maar dat doe ik eigenlijk met de hydrofieldoek van die dag die ik meesleep als spuuglapje.)
Ik heb veel witte, oa te koop bij zeeman, action of wibra. Ik heb ook wat hydrofieldoeken met een printje gekregen. Die gebruik ik vaak als dagelijkse lap, dan weet ik welke ik mee moet slepen.
Ik gooi alle hydrofieldoeken in de witte (hete) was. Ook die met printje. Zou zelf dus niet snel een volledig gekleurde doek kopen. 
 
Ik vind die van de zeeman  minder fijn: zijn wat ruwer en kleiner dan de rest. Die gebruik ik dan vooral als spuugdoekje bij boertje laten. Wel fijn zijn die van de Lidl,  Jollein en eigen merk baby-dump. Kruidvat is ook wel prima maar ook weer wat kleiner . Ik heb 4 grote, die gebruik ik altijd voor na het badje om hem in te wikkelen. Daarna een kleine voor verder afdrogen.  In totaal zal ik er ook 30 hebben. 
 
Haal niet die van de action.... die krimpen echt heel erg!
 
Hier een stuk of 16 gebruikt. Ik gebruik mrt afdrogen al snel een gewone handdoek. Ik gebruik ze wel veel als spuugdoek.
 
Stuk of 30 normale. Ideaal. Ook stuk of 10 XL. Normale gebruik ik overal wel voor. Onderlegger verschoonkussen, afdrogen, onder hoofdje in box, wandelwagen etc, knoeien spugen. Noem het maar. Je kunt er nooit genoeg hebben. Ik heb ze overal vandaan, Action, Wibra, Zeeman, Babydump, Kruidvat. Werken allemaal prima. Na wassen gaan ze in de droger. Lekker zacht. De grote gebruik ik als omslagdoek na badderen, onderlegger ledikantje of in wieg. Deze heb ik voornamelijk bij Kruidvat en paar van de Action. Van Action krimpen ze idd wat meer. Kruidvat vind ik persoonlijk erg fijn, blijven mooi
 
Ik heb ongeveer 20 kleine doeken en 6 grote. De grote gebruik ik om onze zoon in te wikkelen na het douchen en in z'n ledikant onder z'n hoofd. 
De kleine gebruik ik om hem af te drogen, als onderlegger op 't verschoon kussen, spuugdoekje etc.
Ik heb gewoon goedkope doeken van de kruidvat, trekpleister, zeeman, wibra en Hema. In de droger worden ze lekker zacht. De doeken die ik op 't verschoon kussen leg droog ik trouwens gewoon aan de lucht. Dan zijn ze iets ruwer en blijven dan beter liggen. 
 
Hoi hoi,
wij hebben ongeveer 20 doeken en 4 grote. Ik heb eigen merk van prenatal, die blijven ook in de droger erg mooi. De doeken van de kruidvat (Bambino) zijn zo klein geworden... net Spuugdoekjes. 
 
Terug
Bovenaan