Hygiëne

Tsja. Ikzelf zie daar het probleem niet in ??‍♀️ Al gebruik ik voor vieze vingers altijd doekjes haha. Maar bijt zelf ook wel eens eten in stukjes, of deed dr speentje in mijn mond. Zelf zie ik dan het verschil niet tussen mijzelf en oma bijv (als ze daar een dag is met oppassen)

Ik vind dat ook echt smerig. Als ik dat lees krijg ik al de rillingen. Bah.
Al doet mijn schoonmoeder dat gelukkig niet. Ze liet wel een keer m'n dochtertje van haar ijsje likken en dat vond ik al vies. Toen heb ik meteen gezegd, als je niet verkouden wil worden moet je dit niet doen. Toen stopte ze. M'n schoonouders willen nog wel eens een stukje taart ofzo aan haar geven van hetzelfde vorkje. Dan zeggen we meestal dat ze haar eigen taartje gehad heeft en dat dat genoeg is.

Hier is het eerder andersom haha! Mijn schoonmoeder ziet overal gevaren in. Mijn dochter van 14 mnd hoort volgens haar nog steeds in de box thuis, want we hebben honden en die lopen straatvuil mee over de vloer. Ze mag niet in de zandbak of op het strand vanwege bacterieen. Ze mag niet met haar handjes eten, we moeten haar voeren ook al weigert ze dat met veel huilen, want dat is hygienischer. Gek word ik ervan! Het is onze dochter, zij is oma. 
Maargoed... Ook al bijt ik zelf wel eens een stukje eten af, en zit ze wel eens aan de bek van de hond, en geef ik haar kussen op de mond enzo... Ik zou dat niet fijn vinden van opa en oma's. Omdat ze niet onderdeel van dit huishouden zijn. Je deelt bacterieen met mensen die je vaak ziet, en je weerstand wordt daartegen dan beter. Maar hier wonen ze ver weg en zien we ze eens in de maand even ofzo. Dus ik heb voor het kraambezoek toen gezegd dat er niet op elkaars vingers gesabbeld wordt of kusjes op de mond gegeven worden. En daar hebben ze naar geluisterd. En ik denk dat dat zo gebleven is, want hier gebeuren de dingen die je noemt dus niet.
Je kan het eens rustig bespreekbaar maken?

Als 1 van beide dit niet oké vindt, dan is dat voldoende om gezamenlijk een gesprek erover aan te gaan met de schoonouders.

Een veilig argument is inderdaad Corona. Ik zou vanwege Corona nu ook niet willen dat anderen (ook geen (schoon)ouders) mijn kind zouden kunnen infecteren.

Terug
Bovenaan