hyperlaxite

Hallo mede-moeders,

Onze dochter is nu 16 maanden en inmiddels heeft zij 10 weken fyshiotherapie, omdat zij een ernstige vorm van hyperlaxite/ hypermobiliteit heeft.
Zij kan nog niet staan of lopen, maar tijgert nu over de vloer.We zijn nu ook onder behandeling bij de kinderarts en hij heeft ons doorverwezen naar de klinisch geneticus van het WKZ.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het héééél graag,
Janine
 
hoi!
ik heb wel ervaring met een klinisch geneticus maar niet in het WKZ.
en ook op een heel ander vlak want ons zoontje schijnt doof/zwaar slechthorend te zijn.
maar ik heb goede ervaringen met de KG.
gewoon omdat ze alles doorlichten.
je kan alles vragen en daar kijken ze dan doelgericht naar.
ze proberen gewoon het plaatje van het hoe en waarom samen met jou compleet te krijgen.
erg prettig..
maar wilde iets speciaals weten?!

groetjes!
 
Hoi,

De kinderarts heeft wel een beetje uitgelegd wat de KG voor iemand is. Als ik het goed begrepen hebt, dan kan zij met allerlei gegevens en aanwijzingen waarschijnlijk een diagnose stellen.
Daarna wordt de behandeling van Melissa daarop aangepast.Zij is fors hypermobiel, maar ik heb al meerdere malen aan de arts aangegeven dat ik verder niemand in de familie weet die dat heeft. Dus wij waren daarom ook een beetje verbaasd dat we toch doorgestuurd werden naar de KG.
We wachten het wel af en ondertussen vergaren we alle info die er is.

Groetjes Janine
 
Hoi , ik ben ook moeder van dochter esmee van 16,5 maand met hyperflexibiliteit. Zij loopt ook nog niet en staat ook niet. Kan nu wel aan de hand lopen. Ik ben ook weer van plan terug te gaan naar de kinderfysiotherapeut. Wat jij vertelt klinkt ook wel erg interresant en zou graag willen horen hoe of wat verder met je dochtertje...wel goed dat je doorgestuurd bent.

ben benieuwd,succes ermee!!

groetjes nicole
 
Hoi Nicole,

Allereerst een gelukkig nieuw jaar! Geniet veel van Esmee!! Wij genieten volop van Melissa, het is een heerlijk meissie!Ze is echt heel vrolijk en gelukkig, maar superslap! Twee dagen geleden trok ze zich voor het eerst omhoog in de box. Het ziet er niet uit, want ze zet haar voeten niet neer, maar leunt gewoon op haar voeten. Ook dus gewoon op de bovenkant, zijkant, x of y voetenstand, ziet er heel maf uit. Ze hangt daarbij een soort aan haar armen.
Melissa is nu 16 maanden, ze is van 4 augustus, en Esmee? Je schreef dat je weer terug wilt naar fyshio?
Ik hoor het graag van je!!
Groetjes, Janine
 
Hey Janine,
Jee zeg dan is ze wel erg flexibel ja.. gelukkig dat ze wel heel vrolijk is!! Wel goed zeg van haar dat ze zich heeft op getrokken, nu nog doorkrijgen dat ze haar voetjes goed moet zetten. Ben je inmiddels al naar de KG geweest? zit het bij jullie ook in de familie?
Ik ben gister idd met esmee naar de kinderfysio geweest waar ze eerder ook bij onder behandeling was. Ze zei dat ik me nog geen zorgen hoefde te maken, Wat ze doet doet ze gewoon goed..
Alleen heeft ze meer tijd nodig net als Melissa denk ik omdat die banden zo slap zijn. Ze overstrekt haar knie soms en kan haar voetjes geheel buigen zeg maar richting neus.
We moeten haar gewoon lekker laten gaan, er zijn niet oefeningen voor, ze beweegt zelf natuurlijk ook.
Dus ben wel gerustgesteld. en de slapte blijft maar ze worden er gelukkig gewoon oud mee haha.
Idd lekker genieten van die meiden!!
Groetjes Nicole
 
Hoi Nicole,

Wat leuk! Esmee en Melissa schelen dus maar 10 dagen. Is zij jullie eerste kindje? Bij ons is Melissa de derde. Dit is dus ook echt helemaal nieuw voor ons. Onze andere kinderen liepen met hun eerste verjaardag
al rond.Melissa is van het begin af aan al onze 'lappenpop' geweest....
Fijn dat de fysio je gerustgesteld heeft.Wat hun zeggen dat geloof je toch meestal wel en dan weet je weer waar je aan toe bent.
Wat je zei van die voeten en knie, dat is ook echt iets wat bij deze kinderen hoort, hé?!Je kunt op internet trouwens heel veel info vinden, maar dat heb je misschien al gedaan... (hypermobiel, hyperlaxite, HSM, EDS, enz...)
Wij hebben voor 28 januari die afspraak met de KG.
Het onderzoek duurt een uur, ik ben benieuwd wat Melissa daar van vindt ;-)
We zien wel.
Groetjes Janine




 
Terug
Bovenaan