<p>Hoi hoi</p><p>Ik heb al een dochter dus ben al een keer bevallen en zelfs thuis.. alleen die bevalling ging zo snel. Iets meer dan anderhalf uur en ze was er. Nu nadert mijn 2e bevalling (38+5).. ik ben zo ontzettens nerveus wanneer ik ook maar een kramp voel schiet ik in stress stand! Ik raak helemaal in paniek! De eerste bevalling vond ik zo zwaar (mensen zeggen altijd: ik wou dat mijn bevalling zo snel ging), omdat ik alleen maar een weeenstorm heb gehad en amper lucht kreeg. Daarna veel naweeen gehad dagen lang. Nu werkt mn man op een uur anderhalf uur reizen van zn werk(zonder rijbewijs) en moet dus met t openbaar vervoer. Ik ben zo bang dar hij de bevalling niet red of dat t zo snel gaat dat mn dochtertje de weeen ziet enz enz. Dat maakt me angstig. Of dat ik alleen ben of weet ik veel wat. Ik weet dat de bevalling langer kan duren dan de vorige keer, maar er is een goede kans aanwezig dat hij er sneller is.</p><p>Wie herkent zich in hyperventilatie voor of tijdens de bevalling? Hoe ging je hiermee om? Heeft iemand tips en/of trucs voor mij om zo relaxt mogelijk te blijven? </p>