Hyperventilatie/angstaanvallen voor of tijdens de bevalling

Hoe hebben jullie gedaan tijdens je eerste bevalling? Werkte het toen ook op anderhalfuur? 
Als het echt begint, en je ouders komen jou kant op, kan 1 van je ouders je vriend niet ophalen met de auto? Of iemand die hij kent die in de buurt woont en hem kan brengen. Dan ben je altijd sneller dan met het ov lijkt me. 
Heb je ook je zorgen gedeeld met de vk? Wat zegt zij er van? Het is natuurlijk makkelijk gezegd dat het niet nodig is om je druk te maken.. 

[quote quote=10259783]Hoe hebben jullie gedaan tijdens je eerste bevalling? Werkte het toen ook op anderhalfuur? Als het echt begint, en je ouders komen jou kant op, kan 1 van je ouders je vriend niet ophalen met de auto? Of iemand die hij kent die in de buurt woont en hem kan brengen. Dan ben je altijd sneller dan met het ov lijkt me. Heb je ook je zorgen gedeeld met de vk? Wat zegt zij er van? Het is natuurlijk makkelijk gezegd dat het niet nodig is om je druk te maken..[/quote]
Ik ben bevallen bij de 1e op zondag. Dus was hij gewoon thuis. ALS mijn ouders hem eerst moeten ophalen zijn ze eerst een uur onderweg en als ze dan weer terug moeten naar mij 40 minuten dus dat is langer dan mn eerste bevalling duurde dus dat wordt m sowieso niet. Bij de eerste bevalling wisten we ook niet hoe snel t zou gaan.. nu heeft de vk me wel laten weten dat wanneer ik weeen krijg of mn vliezen breken ik gelijk hun moet bellen dus zij komen gelijk naar me toe dan. mn man kent geen mensen daar in de buurt behalve zn collegas op t werk dus maybe dat dat nog een optie is maarja kantoorleven daar is druk.. mn man werkte bij de eerste ook bij een ander kantoor.. die hem wel beter begreep waardoor hij thuis werkte laatste weken. Kan en mag nu niet.
Heb t overlegd. Zij heeft wel aangegeven dat ze dus gelijk komen en ik gelijk mn man en ouders moet bellen. In nood mag onze dochter naar de buren maar die werken soms ook natuurlijk.
Ik had al wel eens angstaanvallen voor mn zwangerschap .. nu tijd niet gehad maar nu de bevalling nadert wordt ik angstig en zie ik overal beren op de weg. Vreselijk. De vk begreep dit overigens wel omdat dus mn vorige bevalling zo snel was. 

Terug
Bovenaan