Hypnobirthing of zwangerschaps yoga

<p>Ik ben zwanger van de tweede en ben op zoek naar een leuke cursus waarbij ik bewuster bezig ben met de zwangerschap. ( ik vergeet het gewoon de helft van de tijd, want een rond rennende peuter thuis) </p><p>Ik doe al mee aan mom in balance, dat vind ik top maar ik ben op zoek naar iets waarmee ik dus meer bezig ben met de baby en dus niet met fitheid. </p><p>Haptonomie is alleen met partner, maar mn man krijg ik niet mee en dat is ok</p><p>Dus ik twijfel nu over zwangerschaps yoga of hypnobirthing. En ben benieuwd naar de ervaringen. Wat vinden jullie fijn en heeft goed geholpen bij de bevalling?</p>

Niet naar ‘een’ cursus überhaupt of niet naar haptonomie? Dat laatste is heel mooi overigens. Wist niet wat ik ervan kon verwachten maar was een fijne toevoeging om met de zwangerschap bezig te zijn en nader tot elkaar (en de baby) te komen. Dit ook door privé omstandigheden.
Heb alleen maar positieve verhalen gehoord over hypnobirthing maar dat is ook met partner. Hoor ook dat partners achteraf positief verast zijn. Het ligt er vast ook aan wie het geeft maar het hoeft helemaal niet zo zweverig te zijn als sommigen denken en je krijgt juist ook veel praktische info. Dit, zodat je bewuste keuzes maakt en zo de regie hebt over jouw lijf bevalling en baby. 
Gyneacologen en verloskundigen schijnen heel graag te werken met vrouwen (stellen) die hypnob hebben gedaan. Al een aantal keer gelezen, heel succesvolle en mooie bevallingen. 
Succes met je keuze en let er even op of degene die de cursus geeft een beetje bij jullie past, dat scheelt de helft!

Hoi!
Goed idee om een cursus te doen of yoga! Het is hoe dan ook goed voor je!
In mijn omgeving ken ik wat mensen die Hypnobirthing hebben gedaan en ze gaven aan dat ze echt bijna pijnloos waren bevallen. Dus zelf zou ik dit zeker een kans geven! Mijn zus is ook net begonnen aan de cursus. 
Misschien dat je overtuigd raakt na het lezen van dit interview met iemand die de cursus verzorgd. https://mybabywatcher.com/pijnloos-bevallen-het-kan-dankzij-zwangerschapscursus-hypnobirthing/ 

Succes ermee en met je bevalling :) 

Hoi paaseitjes,

Bedankt voor de reactie. In princiepe geen enkele. Dat komt voornamelijk doordat we in de avond niet samen de deur uit kunnen doordat de oudste een erg lastige slaper is. Dus een keer mee is ok, maar 10 weken elke meer mee is niet te organiseren. Daarom valt haptonomie af, want dat is volledig samen ( zei de verloskudige) 
Vandaar dat ik verder aan t zoeken ben. 

Wat fijn dat er zoveel goede verhalen rond hypnobirthing zijn! Ik zat er zelf ook al erg aan te denken. En helemaal omdat ik nu ik verder doorvraag in mijn omgeving ik ook daar goede reacties hoor.
Nogmaals bedankt!

Hoi paaseitjes,

Bedankt voor de reactie. In princiepe geen enkele. Dat komt voornamelijk doordat we in de avond niet samen de deur uit kunnen doordat de oudste een erg lastige slaper is. Dus een keer mee is ok, maar 10 weken elke meer mee is niet te organiseren. Daarom valt haptonomie af, want dat is volledig samen ( zei de verloskudige) 

Wat fijn dat er zoveel goede verhalen rond hypnobirthing zijn! Ik zat er zelf ook al erg aan te denken. En helemaal omdat ik nu ik verder doorvraag in mijn omgeving ik ook daar goede reacties hoor.
Nogmaals bedankt!

Hoi paaseitjes,

Nogmaals bedankt!

Hoi andere gebruiker ;) 

Wat fijn! Ik ga dat artikel zo even doorlezen! Super! Heel erg bedankt!
Ik hoop ook voor je zus dat het gaat werken. 

Groetjes en bedankt! Ik hoop dat het allemaal goed gaat die bevalling. 

Haptonomie en hypno zijn beiden (in mijn omgeving) maar iets van 4 of 5 x verspreid over een paar maanden. En de laatste afspraak of bijeenkomst is vaak ook met de nieuwe aanwinst :) dus na de bevalling. 
Hapto zal wel niet echt ‘s avonds kunnen.

Terug
Bovenaan