ICSI behandeling

Hallo iedereen,

Sinds januari ben ik gestopt met de pil. Maandstonden kwamen maar niet met het verdict PCOS. Mijn vriend zich ook laten testen en was ook niet optimaal. Eerst 2x CLOMID geprobeerd. 1 x 100 mg per dag en hierna nogmaals 1 x 150 mg per dag. Deed echter niks bij mij.

Doorverwezen naar CRG te Brugge en daar raden ze meteen ICSI aan... dus enkele weken later begonnen met inspuitingen van Gonal F en na een weekje ook nog cetrotide. Na tal van echo's en bloedafnames stond mijn buik op ontploffen. Volgens 1 van de vroedvrouwen was mijn baarmoeder gigantisch en had ik enorm veel eicellen. 6 november is de pick up geweest van maar liefst 40 eicellen. Hierna had ik 27 bevruchtingen. Na enkele dagen, had ik nog 10 embryo's die ze meteen ingevroren hebben. Nu een maandje rust en hierna 1ste poging. Blijkbaar had ik enorm veel hormonen in mn lichaam en konden ze het embryo niet meteen terugplaatsen omdak ik anders erg ziek zou zijn.

Het zou eens leuk zijn jullie ervaringen te weten omtrent een ICSI/IVF behandeling. Hoe ging dit van jullie en hoe hebben jullie dit ervaren?

Hallo Chelsy,
Wat ontzettend veel eicellen hebben ze bij jou weggehaald! Een mooi resultaat 10 embryo's in de vriezer. Hoe gaat het nu met je? Heb je inmiddels al een terugplaatsing gehad?
Wij zijn ook bezig met ons eerste ICSI poging. Begin december heb ik de punctie gehad en ook ivm overstimulatie geen terugplaatsing gehad. Bij mij hebben ze 22 eicellen weggehaald en daar zijn 6 embryo's (blastocyste) uit ontstaan. Inmiddels ben ik aan het wachten tot de eerste kan worden teruggeplaatst. Ik kan niet wachten! 
Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat? 

Groetjes! 

Ik heb vandaag mijn 1ste terugplaatsing gehad! Embryo is van goede kwaliteit. Procedure was pijnloos en het duurde amper 10 minuten. Nu is het afwachten tot 20 januari voor het resultaat. Zullen een spannende 2 weken worden. Wanneer is jou terugplaatsing voorzien? Al reeds moeten beginnen met medicatie zoals Progynova? Heel veel succes alvast en hoor graag hoe het gaat ?

Spannend! Dat worden twee lange weken! Ik krijg maandag voor het eerst een terugplaatsing. Ik heb gekozen voor een terugplaatsing in de natuurlijke cyclus en gebruik dus helemaal geen medicatie (behalve voor mijn schildklier die niet goed werkt). Als ik het goed heb mag ik 10 dagen na de terugplaatsing al testen omdat het embryo al 5 dagen oud is. Ik ga dat maandag even navragen voor de zekerheid. Heb jij een idee hoeveel dagen het embryo is dat bij jou is terug geplaatst? 
Ik wens jullie veel succes met wachten en hoop op een positieve start van het nieuwe jaar voor jullie! 

Spannend! Ik wens je veel succes alleszins. Ik heb geen natuurlijke cyclus door PCOS. Ik had dus mijn maandstonden niet dus het moest met medicatie. Ik heb mijn pick up gehad op 6 november en de embryo's zijn ingevroren op 11 november dus idd 5 dagen oud. Ik vind het raar om nu gewoon normaal te doen. Ben gewoon van veel te lopen en heb nu vandaag 15 km gelopen. Het deed raar omdat je bang bent om iets verkeerd te doen maar eigenlijk moet je gewoon hetzelfde doen zoals anders. Ik wens je veel succes maandag!!

Dat kan ik me wel voorstellen. Je bent er toch continu mee bezig. Ik heb ook ergens gelezen dat lopen juist goed is omdat het zorg voor een betere doorbloeding in de baarmoeder. Al is 15 km misschien wat aan de hoge kant. veel. Ik denk dat je vooral naar je eigen gevoel moet luisteren en doen wat voor jou goed voelt?

Er is een embryo van goede kwaliteit teruggeplaatst. Ik vond de procedure ook niet pijnlijk. Ik vond het vooral interessant om te zien. Wel heb ik sinds twee dagen wat last van wat roze bloedverlies. Ik kan niet wachten tot ik mag testen!
Hoe gaat het met jou? 

Terug
Bovenaan