Icsi ervaringen, welke dagen het zwaarst?

Hoi! Even een update van mijn kant. We he ben de punctie vrijdag gehad. Het was even heel pijnlijk (vooral de 4 prikken voor lokale verdoving), maar gelukkig was het ook zo klaar. Al met al viel het me alles mee. 
Eerder schreef ik al dat er 14 follikels op de echo zichtbaar waren. Er zijn maarliefst 21(!) eicellen gevonden. We hopen dat hier een elftalletje aan embryo's uit voorkomt, dat horen we morgen. Ze gaan allemaal de vriezer in, gezien het risico op overstimulatie aanwezig is. 
Ik heb 2 daagjes een beurs gevoel gehad in mijn buik; en ook nog wel flink opgezet. Maar nu voel ik me weer goed :)  
Ik hoor graag hoe het met jullie is :)

Hi Suus, gefeliciteerd met de geslaagde punctie! Alle successen vieren in dit traject he, het is allemaal al lastig genoeg ;-) 21 follikels, flinke hoeveelheid! fijn dat de punctie zelf op de verdoving na mee is gevallen. Gek dat het nu weer even uit je handen is he? Weet je al of de bevruchting gelukt is? Op welke dag gaan ze de embryo's invriezen, dag 3 of dag 5? Ik hoop met je mee voor dat elftal! Hoe vind je het om even een maandje tussendoor te hebben? 
Hier is alles nog rustig, ik kan na het weekend gaan starten met ovulatie testen, eind volgende week is een eerste echo gepland, en dan gaan we richting een cryo terugplaatsing. Nog even geduld dus!

Hi Suus, hoe gaat het met je? Ik hoop dat de bevruchtingen goed zijn gegaan, en dat je mooie cryo-embryo's hebt om mee verder te gaan wanneer je hersteld bent van deze maand. 

Hi PL!
Pfff wat een rollercoaster zeg. Ik merkte dat ik het ook even niet kon opbrengen om op dit forum te komen. Maargoed de rust is wedergekeerd... 
Er waren van de 21 cellen 12 rijp. Er zijn er 7 bevrucht en de 3 die het beste zijn doorgegroeid hebben ze op dag 5 ingevroren. Opzich heeeel fijn om te weten dat de bevruchting gelukt is en dat er 3 pogingen in de vriezer liggen ;)
Maar de gynaecoloog liet wel doorschemeren dat 3 goede embryo's uit 12 rijpe eicellen toch wel weinig is, en dat ze daar nog geen verklaring voor hebben. Het kan toeval zijn, is ook moeilijk te zeggen op basis van 1 punctie. 
Al met al kijk ik erg uit naar januari, ik verwacht begin van de maand m'n menstruatie en dan kunnen we het traject van terugplaatsing gaan starten. Heel spannend!! 
Ik ben heel benieuwd hoe het nu met jou is! Staat de terugplaatsing al gepland? En hoe voel je je? Kus!

Hi Suus, ik snap het helemaal. Soms is het fijn om contact te hebben, en soms heb je al (meer dan!) genoeg aan je eigen gedachten. Maar wat fijn, 3x dag 5 embryootjes in de vriezer. Dat zijn ongetwijfeld 3 hele goede kansen! Lastig dat er zoveel aspecten onekend zijn he in dit traject? Toeval, of toch onderliggende medische oorzaken? Volgens mij moet je ook gewoon een beetje geluk hebben. In ieder geval fijn om even rust te hebben rond de feestdagen, hopelijk kunnen jullie bijkomen van het eerste deel van dit traject, en volgend jaar weer vol frisse energie verder met een terugplaatsing. Weet je al of het dan een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus word? 
Bij mij is afgelopen donderdag een cryo-terugplaatsing van een dag 5 embryo gedaan. Wij hadden gekozen voor een natuurlijke cyclus (het is allemaal al kunstmatig genoeg :p), wel moest ik een spuitje ovitrelle zetten een week eerder. De avond na de terugplaatsing had ik hele pijnlijke krampen in mijn buik, voelde als heftige menstuatie pijn. Dit heeft ongeveer een uur geduurd, ik zat echt dubbel gevouwen op de bank. Dit heb ik normaal gesproken nooit. Mijn vriend had de fertiliteits-spoeddienst van het ziekenhuis gebeld, die zouden binnen een uur terug bellen, maar die hebben we nooit meer gehoord. Om 12 uur 's avonds ging het wel weer en ben ik gaan slapen, maar ik heb nog een ontzettende huilbui gehad omdat ik bang was het embryootje alweer te verliezen. Ik zit dus nu in de gekmakende wacht periode, daarna heb ik helemaal niks meer gevoeld. Ik doe mijn best om positief te blijven. Met kerst mag ik testen. 
Succes weer verder!

Wat spannend PL! Tot nu toe vond ik het tweede deel van m'n cyclus, vooral na IUI, echt super spannend. En na een terugplaatsing is dat zeker niet minder denk ik. Ik hoop heel hard met jullie mee!! Dat zou zo'n geweldige kerst worden voor jullie! Hou je me op de hoogte? 
En wat vervelend dat je zo'n pijn ervaren hebt, en wat slordig dat ze niet teruggebeld hebben zeg! Heb je later nog wel iemand kunnen spreken erover?
Bij ons wordt het inderdaad ook een natuurlijke cyclus met enkel ovitrelle. Naar verwachting wordt ik begin januari ongesteld en dan kunnen we contact opnemen met het ziekenhuis. Zoals je zegt, het is lastig dat er zoveel onbekend is, en je moet inderdaad ook maar net geluk hebben. Ik hoop op heel veel geluk voor ons allebei!
Veel succes deze spannende dagen, hopelijk lukt het je om wat afleiding te zoeken. 
Kus!

Terug
Bovenaan