icsi

Hallo Dames

Wij hebben anderhalve week terug (bij het eerste gesprek bij de gyn) Te horen gekregen dat de enigste optie nog ivf icsi zou zijn.

Nu is mijn vraag aan jullie wie weet hoeveel pogingen van ivf icsi doen ze?
Klopt het dat ze maar 3 pogingen doen?

Ook heb ik nog een vraag ze gaan nu mijn eisprong volgen. Ik moest de tweede dag van mijn ongi bloedprikken en de 7e dag moet ik een echo. Ik ben heel zenuwachtig en ook wel wat bang. ik weet niet wat ik er van moet verwachten. Kan iemand mij helpen.

Ik hoop dat jullie reacties mij misschien gerust kunnen stellen.

Groetje karin

ps allemaal veel suc6

hoi

Wat is dat schrikken he zo'n bericht. Ze gaan het volgende doen, met bloed prikken gaan ze kijken of je een eisprong hebt en of die sterk genoeg is. Met de echo gaan ze kijken of het allemaal oke is waarom op de 7 ende dag weet ik zelf ook niet precies.
Ze zullen ook het zaad van je vriend gaan nakijken.

Wij gaan binnenkort beginnen aan icsi. in ons geval is weinig zaad het probleem waardoor het op een andere manier niet gaat lukken.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

groetjes rozemarijn

Hallo rozemarijn

Ze hebben al een sperma test gedaan en dat was dus mis er waren wijnig zaadcellen en ze bewegen niet goed. Mijn vraag was ook hoe ze dat gaan doen met die echo voor mijn eicel te bekijken weet jij dat?

Groetjes en heelveel suc6   met icsi.

hoi

Daar was ik weer. De gyn heeft bij mij geen echo gedaan om bij mij te kijken omdat het probleem bij mijn man ligt.
Gek genoeg is er bij mij na het bloed prikken geen onderzoek meer gedaan er van uit gaande dat het goed is en het probleem al gevonden is.

Het kan best zijn dat dat bij jou ook zo gaat. Er was namelijk wel een afspraak gemaakt om een echo te maken maar die ging niet door.

Maar in de behandeling met icsi zal ik nog heel wat echo's krijgen. Van een vriendin die ook allerlei onderzoeken heeft gehad en ook een echo zei daar over dat het geen pijn doet.

Het is een staaf met een condoom er over met glijmiddel (veel glijmiddel) wat ze naar binnen brengen. Zij gaf de tip om even een inleg kruisje mee te nemen omdat er veel glijmiddel weer uit valt als je gaat staan en lopen.

Heel veel succes, hopelijk mag je snel beginnen met de behandeling (sta je al op een wachtlijst?)

groetjes rozemarijn

Hoi rozemarijn

Nee wij staan nog niet op de wachtlijst. We zijn ook pas een keer bij de gyn geweest. En bij ons in het ziekenhuis doen ze geen ivf icsi. Wij moeten naar eindhoven nijmegen of maastricht.
We moeten nog even kijken waar we naar toe gaan. Ik heb namelijk ook last van overgewicht en ik heb van de gyn tehoren gekregen dat ze dan geen icsi behandeling doen. Moet dus nog even uitzoeken waar ze niet zo heel streng op het gewicht letten. Heb al van een aantal dames gehoort dat dat in sommige ziekenhuizen anders is.
Het zal bij ons dus nog wel even duren  want ik moet eerst nog een aantal kilo's kwijt.
(ben nu een week bezig en ben er  al 2.5 kwijt dus het schiet op)
Heeft het bij jullie lang geduurt voor dat jullie aan de beurt waren?

Ik hoop dat het niet zo lang meer duurt maar dat zal wel even duren.
Heel veel suc6 en ik zal voor jullie
Heel veel groetjes en bedankt voor je leuke reacties

Karin

Hoi Karin,
hou vol meid! het kan sneller gaan dan je denkt!! ik weet het;het kan je allemaal niet snel genoeg gaan... liever vandaag dan morgen,he?
is er helemaal geen mogelijkheid om de behandeling dichterbij huis te doen??/wij zouden eerst ook naar belgie moeten,maar uiteindelijk werd het toch het vu.
sterkte en heel veel succes!!!
gr. petra

Hij petra

on Venlo doen ze geen ivf dus moeten wel.
Ik weet alleen nog niet waar we naar toe gaan. Ik moet me er nog in verdiepen, maar ben eerst bezig met het verwerken van het eerste gesprek.
Ik moet morgen bloedprikken en vrijdag naar de gyn voor een echo.
Ik weet helemaal niet wat ik me er bij voormoet stellen en ben bang.

Ik hoop dat het alemaal mee valt en ik weet waar ik het voor doe.

Groetjes en bedankt voor je reactie.

Karin

jeetje meis! begrijp het wel hoor! maar weet je,probeer je er een beetje in te verdiepen,het valt echt mee!! en op een gegeven moment zie je waar je het voor doet.
ik vond het ook allemaal doodeng,maar bedenk;velen zijn je voor gegaan.

die vooronderzoeken zijn nodig om je cyclus vast te stellen i.v.m de behandeling,het is mij allemaal erg mee gevallen. maar als je er net voor staat is het wel even wat anders he?? als je wat wil weten, mag je het altijd vragen hoor! wellicht heb ik een antwoord voor je en anderen hier ook! gewoon doen he?

gr. petra

Terug
Bovenaan