id kaart

hoi hoi

caithlyn staat bij ons beide in het paspoort dus hier geen id voor ons

weet wel dat mn broertje en zusje van 12 en 13 allebei id plichtig zijn vanaf hun 14e jaar dus daar zit je voorlopig nog niet aan hahahah
al mag je natuurlijk altijd voor die tijd een id aanschaffen
stel dat je op vakantie gaat naar buitenland dan moeten ze volgens mij wel een id kaart hebben of bij vader/moeder in het paspoort staan(dit hebben me broertje en zusje ook)

liefs

Hee hoi,

Identificatieplicht is idd vanaf 14 jaar. Ons zoontje heeft al een id-kaart ivm vakantie, dat was toen voordeliger dan bijschrijven. Daarnaast kan hij eventueel met opa en oma of wie dan ook de grens over, je weet maar nooit.

Liefs Lientje

Jurgen heeft ook een eigen paspoort ivm vakanties, ze vertelden mij bij het stadsdeelkantoor indertijd dat bijschrijven niet meer 5 jaar zou kunnen (en dan ook niet meer geldig zou zijn) en dat het in geval van overlijden van de ouders in het buitenland (wel ja!!!!!!) moeilijk zou zijn om het kind weer naar Nederland te krijgen aangezien de ouders dan niet mee reizen,..........
beetje creepy, maar ja, toch maar een eigen pas gedaan
groetjes suzan

vanaf 14 jaar moeten ze hem idd zelf op zak hebben.
tot die tijd hoef je er geen 1 aan te schaffen.
je mag alleen niet ver reizen. weet nou niet uit mn hoofd of je nou niet buiten europa mocht, of niet eens buiten nederland met een id kaart.
wil je dat wel, dan moet je kindje in een paspoort komen te staan.
oo kwij hebben allebij een id kaart.
t enige "bewijs" wat ik heb, dat nathalia echt van mij is, is haar geboorte akte (die je natuurlijk nooit ergens mee naar toe neemt) en een ziekenfondspas (die ik wel altijd bij me heb)

liefs, do

Ik was net bij het gemeentehuis geweest hiervoor. Ze kunnen of worden bijgeschreven in je paspoort, en die van je man, anders mag manlief niet alleen met hem/haarde grens over. Vanaf 2012 moeten ze een eigen id-kaart/paspoort en mogen ze niet meer bijgeschreven worden in het paspoort van de ouders. Je hebt een pasfoto van je kind nodig en het kind moet zelf ook mee met aanvragen. Ook moet de andere ouder een toestemmingsformulier invullen en die moet je meenemen, inclusief geldig legitimatiebewijs van de andere ouder.

Bij het laatste ging het mis bij mij want paspoort van manlief bleek niet meer geldig te zijn

Hallo,

ik heb vorige week een kinderpaspoort voor Bente aangevraagd. We gaan over 2 weken naar Spanje en we hadden dus "iets" nodig voor haar. We wonen in Duitsland en ik moest naar het consulaat in Dusseldorf. Bijschrijven in paspoort vonden we geen optie omdat ze ook nog wel eens met mijn ouders mee naar huis gaat en dan wil ik dat ze wel iets bij haar heeft.
Het rare was dat een id-kaart duurder was dan een kinderpaspoort. Ik had van dat laatste nog nooit gehoord, maar heb daar dus maar voor gekozen. Ik vond het nog wel een hoop geld (€46), maar goed. Vandaag kreeg ik het paspoort binnen dus de vakantie kan beginnen :)

Volgens mij is het verplicht om id oid te hebben op het moment dat je met je kind naar het buitenland gaat. Wanneer je in Nederland blijft is het niet nodig om iets te hebben totdat je 14 bent.

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan