id kaart

Ben ik even blij dat ik op dit forum meelees... Wij vertrekken komende vrijdag voor een weekje naar Duitsland en ik had me helemaal niet gerealiseerd dat we voor Norah een identiteitsbewijs moesten regelen... Gelukkig kan het binnen 5 werkdagen!

Vanochtend heb ik gelijk pasfoto ´s laten maken (vond ze niks, ze staat er heel zielig op, maar ja, je mag toch niet meer lachen op een paspoortfoto, haha). Op het gemeentehuis kwam ik erachter dat het net zo duur is om Norah een eigen kaart te geven (42 euro) dan om haar op allebei onze paspoorten laten bijschrijven (2x 21 euro). Alleen als je een zelf nieuw paspoort nodig hebt, is bijschrijven maar 9 euro. Maar ja, die van ons zijn nog geldig.

Conslusie: Norah krijgt nog net op tijd een eigen identiteitskaart en wij kunnen met een gerust hart op vakantie. Meiden, bedankt!

Groetjes,
Jamie

Hallo
Ik wou ook ff reageren. Me zoontje is 5 maanden oud en omdat we de  10 juli  naar het ziekenhuis moet in rotterdam. Moet ie een eigen id kaart. Foto maken was zo gedaan inschrijven moest me man een machtiging schrijven en toen ik daar zat zeiden ze ook zijn id-kaart toen gebeld en door laten faxen. Volgende week zijn id-kaart ophalen. En ik vind de prijs best duur als je lees dat kinderen die bijna 14 wordt het id-kaart gratis krijgt. Kunnen ze daar niet iets aan doen dat je bv niet de volle pond betaald.

Gr ouders van Sebastiaan

Houdt alleen allemaal wel in de gaten dat als je naar amerika zou willen, of ergens anders naartoe vliegen met een tussenstop in amerika, dat je kind dan een eigen paspoort nodig heeft!

Toch wel belangrijk om te weten dacht ik zo, en niet alle reisbureau's, gemeentekantoren en/of vliegmaatschappijen vertellen dit. Zonde dus als je eerst een id-kaart koopt, en dan alsnog een paspoort moet aanschaffen.

Succes allemaal!

Terug
Bovenaan