Idee kraamfeestje? Hoe gaan jullie het doen met de kraamvisite straks?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

We weten nog niet zo goed wat we willen met kraamvisite als de 2e er is. Het lijkt ons zo belastend voor Mette die dan pas 1.5 is als er steeds visite over de vloer is. Mijn man gaat na 2 weken weer werken en de meeste visite krijg ik dan waarschijnlijk alleen. Dit lijkt me best zwaar met een kleintje van 1.5 en een baby erbij. We denken aan een kraamborrel alleen vinden we dat ook wel weer erg onpersoonlijk en tja het wordt al snel prijzig he. Wie heeft er tips om dit toch op een intieme manier te doen en het betaalbaar te houden?

gr.Ing

Tja, ik denk dat je geen andere keus hebt. Ow, ik heb ook al eens gehoord van 3 babyborrels in 1 week om het iets persoonlijker te houden. 1 voor familie, 1 voor vrienden, 1 voor collega's. En dan gewoon thuis, is toch goedkoper. En je hebt het dan wel 3 keer druk, maar als iedereen apart komt heb je toch steeds bezoek.

Wij kiezen bij ons tweede kindje zeer zeker voor een (onpersoonlijke) kraamreceptie en we gaan deze houden in een restaurant/cafe. Het kost wel wat, maar we hebben het er voor over. Ik wil in volle rust kunnen genieten en zal het nog druk genoeg hebben. Bij ons eerste kindje hadden we 3 maanden iedere dag bezoek en dit willen we nooit meer. We hadden het helemaal verkeerd ingeschat.

Hoi Ing,

Wij hadden het "geluk" dat ik een keizersnee heb gehad. Wij hebben iedereen in het zoekenhuis al laten komen. Dat gaf voor ons geen overlast en ze moesten automatisch op tijd weer weg omdat het bezoekuur dan afgelopen was. Het was ook nog eens goedkoop want ze kregen helemaal niets :)
Mocht je het thuis doen dan heb ik wel wat ideeen maar ik weet niet hoeveel mensen je hebt en wat je duur vindt. Wij hebben voor 50 mensen drinken besteld (bier, wijn en fris). We waren 60 euro kwijt. Als je een meisje krijgt kun je dus het drinken doen, glace koeken, mini topmoucen en geboorte chocolaatjes. Verder kun je wat zakken chips kopen en die in bakjes doen. Dan ben je eigenlijk al klaar en dat voor onder de 100 euro. Als je dan een begin- en eindtijd instelt weet je ook zeker dat iedereen weer op tijd gaat. Doe het dan uiteraard wel op een dag dat je man er ook is zodat jullie het samen kunnen doen. Maar het vergt ook helemaal geen tijd met van de kant en klaar hapjes. Denk vooral niet te moeilijk

groetjes Linda

Vorige keer kwamen mijn colega's allemaal thuis,dit keer wilals hun vergadering hebben langs gaan met taart.

En ik denk dat ik nu wat meer om mezelf ga denken ipv van aan de visite, als ik er geen zin in heb zeg ik dat gewoon.

Vorige keer hadden we geen visite s'avonds en maar 1x per dag dat was super.

Wij hebben, toen Mick 3 weken was een kraamfeest gegeven.

Dit stond ook op het geboortekaartje. Wij hebben het geboortekaartje na 4 dagen opgestuurd zodat we nog lekker effe in alle rust konden genieten. Echte vrienden en familie kwamen ook al eerder langs maar daar kon ik gewoon ook tegen zeggen dat ik moe was of er even geen zin in had.

Ik moet zeggen dat ik een kraamfeest helemaal top vond. Ik keek heel erg op tegen al die visite en dit was dus echt een super oplossing. Zou het bij een 2e ook weer zo doen.

Mick lag wel boven te slapen maar wij hadden een beemer en die projecteerde allemaal foto's op de muur. Mocht je nog tips willen hebben dan hoor ik het wel.

Groetjes Jiska

hoi hoi,

wij hebben voor onze vrienden een babyborrel gegeven
toen roan 6 weken was en dat was geweldig!
het was ook niet onpersoonlijk maar dat is net wat je
er zelf aan doet denk ik..
wij hebben het thuis gedaan en dan gewoon als
een verjaardag en het was mooi weer dus waren we ook buiten
ik vond het erg leuk in ieder geval...

groetjes mascha

Mijn vriendin heeft kraamdagen geven, bij het geboortekaartje zat een kaartje met 3 datums erop waarop zij kraambezoek wilde ontvangen (natuurlijk kan naaste familie gewoon eerder komen).
Tijdens die dagen hadden ze iemand van de familie in huis die voor koffie en beschuit zorgde en verder hadden hun alle tijd voor het bezoek en de eigen kinderen.
Ook stond er een begin en eindtijd genoemd zodat iedereen zelf kon bepalen wanneer ze kwamen en hoelang ze bleven.

En de meeste mensen kunnen dan echt wel een van de dagen die je voorstelt, ik heb hun eigenlijk niet gehoord over mensen die alsnog een andere dag wilde komen.

liefs Saskia

Hai dames,

De vorige keer hebben we een gedeelte in een borrel thuis gedaan maar daar hadden we qua ruimte de tuin echt bij nodig en aangezien ik nu in januari ben uitgerekend is dat geen optie.

Dan nog even de vraag wat wij prijzig vinden. Als we het buiten de deur doen zoals bij een borrel de enige optie is qua ruimte zijn we snel 600,- kwijt. Dat vinden wij dus best een hoop geld.

gr.ing

Terug
Bovenaan