Ideeen om zwangerschap aan familie te vertellen?

Hallo,

Ik ben nu 5 weken en 1 dag zwanger. Op 20 aug hebben we onze eerste controle bij vk en week daarna de eerste echo.
Wanneer de echo helemaal goed is, willen we het ontzettend graag aan onze familie vertellen. Met name aan mn zusje, zij is nu 25 weken zwanger !!
Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben en vind het ontzettend moeilijk om het voor me te houden !!

We willen graag op een leuke manier vertellen dat we ouders zullen worden
Mijn zusje heeft een foto van de echo in een leuk lijstje gedaan, dus wij willen iets anders, maar kan niks leuks bedenken.
Hoe hebben jullie het verteld???   Hebben jullie leuke ideeen voor me??

Groetjes Maike Sanne

Hoi Maike Sanne!
Allereerst gefeliciteerd

Het is misschien een gek idee, maar ik zet t toch hier neer. Misschien vind je het wat.
Als je je echo nou scant, en dan een aantal keer uitprint, uitknipt, en die op een pakje muisjes plakt.. Inpakt en dan geeft aan de opa's oma's en wie je het nog meer speciaal wilt vertellen? Dan heb je meteen de echo ook gegeven! Of je kan de echo natuurlijk ook voorzichtig oprollen en een roze en blauw lintje eromheen doen i.p.v op plakken..

Nou ik hoor wel of je het wat vind.

xx Bren.

Hoi Bren,

Dankje voor je leuke idee ! Was ik zelf idd niet op gekomen ..
Zoek ook nog een idee om het mn zwangere zusje te vertellen.   Wij hebben vaak het zelfde, en nu is zij zwanger (wij waren er toen ook mee bezig dus we wisten het niet van elkaar) en ik weet zeker dat ze het erg leuk vind maar dat ze stiekum zal denken (en vooral haar man) dat wij jaloers waren en ook aan de klus zijn gegaan..
Terwijl wij er al mee bezig waren toen wij het van hun niet wisten !
Dus wil toch iets speciaals voor ze doen..
Misschien iets met dat ik hun toekomstig kindje vraag of ie met die van ons wil spelen oid? Ze schelen dan 5 maand als allles goed gaat...

Heb jij het ook op deze manier verteld? En hoelang ben je in verwachting?

Nou bij de eerste kon ik me kop niet houden hahaha dus ik heb meteen me moeder opgebeld, die was op vakantie toen.. En gevraagd of ze ook meteen hele kleine sokjes mee wilde nemen :D

Bij de 2e, hebben we het vertelt met een t-shirt. Iets wat heel veel mensen doen geloof ik! Met de tekst: ik word een grote zus!
En dat vonden ze heel erg leuk.

Ik ben nu als het goed is 9 weken zwanger. Al lijkt mijn buik al veel te dik voor 9 weken.. Maar we hebben Maandag een eerste echo dus dan weten we zeker hoe ver ik al ben :D

Spannend allemaal he..

Oh en wat je zus betreft, zou ik ff niet zo snel een idee hebben hoe je het speciaal kan vertellen. Maar ik weet wel zeker dat ze het heel erg leuk zal vinden hoor! Samen zwanger zijn is toch geweldig!

Oh, kan je niet ergens misschien een beker laten maken, met die echo erop en dan voor de liefste tante van de wereld ofzo?
Toch een klein ideetje ;)

xx Bren

ja of twee shirtjess.... met zullen we spelen   of iets???
en dan een tshirtje voor je eigen en voor je zus :D
offfffffffffffffffffffffffffff hmmmmmm moeilijk hoor....

ik vind dat met die muisjes wel heeeeeeeeel erg leuk trouwens :D

ik had voor onze dochter een shirtje ik wordt grote zus :D

en niemand had het eerst door.......... haaha geweldig...

Hoi,
ik heb voor mijn ouders een speen met I love oma en I love opa gekocht bij prenatal en die gegeven. Wilde ook wat leuks doen aangezien het de eerste kleinkind is voor hun. Toen ik wist dat het een jongetje was (hoorde het op mijn moeders verjaardag) heb ik kleine blauwe sokjes in gepakt.
Misschien kan je voor je zus een effe positie shirt laten drukken met ik wordt mama voor en ik wordt tante op de rug?   Of met de tekst deze mama wordt tante?
succes

Wij hebben een roze en een blauwe sok ingepakt en dit met kerst cadeau gedaan aan onze ouders.
Onze vrienden via de mail een echo foto gestuurd met erbij geschreven de nieuwste in de familie.

Bij de 2e onze vrienden een foto van de oudste gestuurd met daarbij vermeld ik wordt de grote broer.
Bij de fam. onze zoon een t-shirt met daarop ik wordt de grote broer.

Succes ermee

Gr. Nicole

Hoi,

Je hebt ook leuke slabbertjes met teksten als: spekken die hap tante
Of mijn opa is de liefste
Is ook leuk om te geven.

Je kunt ook zelf een tekst schrijven op een wit shirt en dan je vestje uitrekken als jullie allemaal aan de koffie zitten ofzo..

Fijne zwangerschap GR MJ

Terug
Bovenaan