ideetje??

Hoi dames,

Eerst even informeren of jullie het een leuk idee vinden. Ik vond het leuk en bijzonder om bevallingsverhalen te lezen van de "ervaren" moeders toen ik zwanger was van mijn zoontje. Ik vind het nu nog altijd bijzonder om bevallingsverhalen te lezen van anderen. Zowel de positieve als de minder goede ervaringen.

Vinden jullie dat ook leuk? Dan kunnen de "ervaren" moeders onder ons hun verhaal hier kwijt.

Laat maar weten of jullie het leuk idee vinden, dan ga ik mijn verhaal hier ook neerzetten.

Groetjes,
Leeuwtje

Hallo Leeuwtje

Ik zou dat erg leuk vinden! Ik ben zwanger met mijn eerste en wordt ongeveer dagelijks geconfronteerd met nieuwe informatie over wat er gaat gebeuren rondom de bevalling, maar mis eigenlijk de echte verhalen over wanneer de water gaat, de pijn, de gevoelens, de tijd,  eerste contact met de kleine wonder enzo. - ik heb namelijk weinig idee van wat er mij te wachten staan.

Super  idee dus!

Mor 74

Ik vind het een leuke idee, kzet het verhaal er gelijk bij

Mijn bevallings verhaal.
Heel mijn zwangerschap is alles goed gegaan geen enkele mislijkheidje! tot paar dagen voor de bevalling begon het aardig te rommelen!
Snachts om half 5 werd ik wakker omdat mijn bed beetje nat was.Geen idee wat het zo kunnen zijn heb me man wakker gemaakt en samen hadden we het bed verschoont geen half uur later is m'n bed weer een beetje nat ik vond het nogal vreemd en moest naar het toilet. Eenmaal op het toilet voelde ik onderaan me buik iets knappen net een lucht belletje..Ik liep naar boven en vertelde dit me man hij zei we bellen morgen ochtend wel de verloskundige.Toen ging er iets rinkelen in me hoofd.. zou ik gaan bevallen? nee toch ben precies 39weken zwanger..Volgende morgen verloskundige gebelt en het verhaal vertelt..Ze was gelijk langs gekomen en is gaan kijken met een soort wattestaafje of ik vruchtwater was verloren.. Ze vertelde ons dat het geen vruchtwater was.. dat het waarscheindelijk een slijmprop kon zijn. Nou we geloofde het woord van de verloskundige maar toch vond ik het raar..Die heledag heb ik rond gelopen met waterlangs me benen en weer de volgende nacht me bed elke keer nat.. Ik vertrouwde het niet en heb de volgende morgen weer de verloskundige gebelt.. En ja hoor ze kwam langs en keek nogmaals met het wattestaafje en vertelde ons gefeliciteerd u vliezen zijn gebroken! Ik schrok me een hoedje en ben van blijdschap of bangigheid een traantje gaan laten!Ze legde een beetje uit hoe het nu ten werk zou gaan maar of ik er bij stil stond eigenlijk niet.. Me kindje zou er gewoon aankomen en was helemaal in dromenland.Toen de verloskundige weg was zag ik in me inlegkruisje een beetje bruin/groenig kleurtje.. Mijn man vertelde mij gelijk dat we de verloskundige moesten gaan bellen omdat de baby misschien in het vruchtwater had poept, Verloskundige kwam langs en verwijsde ons door naar het ziekenhuis! Eenmaal in het ziekenhuis aan de weeenmeters gezeten maar ik had helemaal nog geen weeen..Maargoed toen kwam de gynocoloog en keek met een eendenbek of de vruchtwater wel was gebroken en die vertelde ons dat we nog helemaal niet in de bevalling fase zaten! Ik dacht van Huh hoe kan dat nou? de verloskdundige vertelde ons dat het wel zo was en nu opeens niet meer.. We snapten er helemaal niks meer van!En gingen verbaasd en teleurgesteld weer terug naar huis.Eenmaal thuis hebben we de verloskundige gebelt en het verhaal vertelt dat mij vruchtwater niet gebroken was! Ze zei: Ik weet toch heel zeker dat de vruchtwater gebroken is ik bel wel even naar het ziekenhuis..De volgende morgen was ik erg moe en had geen oog dicht gedaan omdat ik vruchtwater bleef verliezen..De verloskundige kwam nog een keer langs en keek nog 1 keer met een wattestaafje..Het is toch echt gebroken meid vertelde ze me! je moet nu echt naar het ziekenhuis je hebt nog geen weeen,en is nu al meer als 24uur gebroken! Hup wij weer naar het ziekenhuis en we hadden gelukkig een andere gynocoloog en die ging alles goed doorzoeken.. Ze keek met een eendenbek en zag ook niet dat mij vliezen was gebroken maar vond het toch heel erg vreemd dus heeft ze wat vocht opgenomen en onder de microscoop gelegt! En ja hoor het was inderdaad gebroken we mochten kijken en zagen net ijssterretjes daar leek het heel erg op.Het was een scheur die rechtsboven in me buik zat en die konden leiden op infecties voor mij en me zoontje..als de weeen niet om half 5snachts zouden komen moesten we om half 8 in het ziekenhuis zijn en werden de weeen opgewekt..Maar die avond kon ik helemaal niet slapen was oververmoeid! dus heeft me man naar het ziekenhuis gebelt..Ik moest gelijk komen want moest goed uitrusten voor de volgende dag en hebben ze me daar een spuitje gegeven in me bil en sliep kwartiertje naar de hand als een blok in slaap! De volgende morgen om half 8 stonden de zusters aan me bed en hadden me boterhammetjes gebracht en daarna hadden ze me aan het infuus gelegt! daar waren ze de weeen opwekkers! dat was om half 9 smorgens.. Ik voelde pas rond half 12 smiddags wat weeen en waren gelukkig nog niet zo pijnlijk rond 12 uur werden ze steeds heviger en kon ik me in geen houding meer houden ik had buik en rugweeen tegelijk! voor ik het zelf kon beslissen werd er al besloten dat ik een ruggeprik zou krijgen ik had nog maar 3 cm ontsluiting...Ik voelde me gelijk stukken beter en had alleen nog wat buikweeen..dat was zo verlichting vergeleken met de rugweeen!Ze hadden me geen hele ruggeprik gegeven dus voelde nog wel me buikweeen..ik heb daarna gewoon nog door mijn weeen heen geslapen en werd wakker gemaakt om 5uur voor het avond eten! Ik voelde me nog redelijk goed en had nog steeds alleen buikweeen. rond 6uur had de zuster nog gekeken hoeveel cm ontsluiting ik nu zou hebben nog maar 6 cm wat ging dat langzaam zeg maar om 19.00uur kreeg ik een flinke persdrang en het leek wel dat ik moest gaan poepen! mijn man is gelijk een zuster er bij gaan halen en die wou komen kijken hoeveel cm ontsluiting ik had maar het was al te laat ik voelde flink die persdrang en zei tegen de zuster nog rustig ik moet nodig naar het toilet dat was om 19.10!!!! En mee dat ik dat zei was ik al aan het persen ze trok de deken van me af en ze zag het hoofdje al verschijnen! de hulp van de zuster snel wat spulletjes gepakt.. met 5flinke persweeen werd onze zoon Dani Jaedon op de wereld gezet om 19.24 heb me zoontje zelf op me buik mogen leggen.Dat ging aardig snel de bevalling
zelf! Dani was er helemaal niet mee eens dat hij geboren was en liet luid en duidelijk iets van zich horen! Ik had heel me zwangerschap naar het liedje geluisterd van marco borsato-slaap maar.. Ik zong dat liedje voor Dani toen hij op me borst lag en in 1keer was Dani helemaal stil..Ik was helemaal trots op onze zoontje en wou hem niet meer aan de zuster meegeven! Dani woog 3350 gram en was 49 cm lang en was geboren op 3.12.2006 op mijn schoonzusje dr verjaardag die werd 18!! Maar omdat me vliezen eenmaal 62 uur en 54 minuten gebroken waren! en ik had wat verhoging tijdens de bevalling en Dani kreunde een beetje! dat waren 3 redenen waarom we moesten blijven in het ziekenhuis.Dani heeft een antibiotica gekregen omdat er infectie stoffen waren aangetroffen in het bloed! We hebben allebei in totaal 10dagen in het ziekenhuis gelegen! Bedankt he GYNOCOLOOG!!!! De grootste eikel die ik ken..Het had nog niet zolang moeten duren en dani was erg ziek geworden in me buik.. Net of ik wilde bevallen.. naja aan ene kant wel. maar er was duidelijk al iets aan de gang.. achja,
Nu gaat het erg goed met ons gezinnetje! We doen leuke dingen en Dani groeit als kool!en brabbelt is ook echt een vrolijke nieuwsgierige drukke baby die ook altijd lacht! leuk zo lachebekkie!dit was mijn bevallings verhaal

Nou ik vind het ook een erg leuk idee, dus hierbij de mijne.

Met 35 weken was ik op controle bij mijn vk en die kon niet met zekerheid zeggen of ze nu een kont of een hoofdje onder mijn ribben voelde zitten. Daar mijn vk nog geen echo kon maken heeft ze me doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Ik kreeg daar een lieve gynaecoloog die de weddenschap wou aangaand at de kleine wel goed lag. Met dat hij het echo apparaat erop zet, zie hij alleen maar, die weddenschap heb ik verloren. Onze kleine lag mooi in een stuit.
We kregen de mededeling om te kijken of dat hij nog gedraaid kon worden en zo op een normale manier zou kunnen bevallen. Dat zag ik wel zitten. Dus de week erna de draaipoging. Ik had alleen het gevoel dat het weekend ervoor de kleine aan het indalen was gegaan. Maar ik kon me niet voorstellen dat dat mogelijk was. Wel dus. Na drie keer proberen om onze kleine te draaien heb ik gezegd dat het niet meer hoefde. Mijn buik was beurs en deed zeer en kon me niet meer ontspannen.
Gelijk erna had ik een gesprek met de gynaecoloog en die adviseerde me, omdat ik heel klein ben en de eerste, om niet vaginaal te bevallen en een datum te prikken voor een keizersnee.
Nou 16 maart 2005 was het zover. Om 7 uur moest ik in het ziekenhuis zijn om me klaar te maken voor de ok. En om 8.40 uur is onze zoon Rengert Wilhelmus, roepnaam Rens, geboren. Hij woog 3525 gram en was ong 50 cm lang.
Wij konden ons geluk niet op en ik herstelde erg goed na de operatie. Ik mocht een dag eerder naar huis als ik maar rustig zou blijven doen. Ik kan je zeggen, je laat het echt wel uit je hoofd om iets te gaan doen.

Ondertussen is Rens een klein zelfstandig individu aan het worden, wil al heel veel zelf, praat en zingt je de oren van je hoofd en vindt het heerlijk om met mijn buik te knuffelen. Want ja daar zit de baby in.

Voor de rest, onze kleine uk ligt nu gelukkig wel goed en ik mag als alles vanzelf begint vaginaal bevallen. Anders wordt het weer een ks. Zou ik wel van gaan balen hoor, maar alles voor de gezondheid van mijn kind en mezelf.

Groetjes Tamara

Hierbij dan mijn verhaal:

Mijn zwangerschap is ook goed verlopen. Toen mijn verlof begon zaten we midden in die lange hittegolf van 2006. Ik heb overdag veel tijd doorgebracht binnen voor de tv met dichte gordijnen, omdat het anders niet te doen was. Dus ik hoop dat ons dat nu bespaart blijft. Het mag best heel mooi weer worden hoor, maar aub niet zo heet als 2 jaar geleden. Ik zei ook tegen m'n kleine uk dat ie maar lekker moest blijven zitten tot het weer minder heet zou zijn. Dat heeft ie gelukkig gedaan. Op dinsdag bij de vk geweest, ik was toen precies 39 weken, het weer was net  omgeslagen. Alles was goed, wel was m'n bloeddruk wat hoger en had ik olifantenpootjes, maar dat was nog te wijten aan het hete weer.

Woensdagochtend om 5.15 uur wordt ik wakker van iets wat lijkt op een wee. Ze komen meteen om de 4 a 5 minuten. Ik vraag me af of het nu gaat beginnen. Ik laat mijn man nog maar even lekker slapen, de weeën voelen nu als menstruatiepijn en zijn nog niet echt pijnlijk. Om 7.00 uur loopt de wekker van mijn man af en ik deel hem mede dat de bevalling wel eens begonnen zou kunnen zijn.De weeën bleven om de 5 minuten komen, maar waren nog steeds heel mild. Ik wist niet of mijn man thuis moest blijven, ik dacht nog steeds dat het ook nog zo weer kon stoppen en dat het loos alarm zou zijn. Maar om 8.00 uur begonnen de weeën wat heftiger te worden. Mijn man bleef dus thuis. Om 8.45 uur de vk gebeld. Ik had dan wel geen heel heftige weeën, maar ze kwamen wel om de 4 a 5 minuten. De vk kwam om 9.15 uur kijken. Ik had pas 1 cm ontsluiting, pffff, dat kon dus nog wel even gaan duren. Maar ze verzekerde ons wel dat het nu echt was begonnen en dat ons kindje waarschijnlijk vandaag zou worden geboren. Zonder tegen bericht van ons zou ze rond 13.00 uur terug komen. Tussendoor probeerde ik wel wat te eten en te drinken, maar dat viel niet mee door de korte rustpauzes. Ik had lichte buikweeën en flinke rug- en beenweeën. Door me goed op mijn ademhaling te concentreren kon ik ze heel goed opvangen en vond ik het goed te doen.

Om 11.45 uur voelde ik een harde knap onder in mijn buik, gevolgd door heel wilde bewegingen van onze uk. Het was allemaal even zoveel dat ik ervan moest overgeven. Op dat moment werden de weeën meteen een heel stuk heftiger. Mijn man heeft meteen de vk gebeld, deze was om 12.15 uur weer bij ons. Ondanks de knap kwam er nog  geen vruchtwater. De weeën kwamen inmiddels om de 3 minuten, helaas had ik pas 3 cm ontsluiting. De vk wilde de vliezen breken, maar toen ze me dat wilde gaan doen kwam het vruchtwater er aan, dus was dat niet meer nodig. Om 12.45 uur ging ze weer. Ze keek eerst nog even naar de ontsluiting, ik had in een kwartier tijd 2 cm erbij, dus zat nu op 5 cm. Ze ging weer weg en zou een uurtje later weer terugkomen. Om 14.00 uur was ze terug. Ik had inmiddels 7.5 cm en kreeg al wat persdrang. Ik hoefde ze niet tegen te houden, maar mocht ook nog niet meepersen, daarvoor was de ontsluiting nog niet ver genoeg. Ze ging ook niet meer weg. Het was wel erg fijn dat ik de persweeën niet tegen hoefde te houden. Om 15.00 uur had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Helaas heeft niemand eraan gedacht om mijn bed omhoog te zetten, hierdoor heb ik dus helemaal plat gelegen met persen. Dan moet je kindje dus nog over het schaambeen heen. Mijn man kon ook niet achter mij gaan zitten, want die moest mijn benen mee ondersteunen, dat kon ik zelf niet. Het ene been werd tijdens de persweeën door de kraamhulp vastgehouden en het andere door mijn man. Na iedere perwee voelde ik ons kindje weer terugzakken en dat was wel heel pijnlijk. Na een uur en een kwartier persen is ons zoontje Tijs geboren. Hij woog 3360 cm, lengte ongeveer 50 cm. Hier meten ze de baby's niet op.

Achteraf vertelde de vk dat ze getwijfeld had of ik wel thuis kon bevallen, omdat Tijs een sterrekijkertje was. Maar toen de vliezen braken heeft hij zich dus de goede kant op gedraaid, vandaar die drukte in mijn buik. Ook had hij een heel klein beetje in het vruchtwater gepoept, maar de vk vond het niet nodig om naar het ziekenhuis te gaan. Ik ben op 3 plaatsen ingescheurd, aan de zijkanten helemaal tot aan de baarmoeder en naar achter tot aan de anus, dat was alleen het bovenliggende weefsel, dus gelukkig geen totaalruptuur. De vk heeft alles kunnen hechten. Het klinkt erger dan het is, want ik heb totaal geen last gehad van de hechtingen. Je hebt er zowiezo minder last van als je inscheurt dan wanneer je een knip krijgt. Alles was verder goed. Wel moesten we Tijs in de gaten houden. Als hij zou gaan kreunen, dan moesten we meteen bellen, dan kon hij een infectie opgelopen hebben. Op dat moment was ik daar heel nuchter onder.

Mijn kraamtijd was helaas minder fijn. Tijs heeft de eerste 2 dagen nauwelijks geslapen, hooguit een half uur tot een uur per keer en verder huilde hij veel. Na 2 dagen was ik aardig oververmoeid. Hij wilde niet aan de borst drinken en na 2 dagen kreeg hij dan de eerste bijvoeding. Blijkbaar had hij dat nodig, want toen is hij als een blok in slaap gevallen. Hij was toen zo stil, dat ik niet durfde te gaan slapen. Ik heb wederom 2 nachten nauwelijks geslapen en heb ook paniekaanvallen gehad. Bang dat hij alsnog zou gaan kreunen en dat ik hem dan niet zou horen. Gelukkig was de vk een goede steun en heb ik uiteindelijk de nacht van zondag op maandag beter geslapen. Ik voelde me maandag ook weer wat beter. Helaas was dat van korte duur, maandagavond voelde ik me heel belabberd. Dinsdag werd het niet veel beter en moest ik overgeven en diarree. Ik had een buikgriep te pakken. Gelukkig ging het met Tijs wel heel goed! Een week na de bevalling was ik 14 kg lichter dan de dag voor de bevalling. Ik was wel al mijn kg's kwijt en zelfs een aantal meer, maar het is zeker geen aanrader om het zo te doen. Ik was zo slap als een vaatdoek en het heeft ook lang geduurd voordat ik me echt beter ging voelen. Mijn bevalling is dus gewoon heel goed verlopen, ik hoop dat dat nu ook weer het geval zal zijn. Gewoon weer fijn thuis. De pijn vond ik goed te doen en tegen de tijd dat ik het gevoel had dat ik het niet lang meer zou volhouden, werd Tijs geboren. Wel hoop ik dat ik nu wel zal kunnen genieten van de kraamtijd.

Een paar tips: zorg dat je makkelijk eten in huis hebt b.v. sultana's, hier zitten veel suikers in en probeer ook voldoende te drinken tussendoor. En zorg dat je (indien mogelijk) niet helemaal plat ligt bij het persen. Kan je bed niet omhoog, zorg dan voor kussens die je zo kunt leggen dat je niet plat ligt. Als je in het ziekenhuis bevalt is het zeker geen probleem, daar zijn de bedden elektrisch verstelbaar en kun je altijd omhoog.

Groetjes,
Susan

hoi leuk idee al die verhalen, nou hier komt die van mij ook.

26 novermber 2002, ik ben 39 weken en 4 dagen zwanger,
s'avonds lekker bij mijn schoonouders gegeten naar huis gelopen niks aan de hand.
Tegen 23.30   naar bed gegaan en ik moest om 00.00 heel nodig plassen ik naar beneden en toen verloor ik allemaal wit slijm, mijn vriend geroepen, ik zei ach eerst maar even afwachten.
en ja hoor niet veel later een beetje last van buikkrampen toen heb ik geprobeerd om te slapen, niet veel later vreselijke weeen en echt om de 5 min,
mijn vriend de vk gebeld oh bel maar terug als ze om de 3 min weeen krijgt was haar antwoord, de eerste duurt meestal toch 24 tot 48 uur zei ze.
ja wij waren nog jong en hadden geen idee ik was nooit naar zwangerschapgym ofzo geweest.
tegen half 4 onder de douche ik zeg tegen mijn vriend ik hou het niet meer, hij weer gebeld de reactie nee rustig aan kan nog niet probeer maar wat te slapen.
Toen om 4.30 ik had het niet meer mijn vriend weer gebeld, toen wou ze mij aan de telefoon, ik zei je moet nu komen.
Echt je geloofd het of niet om 5.20 komt ze aan kakken en zegt ze laten we maar even kijken dan, haar reactie oh god ik zie al haartjes mijn vriend moest haar koffer uit de auto halen,
het hartje van ons kindje was ook heel erg verzwakt dus ik hoorde zo'n naar geluid van zo'n ouderwets penneblikje en vroeg wat ga je doen?
Ze zei het hartje is te zwak dus ik zou je moeten knippen, oh god en dat deed zeer joh zonder weeen zo'n knip ze zeggen dat je dat niet voelt ja met een wee misschien niet maar zonder wee echt wel.
om 5.40 is onze dochter geboren precies 5 pond en 47 cm.
We hebben nog wel een klacht ingediend maar nooit meer wat van gehoord, ze heeft in de kraamwijzer gezet dat ik gebeld heb om 4.00 ach laat maar dacht ik later het is allemaal goed gegaan maar achteraf hoor ik dat mijn dochtertje ook om 3.00 geboren had kunnen worden, dus vandaar dat het hartje zo afgezwakt was.

Toen de kraamhulp met een stagiare die stagiare heeft dat bebloede onderlegger er zo afgetrokken ons hele stoffen bed bebloed.

Ik ben nu 32 weken zwanger en ben inmiddels naar een andere woonplaats verhuisd heb hier goed doorgegeven dat als ik bel graag wil dat iemand komt kijken, en dat ik ook geen stagiare meer wil.
nog een hele fijne zwangerschap allemaal en een hele goede bevalling gewenst.
groetjes

Zeker een leuk idee.

27 augustus 2006 s'morgens om 05:30 denk ik naar de wc te moeten en terwijl ik opsta loopt het vocht al tussen mijn benen. Ik heb gelijk in de gaten wat dat betekend door de verhalen die ik hb gelezen. Heb mijn man niet wakker gemaakt omdat het evt wel erg lang kan duren. ik ben weer op bed gaan liggen maar kan natuurlijk niet slapen veel te veel opgewonden dat het vandaag gaat gebeuren.  Ik heb gelijk al buikkrampen. Mijn man word ongeveer 08:30 wakker en ik vertel hem wat er net is gebeurd en hij is ook gelijk enthousiast. Verloskundige gebeld en ze zou rond 13:00 komen om te kijken hoe het ging. De krampen werden langzaamaan meer weeen en ik kon ze prima  wegpuffen. Toen de Verloskundige kwam bleek ik nog niet zoveel ontsluiting te hebben en we spraken af dat ze rond 19:00 weer zou komen en als er eerder wat was dan moesten we gelijk bellen. Rond 17:00 had ik het niet meer. De weeen waren erg sterk en pijnlij. Mijn man gebeld en ze kwam gelijk. Ik bleek 5 cm ontsluiting te  hebben.  Ik moest rustig verder puffen. De verloskumdige zou even  naar huis om te eten en daarna kwam ze gelijk  weer bij ons. Ik had voornamelijk rugweeen en met veel tegendruk van mijn man kon ik ze aardig weg puffen. uiteindelijk mocht ik vanaf  23:00 gaan meepersen. Om 24:15 zegt de verloskundige als het er over een half uur nog niet is gaan we naar het ziekenhuis. Wat bleek het kindje lag niet met zijn kin op zijn borst maar gewoon vooruit en dat was te breed voor mij. Maar meestal als de verloskundige zegt naar het ziekenhuis te gaan willen de vrouwen nog wel eens meer kracht zetten omdt ze daar niet heen willen maar ik liet de moed zakken en wou naar het ziekenhuis. Ik was het zat was moe en wilde niet meer.  Even na 24:30 zijn we weg gegaan. Ik in de auto van de vlk en mijn man in  onze auto. Wij vertrokken eerder en mijn man was eerder bij het ziekenhuis. Hij was een ander route gegaan en heeft als een idioot gereden. Maar goed aan gekomen in het ziekenhuis moest ik aan het app om de weeen en de hartslag van de baby te bekijken en dat vond ik verschrikkelijk omdat die banden erg strak om je buik komen te zitten en dat deed zeer. We moesten wachten op de Gyn. Om te bepalen wat er ging gebeuren. Na ongeveer 15 min was hij er en hij deed een inwendig onderzoek en kwam  tot de conclussie dat de baby gehaald ging worden met een keizersnee omdat hij nog te verweg was om te halen met vacuumpomp. Toen moesten we wachten dat het ok personeel aanwezig was. Het leek wel uren te duren maar het bleek maar ongeveer 15-30 min te zijn geweest.  Tot die tijd mocht ik niet meer meepersen om te voorkomen dat de baby wel het geboortekanaal in zou zakken en dat was erg lastig. Eerst ongeveer 2 uur meepersen en het dan niet meer mogen terwijl de druk enorm was. Eenmaal op de OK kreeg ik een ruggeprik terwijl ik voorovergebogenzat om de prik te krijgen kreeg ik weer een wee en dat deed erg veel  pijn. Zodra de prik werkte was het een raar gevoel ineens geen pijn meer te hebben. en toen ging het  snel. Mijn man kwam naast me zitten en nog geen 5 min later word hij geroepen dat de baby al bij de kinderarts is. Ik schrok want ik had niet horen huilen daarom hadden we het ook niet  in de gaten. Mijn man mee naar achter en een min later hoorde ik een babyhuil. Helemaal opgelucht vraag ik de artsen en  ander personeel wat het geslacht is van de baby en niemand  wist het. Dat was een raar idee. Toen de baby was nagekeken kwam hij en mijn man bij me voordat ze nar de vlkkamers gingen. en dat is heel raar om dan je baby al helemaal ingepakt te zien. We hebben een zoon gekregen en alles is goed. Ik word verder dichtgemaakt en weer klaargemaakt om naar mijn mannen te gaan. Ik weet niet precies hoelang het heeft geduurt maar ik werd naar de kamer gebracht en even later kwamen mijn mannen de kamer binnenlopen en ik was helemaal ontroerd om  onze zoon zon in de armen te zien bij papa. Hij was erg trots en dat kon je goed aan hem zien.  

De kraamtijd is verder heel goed verlopen. Ik ben nu zwanger van nummer 2 al bijna 30 weken. Ik vind het erg  jammer dat ik zowiezo in het ziekenhuis moet bevallen maar hoop wel  dat het een vaginale bevalling gaat worden omdat ik toch het stukje mis dat de pasgeboren baby op je buik gelegd word en dat zou ik graag willen meemaken.  Maar als het om welke reden dan ook weer een keizersnee gaat worden is dat ook prima. Ik heb er geen negatieve gedachten aan over gehouden.

Hoop dat iemand iets kan met dit verhaal.
Goeten marijke

Terug
Bovenaan