Identiteitsbewijs

<p>Wij bedachten ons recent pas dat we geen identiteitsbewijs hebben voor onze dochter van 14 maanden, oeps! </p><p>We willen dit nu aan gaan vragen. DigiD heeft ze wel. </p><p>Waar hebben jullie voor gekozen, en waarom? Paspoort of ID kaart? </p><p>En hoe deden jullie dat met een pasfoto maken? Lijkt me lastig met een dreumes. En dat is toch ook over een jaar al niet meer herkenbaar??</p>
 
Wij hebben een id aangevraagd toen we op vakantie gingen naar het buitenland. Ze was toen 6 maanden. We hebben voor een id gekozen omdat we toch binnen Europa gingen reizen, het is goedkoper en minder lang geldig.
Ondertussen is onze dochter bijna 3 en lijkt ze idd niet meer op der babyfoto haha
 
Bij het maken van een pasfoto mag je je zoon of dochter vasthouden. Uiteraard wel onzichtbaar op de foto. We hebben gekozen voor een id kaart. We gaan met onze zoon toch nog niet op vakantie buiten Europa.
 
Ze hebben in principe helemaal geen id-bewiis nodig hoor, totdat je naar het buitenland gaat.

Mijn oudste dochter heeft al een ID vanaf 4 maanden, toen gingen we met haar vliegen. Maar verder heb ik m in 3.5 jaar tijd nooit nodig gehad.

De jongste heeft een ID sinds vorige maand, ze is nu bijna 2 jaar. Ook omdat we gingen vliegen. We zijn met haar vaak in het ziekenhuis geweest de afgelopen 2 jaar, maar nooit een IDkaart nodig gehad. ID-bewijs van een moeder of vader was voldoende voor het ziekenhuis.

Wij hebben gekozen voor IDkaart omdat je een paspoort alleen gebruikt voor reizen buiten Europa, dat ben ik toch niet van plan de komende 5 jaar.

Pasfoto maken doet een fotograaf en die zijn daar kundig in hoor, ze krijgen dagelijks baby's en peuters voor hun lens. Het lukt ze echt wel om een foto te maken. En dat ze er over 5 jaar helemaal niet meer op lijken, is niet erg. Mn oudste dochter is bijna 4 jaar en heeft een baby foto op haar IDkaart, maar dat is niet erg.

Maar nogmaals, als je niet naar het buitenland gaat heb je nooit een IDkaart nodig voor je kind. Dan is het weggegooid geld. Je moet een IDkaart pas aanschaffen als je 'm nodig hebt!
 
We gaan in september wel naar het buitenland. 
En ik twijfel inderdaad omdat we wel buiten europa ambities hebben. Maar ook een wens voor een tweede, en wat komt er dan van terecht, haha?? 
ID kaart is dat alleen EU? Of valt bijv Groot Brittannie daar ook onder? Even googlen... Hm.
Fijn om te horen dat een babypasfoto niet zo erg is.
 
Wij hebben een paspoort laten maken toen onze zoon 6 weken was omdat wij deze wel nodig hadden voor ziekenhuis bezoeken en omdat we ook een paar maanden daarna buiten Europa op vakantie gingen. Inmiddels is hij 3,5 jaar en lijkt totaal niet meer op de baby op de foto maar levert wel altijd hilarische momenten op als we zijn paspoort ergens moeten laten zien..
 
Je hebt wel degelijk een identiteitsbewijs nodig, ook als je niet naar het buitenland gaat. Wisten wij ook niet, maar toen wij een keer naar het ziekenhuis moesten, werden we er op gewezen. We mochten die keer wel naar binnen, maar daarna toch maa3 gelijk aangevraagd. Wij hebben een id omdat het goedkoper is en we toch niet buiten Europa.gaan.
 
Terug
Bovenaan