Ze hebben in principe helemaal geen id-bewiis nodig hoor, totdat je naar het buitenland gaat.
Mijn oudste dochter heeft al een ID vanaf 4 maanden, toen gingen we met haar vliegen. Maar verder heb ik m in 3.5 jaar tijd nooit nodig gehad.
De jongste heeft een ID sinds vorige maand, ze is nu bijna 2 jaar. Ook omdat we gingen vliegen. We zijn met haar vaak in het ziekenhuis geweest de afgelopen 2 jaar, maar nooit een IDkaart nodig gehad. ID-bewijs van een moeder of vader was voldoende voor het ziekenhuis.
Wij hebben gekozen voor IDkaart omdat je een paspoort alleen gebruikt voor reizen buiten Europa, dat ben ik toch niet van plan de komende 5 jaar.
Pasfoto maken doet een fotograaf en die zijn daar kundig in hoor, ze krijgen dagelijks baby's en peuters voor hun lens. Het lukt ze echt wel om een foto te maken. En dat ze er over 5 jaar helemaal niet meer op lijken, is niet erg. Mn oudste dochter is bijna 4 jaar en heeft een baby foto op haar IDkaart, maar dat is niet erg.
Maar nogmaals, als je niet naar het buitenland gaat heb je nooit een IDkaart nodig voor je kind. Dan is het weggegooid geld. Je moet een IDkaart pas aanschaffen als je 'm nodig hebt!