Identiteitsbewijs

Op internet staat idd dat je wel een id nodig hebt ook voor zorg in Nederland!
De ging met 4 maanden mee naar Frankrijk, en de jongste heeft de nodige gezondheidsproblemen. Dus voor beiden gewoon een paspoort... Dat verschil in prijs merk je in die 5 jaar dat het geldig is toch niet ?
 
Onze kids hebben een id kaart. Kwamen er achter dat het idd verplicht is in het ziekenhuis. En je wordt wel geholpen maar kan achteraf veel gedoe opleveren met de verzekering. Dus dan liever maar een id kaart zodat er geen gedoe komt.

Wij komen niet veel verder dan België of Duitsland dus daarom een id kaart en geen paspoort. Maar dat moet je voor jezelf even bekijken.
 
Ah duidelijk, tnx! 
We hebben over 2 weken wel een afspraak in het ziekenhuis. Daar vroegen ze of ze een id had al en ik zei van niet. Ging ze verder niet op in. Op de EHBO maanden geleden met buikgriep was ze ook kort even opgenomen zonder vraag naar ID. We zullen zien, want voor die tijd krijg ik het niet meer rond. Hopelijk mogen we 1 keertje gewoon zo, en is het daarna wel geregeld. 
 
Het verschilt een beetje per ziekenhuis. Ik kreeg een paar weken geleden op m'n kop dat ik nog geen id-kaart had voor onze zoon van 5 maanden. Het kan zijn (kans is niet groot, maar is er wel) dat je anders de zorg niet vergoed krijgt. Ik had er niet eens één voor mijn andere zoon van bijna 2. Nu overigens wel meteen geregeld. Pasfoto maken is zo gepiept, die mensen zijn professionals. Maar zeker de pasfoto van de jongste is gewoon hilarisch. 
 
 
Terug
Bovenaan