Iedere avond lang huilen bij slapen gaan

Onze dochter is inmiddels 2 1/2 jaar. Vanaf het begin af aan is ze een slechte slaper geweest. Niet slapen, veel huilen, snel wakker en ga zo maar door.

Toen 5 mnd geleden onze jongste werd geboren, was dit ineens over. De oudste ging heerlijk naar bed, lag soms nog wel een uur te zingen, maar geen problemen. Tot aan zo'n 4 weken geleden.

Iedere avond is het eerst tussen de 30 min tot aan wel een 1,5 uur huilen. Alles komt dan voorbij; van poepbroek, tot neus schoonmaken tot ik wil onder de dekens. Om gek van te worden. Alle knuffels vliegen uit het bed, en ook de speen. Die laatste hebben we vervolgens maar gelijk afgeschaft.

We hebben alles al geprobeerd. Rustig naar bed brengen, verhaaltje, knuffelen, nog even kletsen, nog een keer instoppen, boos worden en laten huilen voor hoe lang het ook duurt. Niets helpt. Wie herkent dit gedrag en heeft misschien tips hiervoor? overigens gaat ze op de créche prima slapen.

Groet, Margareth
 
Hallo,

In welk soort bed ligt jouw kindje? Wij hebben onze kinderen met 1,5 jaar in een groot bed gelegd met zo'n hekje tegen t eruit vallen.Als ze t nodig hebben gaan we erbij liggen.Zo vallen ze rustig in slaap.Wij vinden t heerlijk zo.En meestal vallen ze vanzelf in slaap.Ohja, en ook heeft het ons geholpen het middagslaapje in te korten, Door de week slapen ze nog maar 1 x middags een tukkie.In t weekend meestal ook 1x.Maar niet 'te' lang.Zo zijn ze s avonds moe en gaan om plm 18.30 naar bed.
Onze kids zijn ruim 4 jr, bijna 3jr en 13 maand.
 
Hoi Margareth, 
Hier ongeveer hetzelfde. Onze Jari, 15 feb. 2018 dus ruim 2 jaar wil ook opeens niet meer zelf inslapen. Hij wil dat we bij hem op z'n kamer op de stoel gaan zitten. Maar vervolgens gaat hij alleen maar kletsen en onze aandacht vragen. We zeggen steeds: ga liggen en slapen of negeren het. Maar het duurt vaak een uur voordat hij eindelijk in slaap valt. 
Jari slaapt 's middags nog 3 uur en dit heeft hij echt nodig. We zijn nu aan het experimenteren met vroeger naar bed (half 1 ipv half 2 of soms zelfs later). En vroeger wakker maken, maar dat vind ik zo zielig! Hij ligt dan echt nog in een hele diepe slaap. Dus....wij hebben het heilige middel ook nog niet gevonden. Ik lees dus lekker mee! ?
gr. Imke
ps. S middags is er dus niks aan de hand. Dan slaapt hij gewoon zelf in zonder zeuren! 
 
Terug
Bovenaan