"Iedere vrouw kan borstvoeding geven!"

hier lukt het ook slecht om bv te geven!
bij de 1e ging zelf voeden niet omdat ik heel veel melk had, en mijn dochter zo gulzig was dat ze zich bijna elke slok verslikte! dus heb ik toen 10weken gekolft, maar daar gaat veel tijd in zitten, eerst kolven, daarna nog voeden.
nu met de 2e deed bv ontzettend veel pijn. maar omdat ik nu ook nog een peutertje van 1,5jaar rond heb lopen vind ik het zelf zonde van de tijd om te gaan kolven. ik vind gewoon dat ik die tijd beter kan stoppen in leuke dingen doen met de kinderen.
dus ben ik na een kleine week overgestapt op de fles.
de kraamhulp vondt het niet leuk dat ik niet doorzette met bv, en bleef maar de voordelen van bv benoemen! verschrikkelijk. ze deed wel boodschappen, maar wilde geen voeding voor me kopen, dus heeft mijn man dat 's avonds maar gedaan! als er ooit een 3e komt wil ik bv wel weer proberen, maar als het niet gaat stap ik gewoon meteen weer over.
ik heb 2 hardstikke gezonde vrolijke lieve kinderen, dus op flesvoeding gaat het echt wel goed!
 
Ik ben misschien nogal simpel ingesteld, maar als je pijn hebt bij het borstvoeden, of als je doodmoe wordt van het borstvoeden, omdat de baby er iedere twee uur dag en nacht om vraagt, of omdat je er gewoon geen zin in hebt omdat je er het type niet voor bent, dan ga je toch lekker over op de kunstvoeding?

Iedereen die er prat op gaat dat ze zo graag het beste voor hun kind willen mogen het volgende lijstje voor me doorlopen: heb je echt helemaal nooit gerookt of gedronken tijdens je zwangerschap?, geef je je kind later ook alleen biologische en natuurlijke voeding, zul je je kind in de toekomst nooit snoep geven, of patat, of frisdrank?

Als moeder doe je je best. En alles 100% perfect doen in de ogen van anderen zal toch nooit lukken, dus relax... Doe waar je je goed bij voelt, geef je kind voldoende liefde en aandacht en met kunstvoeding en een patatje op z'n tijd (als ze groter zijn) worden het ook wel gezonde volwassenen. Gebruik je gezonde verstand en luister naar je gevoel.

Mariska1973
 
Terug
Bovenaan