iedereen bellen als weeen beginnen???

beste allemaal,ik ben over minder dan 4 weken uitgerekend en had gedacht thuis te bevallen en waarneer alles op orde is kleine gewassen e.d mams in een schoon bed dan eens te gaan bellen naar me omgeving met het gegeven het is een jongen of een meisje,nu hoor ik daar een een hoop negatieve raecties op zowel van moeder en schoonmoeder als me vriendinnen,is het nou zo gek hoe ik dat wilde doen,of ontneem ik daar echt menseb hun mede leven mee????????? groetjes lenny b

Hoi Lenny,

Gewoon doen zoals jij van plan was, hoor! Het is toch jullie zaak hoe je dit aanpakt?!
En bovendien, een bevalling kan nog wel eventjes duren, dan krijg je zeker ook nog telefoontjes van: en is het er nog niet? Ik moet over zo'n vijf weken bevallen en mijn man en ik wachten met bellen totdat we zelf weer wat tot rust gekomen zijn. Mijn ouders stappen waarschijnlijk direct in de auto, dus die staan een half uur later op de stoep en die zijn natuurlijk ook van harte welkom, maar wel op ons moment.
Laat je vooral niks door anderen opdringen hoor! Voor je het weet, zit de woonkamer beneden tijdens jouw bevalling vol met 'meelevende' mensen en durf jij je niet te laten gaan omdat iedereen het dan hoort. Als mensen echt willen meeleven, moeten ze luisteren naar hoe jij het graag wilt. Ja toch?

Liefs,
Noa

Hoi.
Ik zou het idd doen zoals jij je prettig voelt. Mijn moeder was er bij mijn eerste bevalling (ook thuis trouwens) bij, maar verder hebben we ook niemand gebeld dat het was begonnen hoor!! Mijn moeder trouwens ook pas toen ik al ruim 8 cm ontsluiting had...Nou had ik een hele snelle bevalling, maar wat als jij 24 uur met weeen ligt, dan moet je er toch niet aan denken dat je (schoon)moeder, zussen of wie dan ook beneden zitten of op de gang in het ziekenhuis. Ik ben over 5 weken uitgerekend van mijn tweede, maar daar is alleen mijn man bij, en we bellen de mensen pas als de kleine er is, en moeder idd lekker fris is gedouchet enzo...
Mensen vinden het nooit goed, hoe je het ook doet lijkt het wel.
Volg lekker je gevoel! Het is jouw/jullie bevalling!!!
Groetjes Anne-Marie

Hoi,

Volg vooral je eigen gevoel, het is jouw bevalling! Bij de eerste hebben we iedereen pas gebeld toen ons zoontje een uur oud was (de placenta wilde niet komen en ik wilde pas bellen als die er ook was). Bij de tweede wist alleen mijn moeder het omdat ons zoontje naar haar toe moest. Mijn moeder had hem gelijk in bed gedaan zodat mijn zus, die vlak daarna haar zoontje kwam halen, niet eens gemerkt heeft dat ik bezig was.

Ook als ik in oktober ga bevallen weet alleen mijn moeder het omdat ze op moet passen. Ik wist beide keren dat mijn zus bezig was en er zijn best veel telefoontjes heen en weer gegaan tussen haar partner en mij, mijn moeder en mij en mijn vader en mij. Ik zou daar zelf niet aan moeten denken.

Syl

Hey Lenny,

Zoals gezegd: lekker doen wat jij/jullie willen. Niet aan twijfelen hoor!
Zou er ook niet aan moeten denken dat mijn schoonouders/vriendinnen etc. beneden in de woonkamer zitten/of continu gaan bellen. Pfff.
Wij gaan deze keer ( derde kind) ook pas bellen als de baby er is en wij zelf even bekomen zijn van alle indrukken. Nog even lekker voor onszelf en onze kindjes   houden, dan mag de buitenwereld het ook weten.

Succes ermee!
groet, Zoya.

alsof al die (schoon)moeders en vriedinnen zelf bellen/ gebeld hebben toen het daadwerkelijk begon .
Bij de oudste wisten mijn ouders wel dat de bevalling begonnen was, want toen lag ik al een aantal dagen in het zhuis en zou ik uiterlijk maandagochtend ingeleid worden..... maar dat is geen 'normale' situatie als je lekker thuis bevalt enzo natuurlijk.

Toen onze jongste geboren werd wisten mijn ouders het wederom.... want die zouden onze oudste opvangen/ ophalen, dus dan is het wel handig als je ze belt he  Spontaan stopten overigens mijn weeen toen mijn moeder binnenkwam en onze zoon even in de kamer was om dag te zeggen... pas toen zij de deur weer uitwaren ging het verder (en hoe).

Verder hebben wij niemand gebeld, maar mijn broertje was er heilig van overtuigd dat ik aan het bevallen was en belde toen mijn ouders en die hadden dus net onze oudste opgehaald en hebben het verder ook niet ontkend.
Zijn voorgevoel was trouwens erg goed, want om een uurtje of 5 (in de ochtend) kregen we een sms'je dat hij ons vast inmiddels kon feliciteren met  onze 2e spruit... ik was bevallen om 04.39 uur!

Maar pas toen wij allemaal weer fris en fruitig thuis in bed lagen (ben poliklinisch bevallen) hebben wij iedereen op de hoogte gebracht van de geboorte van een nieuwe wereldburger...en das vroeg genoeg hoor!!!

Absurd dat jijz ou moeten gaan bellen dat de weeën begonnen zijn. Want bij welke wee ga je dan bellen, en als de weeën al heel heftig zijn dan heb jij echt geen zin om wie dan ook nog te gaan bellen.

Dus de pot op met iedereen.

miep

hallo

doe wat je gevoel je zegt als jij pas wilt bellen als je bevallen bent moet je dat ook doen
 ik moet in het ziekenhuis bevallen ( ik heb astma ) maar de enige die weten dat ik naar het ziekenhuis ben zijn mijn kids en de oppas en pas als ik thuis gesetteld ben dan pak ik de telefoon wel en moet ik blijven dan bel ik wel als ik tot rust gekomen ben en mijn kids op bezoek zijn geweest   maar altijd je gevoel volgen het is jou kindje en jou bevalling

groetjes jeannette

Terug
Bovenaan