iedereen bellen als weeen beginnen???

Ik vind het een goed idee hoe jij het wil doen. Je moet het ook zeker op jouw manier doen, het is jouw bevalling en wat anderen ervan denken is niet zo van belang.

Ik werd ingeleid, dus mijn familie wist het vantevoren maar op de dag zelf (was daar om 8 uur sochtends) wilde de inleiding niet helemaal lukken dus ik kwam om 17.00 uur weer naar huis. Toen om 20.00 op dezelfde dag het water brak heb ik alleen mijn ouders gebeld en mijn nicht (die had ik gevraagd erbij te zijn). Ik ben toen met mijn vriend naar het ziekenhuis gegaan en mijn nicht is om pak em beet half vier 's nachts nog eens gebeld dat ze moest komen omdat ik bijna kon gaan persen. Die is er dus alleen op het eind bij geweest. Zij heeft toen ook een half uur of uur nadat hij geboren was mijn ouders gebeld. Ik ging toen naar een kraamhotel en was daar om 8 uur smorgens en mijn ouders zijn volgens mij pas rond een uur of 11 gekomen. Ik vond dat wel lekker zo rustig aan, zo'n bevalling is toch heel wat en is wel zo lekker als je even rustig kan bijkomen. Strak plan van jou dus!

Hallo allemaal,

Mijn man vroeg gisteren aan zijn ouders wanneer zij graag wilden dat we belden, als het bv om 3 uur 's nachts geboren zou worden...... Moesten we dan meteen bellen of pas 's ochtend vroeg?

Ik ben er maar gelijk op ingesprongen en heb hem gezegd dat wij bepaalden wanneer we belden en niet zijn ouders. Vond vooral  zijn moeder  een beetje jammer geloof ik..... Ik weet toch ook niet wat er gaat gebeuren? Misschien komt de placenta er niet uit of willen we eerst graag even slapen of willen we wel meteen bellen. Dat kan ik nu toch niet toezeggen??

Ik ga zeker niet bellen als de weeen zijn begonnen. Echt niet!

Janneke

Hallo Lennyb,

Ik zou gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Jammer dan als de (schoon-)ouders er graag bij zouden willen zijn. Als jij dat niet wilt, dan gebeurt het niet. Klinkt hard, maar ik denk dat je zo'n eis best mag stellen. Jij moet tenslotte de prestatie leveren om het kindje ter wereld te brengen. Dus moet er gebeuren waar jij je het beste bij voelt.

Ik weet nog van de eerste bevalling, dat ik het heel erg prettig vond dat alleen mijn man erbij was. Wij hebben  de ouders ook  pas gebeld toen mijn zoontje 1 uurtje oud was. Konden we eerst even zelf ons eigen wondertje bewonderen en even op adem komen (na 16 uur bevallen en 2 uur persween wegzuchten)
Ik vond het prettig om al mijn aandacht op de bevalling te kunnen richten en niet op mijn "bezoek".

De bevalling gaat volgens mij toch het best en het snelst als jij  je op je best voelt.
Doe wat jij wilt.

Succes!

wat een reacties zeg,alvast bedankt allemaal het is nu iets meer dan een weekje voor de uitgerekende datum en denk ook dat ik gewoon lekker niemand ga bellen en dat ik gewoon bij mijn standpunt blijf! BEDANKT VOOR JULLIE HULP! groetjes lenny b haarlem

Wij(lees: mijn man en moeder)  hadden een heleboel mesen laten weten dat het was begonnen.
Mijn man en moeder kregen constant smsjes met de vraag hoe ver het al was.
Nu mag het ook wel rondverteld worden. Mijn moeder is er ook deze keer weer bij en mijn vader zal wel rondbellen, maar ik draag mijn man en moeder op om absoluut niet op de telefoon te reageren of desnoods uit. En na de geboorte worden meteen mijn schoonouders gebeld, want die zullen op mijn dochter passen. Die wil ik zo snel mogelijk aan de kleine voorstellen. Maar verder zoekt iedereen het dit keer maar een beetje uit. Meteen bellen en gebeld worden is wel zo vermoeiend.
Je wilt het dan wel de hele wereld laten weten, maar je bent echt wel te moe voor zulk soort dingen.
Dus doen waar jij je prettig bij voelt. Hier iig geen heen en weer gebel!!

Succes

Alma, 22 weken
Mama van Elske, 8 maanden

mijn ouders wilden heel graag horen als de bevalling begon, ook als dat midden in de nacht was. Terwijl ik door mijn man naar het ziekenhuis werd gebracht heb ik ze even gebeld, en verteld dat mijn man zou bellen als de kleine er was. Van te voren hadden we gezegd dat we niet wilden dat ze naar het ziekenhuis zouden komen om te wachten, omdat het heel lang kon duren en ik ze er niet bij wilde hebben. Was geen probleem.
1 vriendin heb ik ook gebeld, de rest hoorde het pas toen mijn man 's ochtends vroeg iedereen belde en smste om te vertellen dat we een dochter hadden gekregen.

Terug
Bovenaan