iedereen bemoeid zich er mee, en heeft een andere mening

worden jullie er ook zo moe van.
van die zogenaamd goed bedoelde adviesen
terwijl de persoon alleen maar zijn wil op jou legt.

bvb
ik heb in oktober een borstverkleining gehad.
de kans dat ik bv kan geven is dus klein, het lukte ook niet bij mijn zoontje.
maar dan heb je gelijk iedereen op je nek die vind dat je het toch gewoon moet proberen.
waar bemoeien ze zich mee, vind het zwaar vermoeiend.
mijn zoon heeft 24 uur borstvoeding geprobeerd eruit te krijgen, terwijl ik tegen het plafon zat als hij eraan kwam.
hij is nu 16 maanden kerngezond en amper ziek, nooit verkouden en bijna 12 kilo.
whats the problem.

sorry voor mijn geklaag maar moest het ff kwijt

x

hoi   hoi

je moet natuurlijk dat doen waar jij je het beste bij voelt, als jij borstvoeding geeft en daar gestrest bij zou zijn kan ik je zeggen dat je kindje niet rustig drinkt. dus wat zou je ermee op schieten???

bij mijn eerste heb ik 8 dagen geprobeerd borstvoeding te geven omdat anderen zeiden dat ik het niet op moest geven en ondertussen was hij flink uitgedroogd.
met andere woorden mijn melkfabriek was failliet en van een kale kip kun je niet plukken!!!

hihi dat comentaar en goed bedoelde advies   gooi je maar lekker naast je neer, ook mijn kind, een fleskind dus, is zelden ziek, kwam de peuterspeelzaal door zonder gronische loopneus en is al een flinke knul van 8 hoor!!!

ik zelf ga het wel weer proberen alleen zou ik het nu niet zo lang proberen dat mijn kindje er onder zal lijden, als het niet kan , dan maar niet. en trouwens ieder zijn keus he!

succes met het commentaar en de zo goed bedoelde adviezen

greetzzz moeke, mama van een gezond fleskind hahahaha

welkom in de wondere wereld van het moederschap haha

Ongetwijfeld is dit niet het enige waar je zelf al tegenaan bent gelopen....
Hier waren mensen van de oudere generatie van mening dat het onzin was dat het kindje niet op de buik mocht slapen, hadden hun kinderen ook gelegen. Idem met het dekbedje.
Manier van omgaan met een peuterpuber.... reageer je niet doe je het niet goed, reageer je wel 'dan mogen ze toch maar van alles die kinderen tegenwoordig'.

Bij de 2e zw.schap begon de 'bemoeienis' ook al vroeg, want we zouden vast nu een meisje willen....

Ach ja, als je zwanger bent of kleine kinderen hebt sta  je in the picture.

oh ja en ik ben wel een bv mama en hoewel ik vaak lees van kv mama's die oordelen over die voeding om de oren geslingerd krijgen en richting bv gepraat worden.... als je bv geeft is er ook genoeg te 'zeuren'. Alles ligt namelijk aan de bv.

Slaapt de kleine nog niet door? Tja dat krijg je met bv. Ben je zelf moe als verse mama? Tja doordat je bv geeft herstel je zelf minder snel en blijf je moe. Is je kleine eenkennig? Ja met de fles heb je dat niet...

Allemaal klink klare onzin natuurlijk, maar mensen moeten gewoon iets te zeggen/zeuren hebben

Hoi Martine,

Heel herkenbaar!!
Zelf heb ik ook een borstverkleining gehad dus bv gaat bij mij ook niet.
Heb het ook niet geprobeerd omdat ik geen stress wilde.
Maar de opmerkingen waren echt belachelijk!
Geef je geen bv, dan komt je kindje iets tekort of mis je zoiets moois.
Ik geloof best dat het fijn is om je kindje bv te geven maar het moet wel kunnen/lukken!!

Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.
Je kindje is gelukkiger met een blije moeder dan met tevreden buitenstaanders!!

groetjes Cora

Nou Cora, wat een goede opmerking, liever een tevreden en blije moeder dan blije en tevreden buitenstaanders. Laat iedereen maar lekker zeuren en doe wat je het beste lijkt en waar jij je goed bij voelt.
Mensen willen toch altijd iets zeggen, wat je ook doet.

Succes met alles en geniet van je zwangerschap (ondanks gezeur)

Groeten van Gea

Ik denk dat het belangrijkste is dat je doet wat het beste bij je situatie past. Zelf ga ik (roep ik nu heel enthousiast) voor bv, maar ik hou heel stevig in het achterhoofd dat dat ook best wel eens niet zou kunnen lukken. In dat geval ga ik er zeker geen lijdensweg van maken!

En tja, aangezien er volgens mij al hele generaties groot zijn geworden met flesvoeding, snap ik de heisa niet helemaal. Als het slecht was voor je kindje, dan hadden we dat al lang en breed gehoord.

Het zal niet altijd makkelijk zijn om die goedbedoelde adviezen naast je neer te leggen, maar zoals Marije zei, dit is het begin en je kunt dus daar beter zelf nu ook maar meteen mee beginnen.

Zelf heb ik 2x ruim een half jaar borstvoeding gegeven. Ik vond het fijn dat het zo kon en daarna was het prima om af te ronden. Wel vind ik dat of iemand het niet kan of niet wil - dat doet er niet toe - gewoon haar eigen weg moet bewandelen. Ik ben zelf groot geworden met de fles en zoveel mensen om mij heen. Ik heb ook heel veel   om mij de borstvoeding zien mislukken. Dat brengt onnodig veel schuldgevoel mee, door de druk van de maatschappij en de borstvoedingsmaffia.
Een kraamverzorgster mag niet eens wat kunstvoeding bij zich hebben voor noodgevallen bij de geboorte om bij te kunnen voeden, want dan wordt ze accuut ontslagen. Als het nodig is moet manlief dan maar 's nachts naar de apotheek... Belachelijk.
Mijn jongste dochter heeft op dag 1 of 2 ook wat kunstvoeding gekregen, omdat mijn bv nog niet goed op gang was. Dat werd naar mij toe met de grootste omzichtigheid gebracht. Voor mij heel simpel: lijdt mijn kind honger, nou dan zoek je naar de oplossing.

Zoals als vrienden van ons zeiden: bv geven wij IN principe niet UIT principe.

Tja en die bemoeienis verder, kan ik ook nog wel een boek over schrijven. Dat gaat tot en met welke foto je op een webalbum plaatst en wanneer je kraamvisite dient te ontvangen aan toe. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken, dus lekker voor je gezin kiezen!

Sterkte en een goede flesvoedingtijd.

Groetjes,
Tamar

Terug
Bovenaan