Iedereen weer in het ritme???

Hoi mama van Sep,

De gedachten die jij nu hebt heb ik ook gehad toen ik zwanger was van de tweede en ook bij de derde ;)
Maar dat ritme komt straks echt, misschien niet altijd het ritme wat jij in je hoofd hebt..... maar toch draait het op een gegeven moment weer zoals je dat met één kindje gewend was. Als je straks eens één kindje thuis hebt, omdat de ander ergens is spelen bijvoorbeeld, begrijp je niet meer waarom je één kindje druk vond. Daar verbaas ik me altijd over.
Wat bij mij ook heeeeel erg meespeelde waren de hormonen van de zwangerschap... Ik zag vaak de dingen nogal zwaar en ook geruzie van de kinderen bijvoorbeeld kon ik moeilijk verdragen. Nu ik bevallen ben is dat weer verdwenen, gelukkig.
Laat het over je heenkomen (makkelijk gezegd ik weet het).... het komt echt goed. En wat is een ritme denk ik wel eens.... geen ritme is ook een ritme haha. Nee zonder gekheid, meeveren met de situatie doe ik hier ook de hele dag... en dat meeveren gaat soms heel gemakkelijk en soms kost het me verschrikkelijk veel moeite... maar loslaten moet je leren zeggen ze.
Succes! Hoelang moet je nog tot de uitgerekende datum?
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en Lot

Hallo,

Ik herken ook veel van die gevoelens van toen ik zwanger was. Vooral toen ik zwanger was van Alef had ik af en toe het gevoel van kan ik dit wel en hoe moet dat met 2 kinderen. Het is mij heel erg meegevallen. Alef is een heel makkelijk jochie. Slaapt goed, luistert goed en eet slecht. Haha.
Bij ons loopt het nu lekker. Fenne gaat naar groep 2 en Alef naar de peuterspeelzaal. Ze maken samen nog wel ruzie, maar daar wen je ook wel aan. En zit ik er echt even helemaal doorheen dan is er altijd nog de dvd. Kan mama even lekker achter de computer.

Hoi hoi,
Hier zitten we weer aardig in een ritme. Noor is inmiddels 5 maanden oud en Thom wordt over een paar weekjes ook al drie jaar. Thom is erg lief voor zijn zusje en als zij hem ziet begint ze meteen te lachen. Noor slaapt en drinkt erg goed. Thom heeft een tijdje slecht geslapen (waarschijnlijk door nachtmerries), maar daar zit gelukkig verbetering in.
Bianca, ik herken je gevoel ook wel; de laatste weken dat ik zwanger was van Noor had ik weinig energie, maar toen ze er eenmaal was veranderde dat gelukkig weer en nu ben ik zelfs bij met de strijk, haha. Niet te veel plannen en genieten zo veel je kan ;-)
Groetjes

Ha Bianca! ( en Sepje!)

Ik had dat bij de tweede ook hoor! Ik had de energie van een zak uien, en zoveel hormonen die rondgierden waarmee ik een hele sportschool illegaal van zou kunnen voorzien! Komt ook omdat je met 1 kind nog aardig alles kunt doen wat je wilt, even poetsen, even weg, even van dit en dat nog.... En dan slaat de energievreter toe, WHAHHAHA! Ik kon op een gegeven moment alleen nog maar op de bank hangen en dommelen... Beste Tip: laat de boel nu alvast een beetje de boel, voel je je straks ook niet schuldig als je er (echt) geen tijd meer voor hebt. Geniet gewoon nog even lekker van je zwangerschap. Straks met een tweede moppie erbij komt alles vanzelf wel weer in een ritme, misschien niet ritme dat je wil of verwachtte, maar je krijgt 't vanzelf. Ik merk het nu ook met 3 kiddies hoor. Heb de eerste jank-buien al gehad, omdat ik het zo erg vind dat ik momenteel alleen maar leef voor " kinderen en het gezin" terwijl ik zo graag buiten ben, en nog een beetje mijn eigen ding wil doen en het HH ook nog een ietsie-pietsie wil bijhouden om niet helemaal over te komen als een zwerver in een huis waar al zoveel kan, hahahha! Overdag ben ik blij als ik de boel een beetje opgeruimd kan houden, 's morgens vroeg word de was al in de trommel gedaan, 's middags als nina naar bed gaat word ie in de droger gedouwd en als nina naar bed gaat word ie op ons bed gedonderd en als wij naar bed gaan word ie pas gevouwen... Te schandalig voor woorden, maar het ritme werkt wel. tussen de middag als GJ thuis is race ik in 40 minuten het dorp door voor de boodschappen die GJ is vergeten, ook een soort van ritme. Het HH??? Geen idee meer wat dat is, ik verheug me op het feit dat ze over 4 jaar allemaal op school zitten en ik overdag kan poetsen en dweilen en meer als 15 minuten naar een schoon en opgeruimd huis kan kijken, hahahha!
Dus... Gewoon genieten en alles laten gaan en doen zoals het gaat....

Liefs, Marieke

Oh ben echt blij te lezen dat ik niet de enige ben haha. Moet zeggen dat nu Sep weer lekker naar de kdv gaat en nu ook naar de psz, ik lekker rust heb af en toe en nu is de combi best te doen. En idd me niet druk maken over hoop dingen scheelt heeeeeleboel energie haha.
Dankjuliiewel!

xx Bianca mv Seppie en ....

Terug
Bovenaan